2019’a çoktan girdik peki 2018’de SEO’da neler yaşandı? Haydi beraber göz atalım!
1. Mobile First Indexing (MFI)
Yıllardır geçti geçiliyor denildikten sonra Google, siteleri yavaş yavaş 2018 içerisinde mobil önceliklik indexlemeye geçirdi. Ayrıca mobil sürümünüzde masaüstüyle eksik olan verilerinizi tam olarak göstermek için de Google uyarılarda bulunmuştu.
2. Hız Güncellemesi
9 Temmuz 2018 itibariyle Google, arama sonuçlarındaki sıralama algoritmasında sayfa/site hızını resmi olarak bir faktör olarak duyurdu.
3. Lighthouse Eklentisine SEO Denetleyecisi
Lighthouse Chrome eklentisine sitenin SEO puanının analiz eden ve buna göre hataları veya sorunları gösteren yeni bir SEO bölümü getirildi. Böylece webmasterlar sitelerin kullanılabilir vb. sorunların yanı sıra diğer SEO sorunlarına da göz atabiliyor.
4. PageSpeed Insights Verilerinde Güncelleme
Eski sürümünde site hızlarını test edip sadece bir skor puanı veren, PageSpeed Insights gelen güncellemeyle gerçek dünyadan veriler sunarak daha kapsamlı bir boyuta geldi. Ayrıca Lighthouse verileri de bu rapora dahil edildi.
5. HTTPS Güncellemesi
24 Temmuz 2018 itibariyle Google, Chrome 68 sürümünden başlamak üzere HTTP’li tüm siteleri güvenli olmayacak şekilde göstermeye başladı. (Bakınız Neden SSL?)
6. Yeni Search Console Tüm Kullanıcılara Açıldı
Daha önceden Beta sürümüyle sadece belirli kullanıcı gruplarına açılan Yeni Search Console, artık tüm site sahiplerine tanıtıldı. 16 aylık veriler, bağlantı raporları, URL inceleme aracı gibi birçok yeni özellikler var.
Yeni Google Search Console harika! Daha fazla data saklayabiliyoruz. pic.twitter.com/vtU3JwhUqS
— Samet Özsüleyman (@sametozsuleyman) 14 Aralık 2017
7. Tanıtım Yazıları Uyarısı!
Özellikle Türkiye’de 2018 yılında tanıtım yazıları veya ücretli sponsorlu yayınlarla ilgili bazı spam hareketleri artış gösterdi. Bununla ilgili Google Türkçe WM Blogunda Fatih Özkösemen tarafından bir yazı site sahiplerine sunularak uyulması gereken kurallara değinildi ve hatırlatmalarda bulunuldu.
8. My Business Yenilikleri
Özellikle Local SEO’da My Business açısından devrim olacak değişiklikler 2018’de sürdü. Yayınlar, canlı mesajlaşma, farklı yeni/ek kategoriler vs. birçok yeni özellikle Google Benim İşletmem Paneli’nde kullanıma sunuldu.
?Yerel işletmeler mutlaka Google My Business’taki “Mesaj” özelliğini kullanmalı. Bu şekilde müşterilerinizle birebir iletişim halinde olabilir ve belki de satışınızı o an yapabilirsiniz.
?Çok yoğun mesaj trafiği olursa mesaj ayarlarından bu bölümü kapatabilmeniz de mümkün. pic.twitter.com/apnzSJ4twC
— Samet Özsüleyman (@sametozsuleyman) 20 Aralık 2018
9. Yapısal Verilerin SERP’e Dahili
Soru-Cevap, Job Posting, Canlı Yayın gibi yapısal veri işaretlemesi kullanan sayfalar arama sonuçlarında gösterilmeye farklı özellikleriyle gösterilmeye başlandı. Ayrıca Google Asistan için özel yapısal verilerinde eklenmesi önerildi.
10. Featured Snippets & AMP
AMP sayfalarınız eğer Featured Snippets olarak yer alıyorsa Google direkt kullanıcıya ilgili cevabı gösteriyor. Ayrıca AMP’de Story dönemi de başladı 2018 içerisinde.
Featured Snippets olarak yer alan AMP sayfalarının arama sorgusuyla alakalı bölümünü Google, arka planı turuncu renkte gösterecek şekilde belirtiyor ve direkt olarak o bölüme kaydırıyor. Örnek sorgular: “burun törpüleme nedir”, “sistein içeren besinler” deneyebilirsiniz. pic.twitter.com/DE0zZKA4SA
— Samet Özsüleyman (@sametozsuleyman) 3 Ocak 2019
Tabiki bitmeyen Algoritma güncellemeleri (Medic vb), Google Yeni Search Console güncellemelerini saymıyorum 🙂
Yararlanılan Kaynak(lar);