E-ticarette Mobil Sayfalarınızı 9 Adımda Optimize Etme

» » E-ticarette Mobil Sayfalarınızı 9 Adımda Optimize Etme

3 dakikada okuyabilirsiniz

eticaret-mobil-sayfalar-ux

Google’ın mobile önceliklendirme verdiğini ve mobil first indexing’e geçtiğini zaten biliyorsunuz. Peki e-ticaret siteleri mobil için nasıl hazır olabilir? Haydi bakalım…

Not: Ben bir UX/UI Tasarımcısı değilim, sadece bazı önerilerde bulunacağım :=)

Ufak bir istatistik;

“Alışverişlerde mobil aramalar 2016 ve 2018 arasında %150’den fazla arttı. (Dijital Pazarlama İstatistikleri)”

Tüm denemelerinizi Mobil Uyumluluk Test aracını kullanarak yapabilirsiniz.

1- Başlıkları Çok Büyük Yapmayın

Ziyaretçilerinizin sitenize geldiğinde ilk dikkatini çeken yerlerden birisi de başlıklarınız olacaktır. Eğer siz başlıklarınızı çok büyük yaparsanız kullanıcılar içeriği göremez belki de sayfayı kaydırmak istemeyeceğinden hemen geri çıkabilir. Bu durum Hemen Çıkma Oranını artırabilir. Kısaca onları kaçırmamaya çalışın :=)

mobil-title
Benim kullandığım mobil başlık stili.

2-  Menüleri Düzgün Yerleştirin

Menülerin yerleşimi genel internet kullanıcıların anlama kabiliyetine uygun olarak yerleştirilmelidir.

  • Her icon tek satır: Tüm menü elemanlarını tek bir üst satırda sunabilirsiniz.
  • Arama kutusu: Site içi arama kutusu, mobil UX’i etkileyen unsurlardan birisidir.
  • Menü iconları: Bu iconlar değişebilir; ama kullanıcıya bunun bir menü olduğu gösterilmelidir.
  • Sepet: Sepet iconunu görünür yerde yapmanız çok iyi olabilir.
mobil-menu-yerlesimi
Mobil’de menü yerleşimine örnek. Resim: Sherpa

3- Anlaşılabilir Filtre ve Kategori Yapıları

Mobil sitelerde herşey kullanım kolaylığı ve rahatlık üzerine olmalıdır. Onların dikkatini dağıtacak herşeyden kaçınılması gerekmektedir.

Renk, boyut, fiyat aralığı, indirime göre filtreleme özelliklerini sunmanız ziyaretçinin nereye gideceği noktasında ona yardımcı olabilir.

Kategorilerdeki filtrelerin kullanım kolaylığı ve anlaşılabilir yapıda olması, kategorilerin alt kategorileri de listelediği gibi bir yapı güzel bir deneyim yaşatabilir. Bilgi mimarisine uygun olarak yapılan kategori yapıları SEO’da faydalı olabilir.

mobil-filtreleme
Kullanıcıları yormayacak filtreler ve sıralama seçenekleri sunulmalı.

4- Mobil Sayfaların Durumunu Kontrol Etme

Sitenize gelen mobil trafiğin hangilerinde sorun var, hangi cihazda hemen çıkma oranı vb. sorunları görebileceğiniz bir Google Analytics raporu var. Bu raporu uygulayarak ziyaretçilerinizin tarayıcıları ve cihaz kategorilerine kadar tüm adımları takip edebilirsiniz.

Sorun varsa da bunu ilgili ekiple çözebilirsiniz. Aşağıdaki özel raporu direkt Analytics hesabınıza eklemek ilgili linki kullanabilirsiniz.

mobil-sayfalar-sorun-tespit-raporu
Google Analytics üzerinden mobil sayfalarınızda sorun olup olmadığını özel bir raporla kolayca görebilirsiniz.

5- Mobil Site Hızı

Site hızı konusunu bu bölümde çok detaylandırmayacağım zaten biliyorsunuz hatta bıktınız bile 🙂

  • GTmetrix gibi araçlar yardımıyla sitenizi test edin,
  • Page Insights aracıyla sayfalarınız denetleyin,
  • Google Analytics ile tek tek detaylı sayfa içi hız analizlerini göz atın (Yakın zamanda SC’ye de böyle bir özellik gelecek),
  • Sorunsuz bir Hosting firmasıyla çalışın.
analytics-site-hizi
Analytics ile her sayfayı tek tek analiz edip site hızlarını ölçümleyebilirsiniz.

6- Responsive Tasarım

Responsive tasarıma sahip sayfalarınızda resimlerin, videoların mobil için uyumlu göründüğüne ve bağlantıların kırık olmadığı gibi detaylara dikkat etmelisiniz. Sadece bir telefonda değil birçok telefon ve tablet modellerinde sitenizin düzgün göründüğünden emin olmalısınız.

Google gözünden sitenizin mobil versiyonunun nasıl işlediğini görmek için Search Console’dan URL Denetim Aracı‘nı kullanabilirsiniz.

7- Güvenli Ödeme Adımları

Mobil ödemelerin 2019’dan itibaren daha fazla kullanıldığı dünyada ziyaretçilerinize sorunsuz ve aynı zamanda güvenli ödeme yöntemlerini sunmanız gerekiyor.

Mobil Ödeme Deneyimini Artıracak Öneriler

  1. Ödeme butonları: Ürün sepete eklendiğinde olabildiğince göz alıcı butonlar.
  2. HTTPS: Ödeme sayfalarınızda SSL ile onlara güvende olduklarını hissettirebilirsiniz.
  3. Responsive Ödeme Formu: Her mobil cihazda sorunsuz ödeme adımı sayfaları.
  4. Sosyal Ağlarla Giriş: Facebook, Twitter gibi sosyal medya platformlarından giriş yapabilme seçeneği.
  5. Adres tanımlama: Fatura ve teslimat adreslerini kolayca girebilecekleri açılabilir menüler.

8 – Ürün Detay Sayfalarının Düzeni

Mobilde ürün sayfalarınızda tüketicilere o ürünle ilgili her detayı eksiksiz bir biçimde vermenizi öneririm. Teslimatlar, kargo seçenekleri bunları çekinmeden açıkça belirtebilirsiniz.

Ürün Sayfalarında Olması Gereken Başlıca Özellikler;

  • Ürünün ismi ve özellikleri,
  • Ürünün farklı açılardan çekilmiş resimleri,
  • Varsa ürün tanıtım videoları,
  • Müşteri yorumları ve incelemeleri,
  • İade & geri ödeme aşamaları,
  • Kargo seçenekleri,
  • Sepet butonu,
  • Ürünü belirleyen başlıca özellikler gibi birçok diğer detay.
urun-detay-mobil
Mobil ürün detay sayfasından örnek. Aşağıya indikçe birçok detay daha mevcut.

9- Paylaşıma İzin Verin

Ürünlerinizin sosyal medyada paylaşılmasına izin verin. Bunun için ürün sayfalarında sosyal medyada paylaşmak için ilgili butonları koyabilirsiniz. Mobilden sitenize giren kullanıcılar ürünleri arkadaşlarına göndererek bu ürünle ilgili hemen yorum isteyebilir. Facebook, WhatsApp ve e-mail gibi bağlantıları eksik etmemelisiniz.

Bu yazıda bahsettiğim aslında tüm olaylar SEO’yu da dolaylı olarak etkilemektedir. Hemen çıkma oranlarınızı düşürüp belki de dönüşümlerini bu önerilerle yüksek düzeylere getirebilirsiniz.

1 Yıldız2 Yıldız3 Yıldız4 Yıldız5 Yıldız (2 oy, ortalama: 5,00 üzerinden 5)
Loading...
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Anti-Spam Quiz: