2019’da Bilmeniz Gereken En Önemli SEO ve Dijital Pazarlama İstatistikleri

» » 2019’da Bilmeniz Gereken En Önemli SEO ve Dijital Pazarlama İstatistikleri

3 dakikada okuyabilirsiniz

2019 SEO İstatistikleri

Kişisel bloglara genellikle ender sıklıkla yazılar eklenir bunu biliyorsunuz. Zaman olmuyor, başka sebepler oluyor vs. O yüzden yazılar girilemiyor kusura bakmayın bu yüzden. Neyse konumuza dönelim…😊

2018 bitmeden 2019’da ya da sonraki yıllarda işinize yarayabilecek istatistikleri tek bir konu altında toplamayı uygun buldum. Ayrıca 2018’de SEO’da Ne Oldu makalesine göz atmanızı öneririm. Aşağıda bu istatistikleri bulabilirsiniz. Zamanım oldukça bu dataları güncelleyeceğim. [1] gibi belirttiğim ek bilgilere göz atmanızı öneririm.🎉

SEO İstatistikleri

SEO İstatistikleri

  • Toplam organik trafiğe %94 oranla Google hükmektedir. (Web Presence)
  • Pazarlama öncelikleri arasında SEO’yu geliştirmek %60 oranla ilk adım olarak görülüyor. (Hubspot)
  • Google tarafından en önemli 2 SEO sinyali, yüksek kaliteli içerik ve yararlı bağlantılar oluşturmak olarak görülüyor. (Google çalışanı Andrey Lipattsev)
  • Arama terimlerinin %50’si 4 veya daha fazla kelimeden oluşuyor. (Hubspot)
  • İnsanların %75’i arama motorlarında ilk sayfanın ötesine geçmiyor. (Junto)
  • Dünyada bir günde 6.586.013.574 arama yapılıyor. (SmartInsights)
  • Organik arama sonuçları, tüm web trafiğnini %95’ine eşittir. (SimiliarWeb)
  • SERP’te ilk sıra; Masaüstü’nde %34, Mobilde %35’lik tıklamaya sahip. (Hubspot)
  • Marka adınız, SERP’te birden fazla görünürse ziyaretçilerin bir sonraki sonuçta sizin sitenize tıklaması %50 daha olasıdır. (SearchEnginePeople)
  • E-ticaret uzmanları, SEO’nun %59 oranında hedeflerindeki en büyük etkiye sahip olduğunu belirtiyorlar. (MarketingCharts)
  • E-ticaret firmalarının %45’i SEO’ya her ay 20.000$’dan fazla yatırım yapıyor. [1]  (B2BmarketingZone)

Yerel SEO İstatistikleri

Yerel SEO istatistikleri

  • Alışveriş yapanların %80’i, ürünü satın almadan önce çevrimiçi bir inceleme okuyor. (SearchEnginePeople)
  • Alışveriş yapanların %88’i online incelemelere güvenmektedir. (SearchEngineLand)
  • Mobilden arama yerel arama yapanların %50’si bir gün içinde bir mağazayı ziyaret ediyor. (Hubspot)
  • Google aramalarının %46’si yereldir. (Hubspot)
  • Google’daki mobil aramaların %30’u konumla alakalıdır. (Hubspot)

Mobil SEO İstatistikleri

Mobil SEO istatistikleri

  • 100 milyar aramanın yarısından fazlası mobil cihazlardan yapılmıştır. (Google)
  • Yerel işletmenin web sitesinin mobil uyumlu olduğu durumlarda, mobil arama yapan kullanıcıların yerel işletmeyle iletişime geçme olasılığı %61’dir. (Junto)
  • Akıllı telefonu olanların %87’si günde en az bir arama motoru kullanıyor. (Junto)
  • Akıllı telefon kullanıcılarının %60’ı yaptıkları arama sonuçlarında yeni şirketler veya ürünler keşfetmiştir. (Google)
  • Alışverişlerde mobil aramalar 2016 ve 2018 arasında %150’den fazla arttı. (Google)

İçerik Pazarlaması İstatistikleri

İçerik pazarlaması istatistikleri

  • İçerikte yapılan iyileştirmeler blog trafiğini %2.000 oranında arttırdığı bilinmektedir. (SearchEnginePeople)
  • Üst sıralarda yer alan sayfaların ortalama kelime uzunluğu 1.890 kelimedir. [2]  (SearchEnginePeople)
  • Dijital pazarlama uzmanlarının %72’si, tek ve en etkili SEO taktiğinin içerik olduğunu söylüyor. (SearchEnginePeople)
  • B2B şirketlerinin blogları varsa %67 oranında müşteri adayı elde ederler. (SearchEnginePeople)
  • İçeriğinde resim olan blog yazıları, olmayanlara göre %94 daha fazla görünür.(Impact)
  • Blog sayfası bulunan firmalar, %97 daha fazla backlink elde ederler. (Hubspot)
  • Eski blog yazılarının güncellenmesi trafiği %100’den daha fazla arttırabilir. (SearchEnginePeople)
  • Blogu olmayan siteye blog eklemek sıralama şansını %434 arttırabilir. (ExpressWritters)
  • ABD’li kullanıcıların %91’i blogları güvenebilecekleri kaynak olarak görmektedir. (MarketPath)

Video Pazarlama İstatistikleri

Video pazarlama istatistikleri

  • SERP’ten gelen organik trafiğin artışında videolar %157 oranında etkilidir.
  • 2019’da ABD’deki internet trafiğnin %85’ini videonun oluşturması ön görülüyor. (Cisco)
  • 5 müşteriden 4’ü demo videoların yararlı olduğunu söylüyor. (Hubspot)
  • B2C’de video, %82 oranında en popüler pazarlama stratejisi haline gelmiştir. (contentmarketinginstitute)
  • Akıllı telefon kullanıcılarının %53’ü, sitelerinde eğitici video içerikleri bulunan şirketlere daha olumlu bakmaktadır. (Hubspot)
  • İnsanların %45’i haftada bir saatten daha fazla video izliyor. (Hubspot)
  • Video pazarlama alanına yatırım yapan şirketlerin %27’si kullanmayanlara göre %27 daha yüksek TO (tıklanma oranı) ve %34 daha fazla dönüşüm elde etmiştir. (DrivingSales)
  • İnternet kullanıcılarının %50’si mağazayı ziyaret etmeden önce işletmenin ürünleri ya da hizmetleri ile ilgili videoları aramaktadır. (Google)

Sosyal Medya Pazarlama İstatistikleri

Sosyal medya istatistikleri

  • Siteye gelen sosyal medya trafiğinin %61’i Facebook’tan geliyor. (SearchEnginePeople)
  • Her gün Facebook’ta 2 milyardan fazla arama yapılıyor. (SearchEnginePeople)
  • 18 ila 34 yaş arasındaki kitlenin bir markayı takip etme olasılığı daha yüksektir. (Marketing Sherpa)
  • Erkek internet kullanıcılarının %75’i, kadınların %83’ü Facebook kullanıyor. (Pewinternet)
  • Ortalama olarak bir kişi her gün 2 saatini sosyal medyada harcıyor. (Statista)
  • Üniversite mezunlarının %49’u LinkedIn kullanıyor. (Pewinternet)
  • 50 milyondan daha fazla küçük işletme, müşterileriyle iletişim kurmak için Facebook kullanıyor. (DreamGrow)
  • Facebook’ta en iyi paylaşım zamanı, Çarşamba  15:00-17:00, Perşembe ve Cuma günleri ise 01:00 ila 16:00 arasındadır. (Hubspot)
  • En az 2 yıldır sosyal medya pazarlaması kullanan şirketlerin yarısından fazlası, satışların arttığını bildirdi. (Hubspot)

Sesli Arama İstatistikleri

Sesli arama istatistikleri

  • Yapılan tüm aramaların %50’si, 2020’ya kadar sesli arama olacak. (comScore)
  • Sesli aramaların, metin tabanlı aramalara göre yerel olma olasılığı 3 kat daha fazladır.  (searchenginewatch.com)
  • Android cihazlardaki arama sorgularının %20’si sesli aramalardır. (Search Engine Land)
  • Sesli aramalardaki sorguların sayısı 2008 ila 2017 arasında %3.400 arttı. (Hubspot)
  • Google, sesleri tanıma doğruluğunun %92 olduğunu belirtiyor. (Campaign)
  • Amazon Echo ve Google Home gibi cihazları kullananların 3’te 2’si akıllı telefonlarını daha az kullanıyor. (CNBC)
  • Her 10 tüketiciden 9’u telefonlarında sesli arama yapabileceği bir asistan kullanıyor. Bunların da %41’i bunu günlük olarak yapıyor. (Search Engine Land)
  • Tüketicilerin %61’nin akıllı hoparlörü var. Bunların %51’i ise bu cihazlarını günlük olarak kullanıyor.(Search Engine Land)

Düşünceler

[1]: Bu bütçe ABD bütçesi olduğundan Türkiye’de daha gerçekçi bütçeler üzerine yapılmış araştırma sonuçlarına bakmanızı öneririm (yapılmışsa)

[2]:Kelime uzunluğunu çok çok önemli bir SEO faktörü olarak düşünmeyin sadece istatistiksel bilgi olsun diye ekledim. Nice konular vardır üzerine binlerce kelime yazı yazsanız da bir resim ya da video ile açıklayabileceğiniz.

[3]:Bu paylaşım saatleri Türkiye’ye özgü değildir, bu yüzden Türkiye’de sosyal medya istatistiklerini araştırmanızı öneririm.

Sizin de öneriniz mi var? O zaman bu makalemin altına yorum atarak istatistiği belirtin.

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Anti-Spam Quiz: