Ahrefs Rehberi: SEO, İçerik ve Backlink Analizi İçin Ahrefs Kullanımı

» » Ahrefs Rehberi: SEO, İçerik ve Backlink Analizi İçin Ahrefs Kullanımı

8 dakikada okuyabilirsiniz

ahrefs

Ahrefs, bir SEO uzmanın neredeyse eli ayağıdır, ücretli SEO araçları arasında ise kullanım ve performans açısından ilk sıralarda gelir. Bu araç üzerine yeni içerik üreterek kullanımı üzerine Türkçe bir rehber hazırlamak istedim. 🤠

Ahrefs’in özelliklerini buraya yazsam kelimeler yetmez bu yüzden daha yüzeysel olarak konuları ele almaya çalışacağım. Gerek YouTube’da gerekse araç içindeki birçok yerde özelliklerin nasıl kullanılacağına dair bilgiler de mevcut.

Rehber başlasın!

Ahrefs Nedir?

Ahrefs; siteleri içerik, backlink ve teknik SEO konuları açısından kendi botlarıyla analiz eden çok kapsamlı ücretli SEO aracıdır.

Ahrefs günlük 7 milyona yakın sayfayı taramaktadır.

ahrefs-dashboard
Ahrefs’in genel görüntüsü.

Ahrefs Ne İçin Kullanılır?

  • SEO denetim raporu oluşturmak,
  • Backlink analizleri,
  • Rekabet analizi,
  • Sıralama takibi,
  • Anlık uyarıları alabilme,
  • Rakibin Ads reklamları takibi,
  • Anahtar kelime analizi,
  • Site içi sorunların tespiti gibi birçok alanda kullanılır.

Özellikle Ahrefs’in site denetim aracı (site audit) bazı özellikleriyle Deepcrawl ile yarışır halde. Araç ayrıca Türkçe dil desteğine de sahiptir.

Ahrefs’in Fiyatları Ne Kadar?

Fiyatlandırma yıllık ve aylık olarak belirlenir. Yıllık alımlarda doğal olarak fiyatlar daha düşüktür. Ayrıca her paketin özelliği diğerlerinden farklıdır. Aylık ödemeler 99$’dan başlar.

ahrefs-fiyatlari
Ahrefs fiyatlarını gösterir tablo.

Dilerseniz 7$ karşılığında 7 günlük deneme sürümü de başlatabilirsiniz. Güncel ücret bilgisi için pricing sayfasına göz atabilirsiniz. Javascript Rendering için üst paketlere göz atmalısınız. Ücretsiz sürümü şu anda bulunmamaktadır.

Ahrefs’in genel özelliklerine hadi beraber bakalım…

Dashboard

Sürekli takip ettiğiniz siteleri dashboard kısmına eklerseniz takibi çok daha kolay olur.

ahrefs-dashboard-ekrani
Siteleri sürükle-bırak yaparak yukarıya taşıyabilirsiniz.

Site Explorer

Domainin veya alt sayfaların backlink sayısı veya en çok trafik alan sayfaları gibi birçok datayı bu bölüm size sunmaktadır.

Overview

Burası size kısaca sitenin genel görünümü sunar. Ahrefs sitelere belirli kalite kurallarına göre URL Rating (UR) ve Domain Rating (DR) değerleri sunar. Burada sayfaya gelen organik trafik, sayfanın listelendiği organik anahtar kelimeler ve siteye verilen toplan link sayısının belirli zaman içerisindeki dağılımı gibi detayları görebiliyorsunuz.

ahrefs-overview
Genel görüntü.

Organic search tabına tıklarsanız sizinle aynı kulvarda yarışan rakiplerinizi de görebilirsiniz. Siteye en fazla trafik gönderen ülkelere de göz atabilirsiniz.

Backlink Profile

Sitenize gelen tüm backlinkler burada yer almaktadır. Ayrıca siteye yeni gelen ve kırılmış backlinkleri de bu tabdan görüntüleyebiliyorsunuz.

Gelen linklerde istediğiniz gibi filtreleme yapabilirsiniz. Sadece Dofollow/Nofollow gibi ayrımı yapabilirsiniz.

link-type
Link tiplerine göre filtreleme.

Platforma göre listelem yapabilme imkanınız var. Mesela sadece Ecommerce platformlarından gelen linkleri göster diyebilirsiniz.

platforms
Platformlar.

“New” sekmeside default olarak sitenize gelen son 7 günlük linkleri görebilirsiniz. Kırmızı renkte olanlar kayıpları, yeşil renkler ise kazanılan backlinkleri gösterir. Yansıyan veriler neredeyse anlık ekrana yansımaktadır. (1 gün en geç)

backlinks-ahrefs
Backlinkleriniz.

“Broken” bölümünde kırılmış linkleri görerek link oluşturma stratejinizde özellikle Off-Page SEO’da e-mail ile kampanya oluşturarak yeni linkler elde edebilirsiniz. Yine sitenize gelen linklerde kayıp varsa “lost” kısmından da bunu görebilirsiniz.

Referring Domains

Sitenize farklı alan adlarından gelen linklerin sayısını gösterir. Bu linkleri ister DR sırasına göre isteseniz organik trafiğine göre sıralayabilirsiniz. Bu sayede sitenize gelen düşük kaliteli bağlantıları görebilirsiniz. Domainleri TLDS’e göre (.com, .net vb.) seçip filtreleyebiliyorsunuz.

referring-domains-ahrefs
Farklı alan adlarından gelen linkler.

Ayrıca eğer dashboard ekranınıza eklediğiniz sitelerinizde backlink reddetme işlemi uygulamak istiyorsanız düşük kaliteli linkleri seçip “Disavow Domains” demeniz yeterlidir.

ahrefs-backlink-disavow
Kalitesiz siteleri reddedebilirsiniz.

Buradaki linkleri Export ederek .csv şeklinde Google Search Console’daki bağlantıları reddetme aracına yükleyebilirsiniz. Mevcut reddetme dosyanızı dashboardınıza import edebilmeniz de mümkün. Reddedilen bağlantıları burada reddedip Google’a göndermeyi unutmayın.

Anchors

Anchor text oranınızı hesaplamak ve buna görsellik katmak isterseniz bu kısım tam sizlik. Backlinklerinizin live, recent ve historical olarak süreçteki dağılımını görebilirsiniz. SEO için doğal ve doğru anchor text oranının marka terimlerini içerdiğinden emin olun.

Bağlantı metinlerini 2, 3 veya 4 kelime olarak filtreyebilirsiniz.

anchor-text-ahrefs
Anxhor text oranınızı gösterri örnek analiz.

Verilen bağlantı metinlerinin hangi sayfalardan geldiğini de “Details” butonuna tıklayarak öğrenebilirsiniz. Google data studio gibi araçlarla da bunlarla mükemmel grafikler oluşturabilirsiniz.

Referring IPs

Siteye gelen linklerin hangi IP adreslerinden geldiğini ve bu IP’de bulunan sitelerin domainlerinin neler olduğunu görebileceğiniz rapor.

referring-ips
IP adreslerinin dağılımı.

Internal Backlinks

2019 başlarında çıkan yeni Ahrefs özelliği ile iç bağlantılarınızı da analiz edebilirsiniz. Özellikle rakip analizinden rakibinizin iç linklemede en çok önem verdiği sayfaları görebilirsiniz. Kendi siteleriniz için Search Console’daki rapordan faydalanın daha doğru sonuç verecektir.

internal-links-ahrefs
İç linklerin görünümü.

Link Intersect

Rakiplerinizle kimlerin bağlantı kurduğunu görebilirsiniz. Rakibinizin backinki olduğu; ancak sizin olmadığınız sayfaların listesi burada yer alıyor. En fazla 10 rakip girebilirsiniz, rakipleri girdikten sonra “Show link opprtunities” butonuna tıklayın.

link-ıntersect
Link Intersect aracı kullanımı.

Sonuç geldiğinse ise benim sahip olmadığım, rakibimin sahip olduğu linkleri görebiliyorsunuz.

rakibin-linkleri
Rakibin linkleri.

Organic Search

Organic Keywords

Sayfanın dizinde yer alan tüm organik kelimelerin listesini görebilirsiniz. “Last Update” kısmına tıklarsanız son güncellenme tarihine göre kelimeleri sıralayabilirsiniz. Yine burada kelimenin zorluk derecesini (KD) ve aranma hacmine bakabilirsiniz.

organic-keywords-ahrefs
Organik anahtar kelimeler.

Position’dan belirlediğiniz pozisyona göre kelimeleri listeleyebilir, Volume bölümünden aranma hacmini belirleyebilir ve traffic kısmından da hacmi belirleyip filtreleme yapabilirsiniz.

SERP features kısmı ise aracı rakiplerinden bir adım öne taşıyor. Sitenin SERP’te yer alan kelimelerinin hangi özellikleri taşıdığına göre filtreleme yapabilirsiniz.

Desteklenen özellikler;

  • Adwords top
  • Adwords bottom
  • Knowledge card
  • Knowledge panel
  • Image pack
  • Top stories
  • Related questions
  • Featured snippet
  • Shopping results
  • Tweets box
  • Site links
  • Thumbnail
  • Video

Örneğin sayfanın Featured Snippet’ta çıktığı kelimeler var mı kontrol etmek istersem ekrandaki gibi bir işlem yapmam yeterli olacaktır.

serp-ahrefs
SERP özellikleri.

Rakibin tüm çıktığı SERP özelliklerini analiz edip buna göre aksiyon alabilirsiniz. Hatta çıktığı arama ağı reklam kampanyalarını da görebilirsiniz.

Movements ise kelimelerin iniş/çıkışlarını gün gün görebilirsiniz. Bunun sonucunda ne kadar trafik kaybı yaşayacağınızı da araç tahmin edebiliyor.

movements-ahrefs
Movements ile kelimelerin takibini yapabiliyorsunuz.

Top Pages

Sitenin en çok trafik alan sayfalarını ve hangi kelimelerinin en çok sıralamada yer aldığı görebileceğiniz yer. Yine buradan çeşitli filtreleme yapıp, backlink analizlerine geçiş yapabiliyorsunuz.

top-pages
Top pages bölümü.

Top Subfolders & Subdomains

Top Subfolder ve Top Subdomains ise yine sitedeki en iyi alt klasörleri/alan adlarını listelemektedir.

subdomains-ahrefs
En iyi subdomain listeniz.

Competing Domains & Pages

Sağ taraftaki ufak grafik  ile rekabet edilen anahtar kelimeler üzerinde rakiplerle olan durumu gösterir. Rakip analizinde oldukça işe yarar bir araçtır.

Amazon, GG ile kıyaslandığında 272,750 anahtar kelime aldığını görüyoruz. Her iki sitenin 573,125 ortak anahtar kelimesi varmış ve bunun yüzdesi de oranlandığında %28’e tekabul ediyormuş. Amazon 1,206,302 benzersiz anahtar kelimeye sahiptir.

competing-domains
Rakiplerle karşılaştırma.

Content Gap

İçerik boşluklarını bu bölümden görebilirsiniz. Rakibinizin sizden daha iyi olduğu sıralamaları ve kelimeleri analiz edebilirsiniz.

content-gap
İçerik boşluklarını bulabileceğiniz mükemmel araç.

Pages

Best by Links

Sitenize gelen linklerin hangi sayfalara geldiğini ve bunların ne kadar sayıda olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca 404 gibi hatalı olan sayfalardaki linklerin boşa harcanmasını önleyerek 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz.

best-by-links
En iyi linklenen sayfalarınız.

Top Content

Sayfaların Twitter, Facebook veya Pinterest paylaşımlarına göre sıralayarak en çok paylaşım yapılan sayfaları görebilirsiniz.

top-content
En çok paylaşım yapılan sayfalar. (sosyal medya)

Outgoing Links

Anchors ve Broken Links kısımlarında sırasıyla dışarıya verdiğiniz linklerin anchor textlerini ve kırılmış link varsa bunların adreslerini görebiliyorsunuz.

Linked Domains

Sitenizden dışarıya verilen linkleri bu raporda görebilirsiniz. Yine bu linkleri RD veya diğer birçok kritere göre sıralayabilir ve analiz edebilirsiniz.

linked-domains
Dışarıya verilen linkler.

Paid Search

PPC Keywords

Google Ads için arama ağında gösterilen reklamlar varsa sitenin bunları görebilirsiniz. Yani kısmen de olsa PPC Tool olarak bu kısmı kullanabilirsiniz. Reklamların çıktığı kelimeler, reklam metni, reklam uzantıları ve açılış sayfasıyla reklamdan ne kadar trafik elde edildiğine bakabilirsiniz.

paid-keywords
Google Ads reklamlarındaki keywords kısmı.

Ads

Arama ağı için oluşturulan metin reklamların yer aldığı rapordur.

ads-ahrefs
En iyi reklam metinleri.

Top Landing Pages ise yine Google Ads’ten gelen en iyi açılış sayfalarını analiz edebileceğiniz kısım.

Ahrefs’ten genel bir rapor almakta mümkün.

ahrefs-rapor
Rapor Export.

Sol menüde yer alan “Export” bölümünden raporu ister CSV, isteseniz PDF olarak indirebilirsiniz.

Alerts

Hesap türünüze bağlı olarak seçeceğiniz domainlere özel uyarılar oluşturabilirsiniz. Bu uyarılar takip ettiğiniz anahtar kelimelerin gün içerisinde mail adresinize gönderilmesi gibi örnekler içermektedir.

ahrefs-alerts
Alarm oluşturabilirsiniz.

Content Explorer

SEO stratejisinde oldukça işinize yarayacak bir bölüm daha: Content Explorer. Belirlediğiniz içerikler Google’da aratır ve belirlediğiniz niche ile ilgili sayfalar önünüze düşer. Only Broken seçerseniz link oluşturmak için karşınıza çıkan fırsatları görebilirsiniz.

content-explorer
Content Explorer.

Belirli dillere göre, son 30/90 günü arayabilme, Author, kelime sayısı gibi birçok filtre ile aradığınız siteleri bulabilirsiniz.

İçerikler listelendikten sonra örneğin siz bu içeriği Twitter’da kimlerin tweetlediğini görmek istiyorsunuz. Bu sayede belki o kişilere ulaşıp kitlenizi arttırmak isteyebilirsiniz. Bunun için “Who Tweeted” kısmına tıklayın ve kişilerin ilgili tweetlerini görün. Ayrıca bu sayfaya verilen backlinklere de yine hızlıca göz atabilirsiniz.

who-tweeted
Bu yazıyı tweetleyenler.

Bu örnek gibi content explorer kısmında yapabileceklerinizin sınırı yok.

Keyword Explorer

Anahtar kelime analizi yapabileceğiniz en iyi araçlardan birisi. Kelimenin zorluk derecesini, tıklanmayla sonuçlanan/sonuçlanmayan search volume bilgileri, mevsimsel değişimler, SERP’in Ads ve organik olarak dağılımı ile global aranma hacmini görebilirsiniz.

SERP pozisyonundaki tarihsel süreçteki değişimler ve rakiplerin konumu gibi birçok detay ekranda yer alıyor.

keyword-explorer
Anahtar kelime takibi ve analizi.

İçerik üretirken sıkça kullandığım bir araç olan Ahrefs özellikle Having same terms ve questions bölümleri ile 10x content için mükemmel bir kaynak. Yeni çıkan bir özelliği de yakınlarda trend olabilecek anahtar kelimeleri sizlere göstermesi.

Keyword Explorer ile anahtar kelime araştırması alabileceğiniz platformlar;

  • Google,
  • YouTube,
  • Amazon,
  • Bing,
  • Yandex,
  • Yahoo,
  • Baidu,
  • Daum,
  • Naver,
  • Seznam,
  • Naver.

Yukarıda belirttiğim listeye giren siteler için özel alt yapısı ile arama hacimleri ve zorluk gibi detaylara bakıp öneriler alabilirsiniz.

ahrefs-anahtar-kelime
Anahtar kelimelerinizi buraya yazıyorsunuz.

Rank Tracker

Belirlediğiniz anahtar kelimeleri istediğiniz konuma göre ayarlayıp takip edebilirsiniz. Mobil ve masaüstü olarak ayırabilir ve çeşitli metriklerle analizlere ulaşabilirsiniz.

rank-tracker
Sıralama rakip ekranı.

Site Audit

Site audit aslında ap ayrı bir araç :=) Sitenizi teknik SEO kurallarına uygun olarak analiz ediyor. Bunun sonunda size puan verip nerede hatalarınız olduğunu açıkça belirtiyor.

Üstelik HTML doğrulaması yaparsanız (site verification) sitenizde Googlebot gibi de Ahrefs’in sitenizi taramasını isteyebilirsiniz. Sitedeki URL sayısına göre tarama süresi değişiklik gösterebilir.

site-audit
Site Audit aracından görüntü.

Site audit ile gösterilen bazı hatalar;

  • Redirect chain,
  • Indexlenemeyen sayfalar,
  • Kırık sayfalar,
  • Duplicate title & description kısımları gibi birçok analiz sonucu yer almaktadır.
site-audit-hatalari
Hataları sayfaların gösterilmesi.

Ahrefs’in ayrıca Batch Analysis, Domain Comparison gibi diğer birçok bölümüyle de rakip analizine farklı açılardan hızlıca bakabilirsiniz.

*Bu yazıyı yazdığım tarihten itibaren araca ek özelliklerin gelebileceğini de veya ara yüzünün değişebileceğini lütfen unutmayın.

Ahrefs sadece bir SEO aracından öte mükemmel blog yazıları üreten de bir site, mutlaka blog yazılarını da takip edin.

Ahrefs’in özelliklerinin bu makaleye sığmayacağını tekrar eder bol trafikli günler dilerim :=)

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir