Ahrefs, bir SEO Analyst’in neredeyse eli ayağıdır, ücretli SEO araçları arasında ise kullanım ve performans açısından ilk sıralarda gelir. Bu araç üzerine yeni içerik üreterek kullanımı üzerine Türkçe bir rehber hazırlamak istedim. 🤠
Ahrefs’in özelliklerini buraya yazsam kelimeler yetmez bu yüzden daha yüzeysel olarak konuları ele almaya çalışacağım. Gerek YouTube’da gerekse araç içindeki birçok yerde özelliklerin nasıl kullanılacağına dair bilgiler de mevcut.
Rehber başlasın!
❓Ahrefs Nedir?
Ahrefs; siteleri içerik, backlink ve teknik SEO konuları açısından kendi botlarıyla analiz eden çok kapsamlı ücretli SEO aracıdır.
Ahrefs günlük 7 milyona yakın sayfayı taramaktadır.

❓Ahrefs Ne İçin Kullanılır?
- SEO denetim raporu oluşturmak,
- Backlink analizleri,
- Rekabet analizi,
- Sıralama takibi,
- Anlık uyarıları alabilme,
- Rakibin Ads reklamları takibi,
- Anahtar kelime analizi,
- Site içi sorunların tespiti gibi birçok alanda kullanılır.
Özellikle Ahrefs’in site denetim aracı (site audit) bazı özellikleriyle Deepcrawl ile yarışır halde. Araç ayrıca Türkçe dil desteğine de sahiptir.
❓Ahrefs’in Fiyatları Ne Kadar?
Fiyatlandırma yıllık ve aylık olarak belirlenir. Yıllık alımlarda doğal olarak fiyatlar daha düşüktür. Ayrıca her paketin özelliği diğerlerinden farklıdır. Aylık ödemeler 99$’dan başlar.

Dilerseniz 7$ karşılığında 7 günlük deneme sürümü de başlatabilirsiniz. Güncel ücret bilgisi için pricing sayfasına göz atabilirsiniz. Javascript Rendering için üst paketlere göz atmalısınız. Ücretsiz sürümü şu anda bulunmamaktadır.
Ahrefs’in genel özelliklerine hadi beraber bakalım…
Dashboard
Sürekli takip ettiğiniz siteleri dashboard kısmına eklerseniz takibi çok daha kolay olur.

Site Explorer
Domainin veya alt sayfaların backlink sayısı veya en çok trafik alan sayfaları gibi birçok datayı bu bölüm size sunmaktadır.
Overview
Burası size kısaca sitenin genel görünümü sunar. Ahrefs sitelere belirli kalite kurallarına göre URL Rating (UR) ve Domain Rating (DR) değerleri sunar. Burada sayfaya gelen organik trafik, sayfanın listelendiği organik anahtar kelimeler ve siteye verilen toplan link sayısının belirli zaman içerisindeki dağılımı gibi detayları görebiliyorsunuz.

Organic search tabına tıklarsanız sizinle aynı kulvarda yarışan rakiplerinizi de görebilirsiniz. Siteye en fazla trafik gönderen ülkelere de göz atabilirsiniz.
Backlink Profile
Sitenize gelen tüm backlinkler burada yer almaktadır. Ayrıca siteye yeni gelen ve kırılmış backlinkleri de bu tabdan görüntüleyebiliyorsunuz.
Gelen linklerde istediğiniz gibi filtreleme yapabilirsiniz. Sadece Dofollow/Nofollow gibi ayrımı yapabilirsiniz.

Platforma göre listelem yapabilme imkanınız var. Mesela sadece Ecommerce platformlarından gelen linkleri göster diyebilirsiniz.

“New” sekmeside default olarak sitenize gelen son 7 günlük linkleri görebilirsiniz. Kırmızı renkte olanlar kayıpları, yeşil renkler ise kazanılan backlinkleri gösterir. Yansıyan veriler neredeyse anlık ekrana yansımaktadır. (1 gün en geç)

“Broken” bölümünde kırılmış linkleri görerek link oluşturma stratejinizde özellikle Off-Page SEO’da e-mail ile kampanya oluşturarak yeni linkler elde edebilirsiniz. Yine sitenize gelen linklerde kayıp varsa “lost” kısmından da bunu görebilirsiniz.
Referring Domains
Sitenize farklı alan adlarından gelen linklerin sayısını gösterir. Bu linkleri ister DR sırasına göre isteseniz organik trafiğine göre sıralayabilirsiniz. Bu sayede sitenize gelen düşük kaliteli bağlantıları görebilirsiniz. Domainleri TLDS’e göre (.com, .net vb.) seçip filtreleyebiliyorsunuz.

Ayrıca eğer dashboard ekranınıza eklediğiniz sitelerinizde backlink reddetme işlemi uygulamak istiyorsanız düşük kaliteli linkleri seçip “Disavow Domains” demeniz yeterlidir.

Buradaki linkleri Export ederek .csv şeklinde Google Search Console’daki bağlantıları reddetme aracına yükleyebilirsiniz. Mevcut reddetme dosyanızı dashboardınıza import edebilmeniz de mümkün. Reddedilen bağlantıları burada reddedip Google’a göndermeyi unutmayın.
Anchors
Anchor text oranınızı hesaplamak ve buna görsellik katmak isterseniz bu kısım tam sizlik. Backlinklerinizin live, recent ve historical olarak süreçteki dağılımını görebilirsiniz. SEO için doğal ve doğru anchor text oranının marka terimlerini içerdiğinden emin olun.
Bağlantı metinlerini 2, 3 veya 4 kelime olarak filtreyebilirsiniz.

Verilen bağlantı metinlerinin hangi sayfalardan geldiğini de “Details” butonuna tıklayarak öğrenebilirsiniz. Google data studio gibi araçlarla da bunlarla mükemmel grafikler oluşturabilirsiniz.
Referring IPs
Siteye gelen linklerin hangi IP adreslerinden geldiğini ve bu IP’de bulunan sitelerin domainlerinin neler olduğunu görebileceğiniz rapor.

Internal Backlinks
2019 başlarında çıkan yeni Ahrefs özelliği ile iç bağlantılarınızı da analiz edebilirsiniz. Özellikle rakip analizinden rakibinizin iç linklemede en çok önem verdiği sayfaları görebilirsiniz. Kendi siteleriniz için Search Console’daki rapordan faydalanın daha doğru sonuç verecektir.

Link Intersect
Rakiplerinizle kimlerin bağlantı kurduğunu görebilirsiniz. Rakibinizin backinki olduğu; ancak sizin olmadığınız sayfaların listesi burada yer alıyor. En fazla 10 rakip girebilirsiniz, rakipleri girdikten sonra “Show link opprtunities” butonuna tıklayın.

Sonuç geldiğinse ise benim sahip olmadığım, rakibimin sahip olduğu linkleri görebiliyorsunuz.

Organic Search
Organic Keywords
Sayfanın dizinde yer alan tüm organik kelimelerin listesini görebilirsiniz. “Last Update” kısmına tıklarsanız son güncellenme tarihine göre kelimeleri sıralayabilirsiniz. Yine burada kelimenin zorluk derecesini (KD) ve aranma hacmine bakabilirsiniz.

Position’dan belirlediğiniz pozisyona göre kelimeleri listeleyebilir, Volume bölümünden aranma hacmini belirleyebilir ve traffic kısmından da hacmi belirleyip filtreleme yapabilirsiniz.
SERP features kısmı ise aracı rakiplerinden bir adım öne taşıyor. Sitenin SERP’te yer alan kelimelerinin hangi özellikleri taşıdığına göre filtreleme yapabilirsiniz.
Desteklenen özellikler;
- Adwords top
- Adwords bottom
- Knowledge card
- Knowledge panel
- Image pack
- Top stories
- Related questions
- Featured snippet
- Shopping results
- Tweets box
- Site links
- Thumbnail
- Video
Örneğin sayfanın Featured Snippet’ta çıktığı kelimeler var mı kontrol etmek istersem ekrandaki gibi bir işlem yapmam yeterli olacaktır.

Rakibin tüm çıktığı SERP özelliklerini analiz edip buna göre aksiyon alabilirsiniz. Hatta çıktığı arama ağı reklam kampanyalarını da görebilirsiniz.
Movements ise kelimelerin iniş/çıkışlarını gün gün görebilirsiniz. Bunun sonucunda ne kadar trafik kaybı yaşayacağınızı da araç tahmin edebiliyor.

Top Pages
Sitenin en çok trafik alan sayfalarını ve hangi kelimelerinin en çok sıralamada yer aldığı görebileceğiniz yer. Yine buradan çeşitli filtreleme yapıp, backlink analizlerine geçiş yapabiliyorsunuz.

Top Subfolders & Subdomains
Top Subfolder ve Top Subdomains ise yine sitedeki en iyi alt klasörleri/alan adlarını listelemektedir.

Competing Domains & Pages
Sağ taraftaki ufak grafik ile rekabet edilen anahtar kelimeler üzerinde rakiplerle olan durumu gösterir. Rakip analizinde oldukça işe yarar bir araçtır.
Amazon, GG ile kıyaslandığında 272,750 anahtar kelime aldığını görüyoruz. Her iki sitenin 573,125 ortak anahtar kelimesi varmış ve bunun yüzdesi de oranlandığında %28’e tekabul ediyormuş. Amazon 1,206,302 benzersiz anahtar kelimeye sahiptir.

Content Gap
İçerik boşluklarını bu bölümden görebilirsiniz. Rakibinizin sizden daha iyi olduğu sıralamaları ve kelimeleri analiz edebilirsiniz.

Pages
Best by Links
Sitenize gelen linklerin hangi sayfalara geldiğini ve bunların ne kadar sayıda olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca 404 gibi hatalı olan sayfalardaki linklerin boşa harcanmasını önleyerek 301 yönlendirmesi yapabilirsiniz.

Top Content
Sayfaların Twitter, Facebook veya Pinterest paylaşımlarına göre sıralayarak en çok paylaşım yapılan sayfaları görebilirsiniz.

Outgoing Links
Anchors ve Broken Links kısımlarında sırasıyla dışarıya verdiğiniz linklerin anchor textlerini ve kırılmış link varsa bunların adreslerini görebiliyorsunuz.
Linked Domains
Sitenizden dışarıya verilen linkleri bu raporda görebilirsiniz. Yine bu linkleri RD veya diğer birçok kritere göre sıralayabilir ve analiz edebilirsiniz.

Paid Search
PPC Keywords
Google Ads için arama ağında gösterilen reklamlar varsa sitenin bunları görebilirsiniz. Yani kısmen de olsa PPC Tool olarak bu kısmı kullanabilirsiniz. Reklamların çıktığı kelimeler, reklam metni, reklam uzantıları ve açılış sayfasıyla reklamdan ne kadar trafik elde edildiğine bakabilirsiniz.

Ads
Arama ağı için oluşturulan metin reklamların yer aldığı rapordur.

Top Landing Pages ise yine Google Ads’ten gelen en iyi açılış sayfalarını analiz edebileceğiniz kısım.
Ahrefs’ten genel bir rapor almakta mümkün.

Sol menüde yer alan “Export” bölümünden raporu ister CSV, isteseniz PDF olarak indirebilirsiniz.
Alerts
Hesap türünüze bağlı olarak seçeceğiniz domainlere özel uyarılar oluşturabilirsiniz. Bu uyarılar takip ettiğiniz anahtar kelimelerin gün içerisinde mail adresinize gönderilmesi gibi örnekler içermektedir.

Content Explorer
SEO stratejisinde oldukça işinize yarayacak bir bölüm daha: Content Explorer. Belirlediğiniz içerikler Google’da aratır ve belirlediğiniz niche ile ilgili sayfalar önünüze düşer. Only Broken seçerseniz link oluşturmak için karşınıza çıkan fırsatları görebilirsiniz.

Belirli dillere göre, son 30/90 günü arayabilme, Author, kelime sayısı gibi birçok filtre ile aradığınız siteleri bulabilirsiniz.
İçerikler listelendikten sonra örneğin siz bu içeriği Twitter’da kimlerin tweetlediğini görmek istiyorsunuz. Bu sayede belki o kişilere ulaşıp kitlenizi arttırmak isteyebilirsiniz. Bunun için “Who Tweeted” kısmına tıklayın ve kişilerin ilgili tweetlerini görün. Ayrıca bu sayfaya verilen backlinklere de yine hızlıca göz atabilirsiniz.

Bu örnek gibi content explorer kısmında yapabileceklerinizin sınırı yok.
Keyword Explorer
Anahtar kelime analizi yapabileceğiniz en iyi araçlardan birisi. Kelimenin zorluk derecesini, tıklanmayla sonuçlanan/sonuçlanmayan search volume bilgileri, mevsimsel değişimler, SERP’in Ads ve organik olarak dağılımı ile global aranma hacmini görebilirsiniz.
SERP pozisyonundaki tarihsel süreçteki değişimler ve rakiplerin konumu gibi birçok detay ekranda yer alıyor.

İçerik üretirken sıkça kullandığım bir araç olan Ahrefs özellikle Having same terms ve questions bölümleri ile 10x content için mükemmel bir kaynak. Yeni çıkan bir özelliği de yakınlarda trend olabilecek anahtar kelimeleri sizlere göstermesi.
Keyword Explorer ile anahtar kelime araştırması alabileceğiniz platformlar;
- Google,
- YouTube,
- Amazon,
- Bing,
- Yandex,
- Yahoo,
- Baidu,
- Daum,
- Naver,
- Seznam,
- Naver.
Yukarıda belirttiğim listeye giren siteler için özel alt yapısı ile arama hacimleri ve zorluk gibi detaylara bakıp öneriler alabilirsiniz.

Rank Tracker
Belirlediğiniz anahtar kelimeleri istediğiniz konuma göre ayarlayıp takip edebilirsiniz. Mobil ve masaüstü olarak ayırabilir ve çeşitli metriklerle analizlere ulaşabilirsiniz.

Site Audit
Site audit aslında ap ayrı bir araç :=) Sitenizi teknik SEO kurallarına uygun olarak analiz ediyor. Bunun sonunda size puan verip nerede hatalarınız olduğunu açıkça belirtiyor.
Üstelik HTML doğrulaması yaparsanız (site verification) sitenizde Googlebot gibi de Ahrefs’in sitenizi taramasını isteyebilirsiniz. Sitedeki URL sayısına göre tarama süresi değişiklik gösterebilir.

Site audit ile gösterilen bazı hatalar;
- Redirect chain,
- Indexlenemeyen sayfalar,
- Kırık sayfalar,
- Duplicate title & description kısımları gibi birçok analiz sonucu yer almaktadır.

Ahrefs’in ayrıca Batch Analysis, Domain Comparison gibi diğer birçok bölümüyle de rakip analizine farklı açılardan hızlıca bakabilirsiniz.
*Bu yazıyı yazdığım tarihten itibaren araca ek özelliklerin gelebileceğini de veya ara yüzünün değişebileceğini lütfen unutmayın.
Ahrefs sadece bir SEO aracından öte mükemmel blog yazıları üreten de bir site, mutlaka blog yazılarını da takip edin.
Ahrefs’in özelliklerinin bu makaleye sığmayacağını tekrar eder ara yüzün zaman içerisinde değişebileceğini belirtip bol trafikli günler dilerim :=)
çok temiz anlatım teşekkür ederim. gerçekten ahrefs elimiz ayağımız oldu 🙂
tşkler admin iyi bir paylaşımdı semrush ıcınde bir paylaşım bekliyoruz
İlk fırsatta 🙂