Google Analytics ile basit kitle tanımlamaları yapabilirsiniz. Örneğin sadece “/sepet” sayfana gelenleri hedef kitleniz olarak seçebilirsiniz. Google Ads kullandığınız remarketing (yeniden pazarlama) faaliyetlerinizde de bu kitlelerden yardım alabilirsiniz.
Kitle tanımlamalarıyla özellikle Google Ads’te gösterilecek reklamların hangi kişilere ulaşabileceğini ayarlayarak bütçenizi optimize edebilirsiniz.
Google Analytics hedef kitleleriniz oluşturmak için mutlaka GA kodunu sayfanıza yerleştirin ve ardından mülkü hesabınıza tanımlayın.
Google Analytics İle Hedef Kitle Nasıl Oluşturulur?
- Google Analytics’e giriş yapın ve hesabınızı doğrulayın,
- Sol altta yer alan dişli çark simgesine tıklayın,
- İzleme Bilgileri bölümünden Veri Toplama kısmından yer alan Yeniden Pazarlama bölümün Açık hale getiriyoruz,
- Ardından Kitle Tanımları > Kitleler bölümüne gelin,
- +Yeni Kitle butonuna tıklayıp kitlenize ad verin ve kitlenizi tanımlayıp yayınlayın, hepsi bu kadar.
Öncelikle hangi kitleyi oluşturmayı hedeflediğinize karar verin. Örneğin siteye girip 5 saniye kalmış ve sadece anasayfada durmuş kullanıcılar sizin için bir hedef olabilir. Her site kendi özelinde kitle tanımlaması yapması gerekiyor. Hatta istemediğiniz yerlerden gelen trafikleri de hariç tutma bölümüne hedef kitlenizi tanımlayarakta yapabilirsiniz.
Uyarı: Google Analytics ile Google Ads bağlantısını mutlaka yapın.

İzleme bilgileri altında yer alan Veri Toplama kısmındaki Yeniden Pazaralama bölümünü AÇIK hale getirin.

Kitle Tanımları > Kitleler kısmına gelin,

+Yeni Kitle butonuna tıklayın, (benim daha önceden oluşturduğum kitleleri burada görebilirsiniz)

Öneri: Kitle tanımlamalarınızı fazlalaştırmak özellikle reklamcılık çabalarınıza olumlu yansıyacaktır.
Akıllı Listeler: Makine öğrenmesini kullanarak dönüşüm sağlaması yüksek kullanıcıları çeşitli sinyalleri kullanarak oluştulur.
Kitlenizin kaynağını seçin ve kitlenizi ister önerilen listedeki kitleleri kullanarak oluşturabilirsiniz isterseniz Yeni Oluştur butonuna basarak kendiniz özel seçerek oluşturabilirsiniz. Ödeme sayfasını ve Sepet sayfasına gelen tanımlamak istiyorum.
Kitlenizin tam olarak kim olduğu, coğrafi bilgisi, demografik yapısı, cihaz veya e-ticaret işlemleri gibi filtrelerle kitlenizi oluşturabilirsiniz.

Üyelik Süresi bölümünde örneğin 45 gün seçebilirsiniz. Burada 1 ila 540 aralığında bir değer girebilirsiniz.
Son 7 gündeki kullanıcılar kısmındaysa size son 1 haftanın datasına bakarak Analytics tahmini bir kitle boyutu sunacaktır.
“Uygula” dedikten sonra kitlenize tanımlayıcı bir Kitle Adı verin. Kitle hedeflerinin Analytics ve Ads’te gözüktüğünden emin olun.

Google Ads yeniden pazarlama kitleleri bölümünde ise oluşturulan kitleleri görebilirsiniz.

Hesapta dataların gözükmesi 24 ila 48 saat kadar sürebilir.
Kitle Sınırları
- Mülk başına en fazla 2.000 kitle oluşturabilirsiniz.
- Bir kitle en fazla 10 reklam hedefinde kullanılabilir. (Google Ads vb.)
- Analytics’te en fazla 20 adet kitle oluşturabilirsiniz.
Faydalı Kaynak;