2018’de SEO’da Yaşanan En Önemli 10 Olay

» » 2018’de SEO’da Yaşanan En Önemli 10 Olay

2 dakikada okuyabilirsiniz

2018-seo

2019’a çoktan girdik peki 2018’de SEO’da neler yaşandı? Haydi beraber göz atalım!

1. Mobile First Indexing (MFI)

Yıllardır geçti geçiliyor denildikten sonra Google, siteleri yavaş yavaş 2018 içerisinde mobil önceliklik indexlemeye geçirdi. Ayrıca mobil sürümünüzde masaüstüyle eksik olan verilerinizi tam olarak göstermek için de Google uyarılarda bulunmuştu.

2. Hız Güncellemesi

9 Temmuz 2018 itibariyle Google, arama sonuçlarındaki sıralama algoritmasında sayfa/site hızını resmi olarak bir faktör olarak duyurdu.

3. Lighthouse Eklentisine SEO Denetleyecisi

Lighthouse Chrome eklentisine sitenin SEO puanının analiz eden ve buna göre hataları veya sorunları gösteren yeni bir SEO bölümü getirildi. Böylece webmasterlar sitelerin kullanılabilir vb. sorunların yanı sıra diğer SEO sorunlarına da göz atabiliyor.

4. PageSpeed Insights Verilerinde Güncelleme

Eski sürümünde site hızlarını test edip sadece bir skor puanı veren, PageSpeed Insights gelen güncellemeyle gerçek dünyadan veriler sunarak daha kapsamlı bir boyuta geldi. Ayrıca Lighthouse verileri de bu rapora dahil edildi.

5. HTTPS Güncellemesi

24 Temmuz 2018 itibariyle Google, Chrome 68 sürümünden başlamak üzere HTTP’li tüm siteleri güvenli olmayacak şekilde göstermeye başladı. (Bakınız Neden SSL?)

6. Yeni Search Console Tüm Kullanıcılara Açıldı

Daha önceden Beta sürümüyle sadece belirli kullanıcı gruplarına açılan Yeni Search Console, artık tüm site sahiplerine tanıtıldı. 16 aylık veriler, bağlantı raporları, URL inceleme aracı gibi birçok yeni özellikler var.

7. Tanıtım Yazıları Uyarısı!

Özellikle Türkiye’de 2018 yılında tanıtım yazıları veya ücretli sponsorlu yayınlarla ilgili bazı spam hareketleri artış gösterdi. Bununla ilgili Google Türkçe WM Blogunda Fatih Özkösemen tarafından bir yazı site sahiplerine sunularak uyulması gereken kurallara değinildi ve hatırlatmalarda bulunuldu.

8. My Business Yenilikleri

Özellikle Local SEO’da My Business açısından devrim olacak değişiklikler 2018’de sürdü. Yayınlar, canlı mesajlaşma, farklı yeni/ek kategoriler vs. birçok yeni özellikle Google Benim İşletmem Paneli’nde kullanıma sunuldu.

9. Yapısal Verilerin SERP’e Dahili

Soru-Cevap, Job Posting, Canlı Yayın gibi yapısal veri işaretlemesi kullanan sayfalar arama sonuçlarında gösterilmeye farklı özellikleriyle gösterilmeye başlandı. Ayrıca Google Asistan için özel yapısal verilerinde eklenmesi önerildi.

10. Featured Snippets & AMP

AMP sayfalarınız eğer Featured Snippets olarak yer alıyorsa Google direkt kullanıcıya ilgili cevabı gösteriyor. Ayrıca AMP’de Story dönemi de başladı 2018 içerisinde.

Tabiki bitmeyen Algoritma güncellemeleri (Medic vb), Google Yeni Search Console güncellemelerini saymıyorum 🙂

Yararlanılan Kaynak(lar);

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir