Google Analytics, siteye gelen kullanıcıların hangi arama terimlerini kullanarak arama yaptıklarını analiz etmemize imkan verir. Site aramanın nasıl kurulduğu ve dikkat edilmesi gerekenlere beraber bakalım.
Uyarı: Sitenizde arama bölümü yoksa ve Google Analytics’in istediği standartları karşılamıyorsa site arama raporunu kullanamazsınız.
Site Arama Nedir?
Site arama raporları, ziyaretçilerin siteye girdiklerinde ne tür içerik aradıklarına dair veriler sağlar. Kullanılan kelimeleri ve ne kadar süre geçirdikleri gibi verileri kolayca görebilirsiniz.
Bu rapor sadece site içi aramaları kayıt altına alır. Sitenize gelen organik anahtar kelimeler vb. detaylar diğer sekmelerden ulaşabilirsiniz.
Çalıştığım firma tarafından geliştirilen e-ticaret yazılımında aramada terimlerin URL’de gösterilmesini sağlayarak Google Analytics audit işlemlerini müşterilerin hızlıca yapmalarını sağladım.
Google Analytics Site Arama Kurulumu
- Sorgu parametresini not edin,
- Google Analytics’te sitenizi doğrulayın,
- Görünüm Ayarları’na tıklayın,
- “Site Arama Ayarları” bölümünü “açık” hale getirin,
- Sorgu parametresine sitenizde arama sorgusunu yazın ve kaydedin.
Detaylandırarak anlatıma devam edeyim;
Sitenizdeki arama bölümünde bir arama gerçekleştirin ve aradığınız anahtar kelimeye ait sonuçları içeren sayfaya gidin.
Sorgu parametreleri: Sorgu parametreleri aşağıdaki örnekteki gibi URL’nin sonunda veya URL’de bir yerde gözüküyor. Kısaltmalar ve “search” gibi ifadelerle tanımlanabilir.
Alt kısımda “Site Arama Ayarları” kısmında Site Arama İzlemesi bölümün açık hale getirin.
Sorgu parametresi bölümü açılacaktır, buraya sitenizde arama yaptığınızda keyword bölümünden önce gelen parametreyi girmelisiniz,
Benim sitemde bu parametre “s” şeklindedir. Bazı sitelerde ise bu parametre; “q”, “search”, “keyword” gibi olabilir.
Dikkat: Sitenizde arama terimi parametresiyle eşleşen başka parametreler olmadığına dikkat edin, böyle bir durumda datalar doğru sonuç vermeyecektir.
Drupal veya diğer sistemlerde URL parametreleri daha farklı olabilir bu durumlarda Google Analytics uzmanından yardım alabilirsiniz.
Site Arama Raporları Nasıl Yorumlanır?
Davranış > Site Arama bölümünde, site içi aramaları raporlayan 4 rapor bulunuyor.
Bunlar;
Genel Bakış
Site arama genel bakış raporu, diğer analytics raporlarına benzer şekilde en iyi arama terimlerini gösterir. Arama Yapılan Oturumlar, Aramada Yapılan Ayrıntılandırmaların Yüzdesi ve Aramadan Sonraki Süre gibi dataları gösterir.
Kullanım
Visits Without Site Search ve Visits With Site Search verilerini elde edebileceğiniz bu kısımda ayrıca e-ticaret dönüşüm oranları da yer alarak karşılaştırma yapmanıza olanak sağlanır.
Arama Terimleri
Arama terimleri raporu, kullanıcıların site içinde kullandıkları arama terimlerini, farklı arama sayıları, aramadan sonraki süreler gibi bilgileri içerir. Ziyaretçilerin sitede neye ilgi duyduklarını görebilirsiniz. Hangi içeriğin popüler olduğunu veya hangi içeriği üretirseniz yapılan aramalara cevap verebileceğiniz gibi detayları bu sayede öğrenebilirsiniz.
Bilgi: Google Analytics raporları, büyük-küçük harfe duyarlıdır.
Arama Sayfaları
Kullanıcını arama yapmadan önce ilk başladığı sayfaları gösterir. Ayrıca ikincil boyut olarak hedef sayfa seçerseniz daha farklı bilgileri elde edersiniz. Rapor bize arama yapan kullanıcıların bu aramayı ilk nerede yaptıklarını konusunda fikir verir.
Rapor sonuçları, sizelere gerek UX konusunda gerkese SEO faaliyetleriniz ile ilgili inanılmaz bilgiler verecektir.
Dikkat: Ayrıca ziyaretçileriniz site aramayı yüksek düzeyde kullanmaya başlamışlarsa onların aradıkları şeyi sitenizde bulamadığı anlamı da taşıyabilir.
Faydalı Link;
güzel işime yaradı teşekkürler