Crawl Depth SEO Performansını Nasıl Etkiler?

» » Crawl Depth SEO Performansını Nasıl Etkiler?

1 dakikada okuyabilirsiniz

crawl-depth-nedir

Teknik SEO konularına bugün de devam etmek istedim. Biraz niche bir konu; ama bilmeniz gerekiyor: Crawl Depth (Tarama Derinliği)

Sitelerde binlerce farklı sayfa olabildiğinden, arama motorları sitenin Robots.txt veya site haritasına bağlı olarak bu sayfaların tümüne ya da belirli kısımlarına erişebilir.

Crawl Depth Nedir?

Crawl Depth veya (Click Depth) , ana sayfadan en kısa yolu kullanarak bir sayfaya ulaşmak için ihtiyaç duyulan tıklama sayısını ifade eder.

Crawl Depth Önemi Nedir?

Yüksek tarama derinliğine sahip olan siteler, düşük tarama derinliği olanlara göre daha fazla dizine eklenebilir ve içeriği daha hızlı fakr edilip indexlenebilir.

Bir sayfaya ulaşmak için 3’den daha fazla tıklama gerekiyorsa arama motorları daha az tıklamayla ulaştığı diğer sayfaları tercih edebilir. Bu yüzden crawl depth sizin SEO performansınıza zarar verebilir.

Sitenizin crawl depth durumunu Screaming Frog ile kolayca görebilirsiniz.

crawl-depth
Sitemin şu anki indexlerine göre tarama derinliği taporu.

Bir sayfanın bulunması zor ve çok derinlerdeyse bu sayfanın arama motorları tarafından sürekli görülmesi ve sıralama alması uzun bir süreç olabilir.

Türkiye’nin önde gelen e-ticaret sitelerinden bazılarının tıklama derinliğini analiz etmiştim o tweetimi de buraya bırakıyorum.

Crawl Depth Optimizasyonunu Nasıl Yapabilirsiniz?

  1. İç Bağlantılar

Milyonlarca sayfaya sahip bir siteniz varsa iç bağlantıları manuel olarak düzenlemeniz çok büyük sorun olabilir. Bu tür durumlarda otomatik çözümler üretmeyi deneyin.

  • Bir sayfaya ulaşmak için gerekli tıklanma sayısını azaltın,
  • Ek içeriklerle kullanıcı deneyimi arttırmayı düşünün,

Kullanıcıları düşünerek yapacağınız bu iç bağlantılarla onlara istedikleri sonucu hızlıca vererek hemen çıkma oranınızı düşürebilirsiniz.

Bunu canlı örnekle görmek isterseniz benim blogumda yazdığım birçok yeni yazıda eski yazılarıma link veriyorum ve ziyaretçilerimi alakalı içeriklerime yönlendiriyorum. Buradaki kritik detay alakalı sayfalara yönlendirmek!

  1. Breadcrumb Kullanmak

Breadcrumb kullanıcılara sayfada nerede olduklarını gösterecek ve işlerini kolaylaştıracaktır. Alt kategorilere doğru inildikçe crawl depth artacaktır. Bu yöntemlerin yanı sıra Pagination, e-ticaret siteleri için filtrelerin kullanımı (gerekli olduğu durumlarda) gibi uygulamaları da düşünebilirsiniz.

Sorunuz varsa alabilirim 🙂

Önerilen Kaynak:

https://www.searchenginejournal.com/google-click-depth-matters-seo-url-structure/256779/

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (2 oy, ortalama: 5,00 üzerinden 5)
Loading...
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir