Google EEAT Nedir? E-E-A-T İçin Öneriler & Taktikler

» » Google EEAT Nedir? E-E-A-T İçin Öneriler & Taktikler

5 dakikada okuyabilirsiniz

google-eat

Yıl boyunca birçok güncellemeyi yaşıyoruz ve günün sonunda çözüm önerileri bence tek bir yerde toplanıyor: E.E. A.T.

Peki E.A.T nedir ve SEO’da nasıl uygulandığında algoritmalardan daha az etkilenirsiniz? ZEO Blog’ta çok daha kapsamlı EEAT yazısı yazdım en alta onu da ekledim okuyabilirsiniz.

EAT Nedir?

E.A.T. İngilizce’den çevirecek olursak Uzmanlık, Otorite ve Güvenilirlik (EAT) terimlerini tanımlayan ve siteleri bu bağlamda değerlendiren bir kısaltmadır.

EAT daha çok 2018 yılındaki Google Medic ve Fred güncellemesinden sonra SEO komünitesi içerisinde konuşulur hale gelmeye başladı. Sitelerin büyük bir kısmı EAT uygulamalarını eksik yaptıklarından ciddi kayıp yaşamışlardı.

  1. Uzmanlık: İçeriğin yazarı alanında uzman olmalıdır.  Yazar yazdığı konuda ne kadar bilgili ve konuyu geniş kapsam ele alıyor mu?
  2. Otoriterlik: İncelemeler ve siteye verilen referansların kaliteli ve alakalı olması önemlidir.
  3. Güvenilirlik: İletişim bilgileri ve sitenin genel güvenliğiyle ilgili konular.

Google’ın arama sonuçlarını değerlendiren “Arama Motoru Değerlendiricileri” ile ilgili olarak herkese açık yayınladığı kılavuz bulunuyor. Bu kılavuzda bir site nasıl güvenilir olur ve hangi konuları sağladığı takdirde daha iyi bir sıralama alabileceğine dair bazı ipuçları yer alıyor.

2015’te Google bunu herkese açık yayınlamaya başladı. Harika içerik üretmek istiyorsanız ve bu konuda resmi Google kaynakları neleri önerdiğini merak ediyorsanız ilgili yönergeleri inceleyin.

Öneri: Kılavuzda yer alan düşük kalitedeki veya yüksek kalitedeki siteleri mutlaka inceleyin ve kendinizi eleştirip notlar alın.

Değerlendiricilerden alınan bilgiler mühendis ekiplerinin algoritmayı nasıl geliştirebilecekleri noktasında işe yaramaktadır.

Uzmanlık

Mesela ben gidipte “Sağlık Haberleri” üzerine bir makale yazsam buna gerçek hayatta bile kim ne kadar güvenebilir ki?

Ben İstatistik bölümü mezunu olup SEO uzmanlığı yapmaktayım yani benim bu alanda bir tecrübem veya eğitimimi yok. Dijital Pazarlama alanında bir yazı yazsam evet bu konudaki uzmanlığımı belirtebilirim. Bu yüzden ele alınan konuda uzmanlığınızı kanıtlamanız gerekecektir. Dolayısıyla bir konudan uzman, otorite veya güvenilir değilseniz sayfalarınız düşük kaliteli olarak sınıflandırılabilir.

yazar-profili
Yazar/editör profillerini mutlaka gösterin.

Google özellikle YMYL (Your Money or Your Life) rehberinde tıbbi içeriğe sahip sitelerden bunu beklemektedir. İçerikten kimin sorumlu olduğunu yazmakla işlem bitmiyor, neden size güvenmeleri gerekiyor bunu da açıklamalısınız. Yazarın biyografisini burada belirterek daha uzman olduğunuzu kanıtlamaya çalışabilirsiniz. İçeriklerinizi yayınlarken editoryal anlamda geliştirin ve şeffaf olun.

Otorite

Sitede uzman görüşler yer alması mükemmel olacaktır; ama bu kendi başına yeterli değildir. Siteniz ilgili konularda otorite sahibi mi?

Otoritenizi arttırmak için bazı öneriler;

  • Alakalı ve yüksek otoriteye sahip sitelerden link edinin (doğal yollarla),
  • Etkinliklere katılın veya ev sahipliği yapın,
  • Marka bilinirliğinizi arttırın,
  • Sosyal medya profilleri,
  • Vikipedi sayfaları,
  • Medya atıfları,
  • Forumlarda tartışmalar vb.
eat-otorite-ornegi
GG’ye ait bir EAT otorite örneği.

Marka isminize yatırım yaparak PR konusunda ciddi yatırımlar yapmayı düşünebilirsiniz. Bu gelecekte size çok büyük katkı sağlayacaktır.

Sitenizi değerlendirenlerin yapacakları işlemlerden birisi de sitenizle ilgili başka sitelere bakarak geniş itibar araştırması yapmaktır. Markanızın itibarını çevrimiçi yöneterek olumlu bildirimlerin ve atıfların sayısını arttırmaya özen gösterin.

Güvenilirlik

Kanıtlar içeren ve gerek sanal gerekse fiziksel olarak kendisini gösteren firmalar güvenilirlik konusunda biraz daha şanslı. Uzmansınız ve otoritersiniz; ancak güvenilir değilseniz başınız biraz ağrıyabilir :/

İşletmeye yapılan yorumları önemsemezsiniz, 3. taraf sitelerde hakkınızda nasıl negatif yorumlar var onlara göz atmazsanız bu ciddi problem teşkil eder. Yelp gibi sitelerden gelen değerlendirmeler, My Business & Facebook İşletme Yorumları veya başka sitelerdeki hakkınızdaki kötü düşünceleri mutlaka önemseyin.

Hizmet verdiğiniz ülkeye göre bu siteler daha da farklılaşabilir. Güvenilirlik konusunu Google News yayıncıları başvuru sırasında yaptıkları düzenlemeler yüzünden daha iyi anlayacaktır 🙂

Uyarı: Çok fazla kötü değerlendirme düşük kalitenin bir işaretidir.

Güvenilirliğini Artırmak İsteyenlere Öneriler;

  • İletişim kanallarınızı açık tutun,
  • Mağazalarınızı fiziksel bir adresle ilişkilendirin,
  • HTTPS kullanmayı düşünün,
  • Sitenizi mobil uyumlu yapın,
  • Gizlilik politikasına sahip olun,
  • Yazar bilgilerini gösterin,
  • İade politikaları gibi özel sayfalarınızı açıkça belirtin.
eat-guvenilirlik
İletişim bilgilerinin açıkça yer aldığı FBM Estetik’in iletişim sayfası.

Hakkınızda Sayfaları

Site ziyaretçilerine hakkımda sayfası sunarak kendinizi açıkça onlara gösterin. Burada ne zaman açıldığını, misyon veya vizyon gibi hedeflerinizden bahsedip olabildiğince detay verebilirsiniz. Hatta UX olarak daha farklı tasarım düşünebilirsiniz. Benim Hakkımda sayfama da dilerseniz göz atabilirsiniz.

Sitedeki içeriklerden kimlerin sorumlu olduğu ve işleyiş bu kısımda anlatılabilir. Güncel iletişim ve adres bilgileri hakkımda sayfasında olmalıdır. Kendinizi gizlemeye çalışmamalısınız.

Uyarı: Yüksek kalite içeren YMYL sayfaları daha iyi EAT durumuna da olumlu yansıyacaktır. Sitenizin her sayfasının sitenizin genel kalitesinden sorumlu olduğunu unutmayın.

SEO İçin EAT Neden Önemli?

EAT, iyi bir kullanıcı deneyimine yol açar haliyle de bu ziyaretçileri memnun eder. Üst düzey UX daha iyi sıralama almanızı sağlayabilir.

SEO çalışmaları artık E.A.T. olmadan düşünülemez. Burada kullanıcı deneyiminden itibar yönetimine kadar birçok husus E.A.T. içerisinde yer alabilir. Yani işiniz sadece Teknik SEO gibi sorunları çözerek bitiremezsiniz. Başarı istiyorsanız mecburen bu kurallara da uymalısınız!

Google neden sizin sitenizi seçsin? Sağlık alanında siteniz bu makalede otoriter mi veya bu makaleyi yazan doktor kim? Hangi uzmanlık alanlarına sahip gibi birçok detay E.A.T’ın ana çekirdeğini oluşturuyor.

google-eat-guncellemesi
EAT düzgün kurgulanırsa başarı gelecektir.

E.A.T. Hangi Siteler İçin Çok Önemlidir?

İnsanların hayatını, ekonomik durumlarını ve sağlığını etkileyen (YMYL) siteler için önemlidir. Mizah gibi sitelerde buna pek önem verilmeyebilir.

  • Kredi kartı gibi bilgiler isteyen e-ticaret siteleri,
  • Finans siteleri,
  • Tıbbi bilgiler içeren siteler,
  • Ebeveynlik tavsiyeleri veren bloglar,
  • Hukuki bilgiler içeren siteler.

Genel itibariyle sağlık ve finans siteleri olarak 2 ana kategoriye bölünebilir.

Google, SERP’te daha alakalı sonuçları gösterebilmek için YMYL sitelerin içeriklerini düzenli olarak güncellemelerini ve doğrulukları konusunda destekleyici bilgiler vermesini takip eder. Kullanıcılara eski ve geçerli olmayan bilgileri vermekten çekinin. Bu bağlamda sitenizde kapsamlı içerik denetimi gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik güncellemesinde dikkat etmeniz gerekenler;

  • Başlıklarım açıklayıcı mı?
  • Sayfada kullanıcılarımın aradığı içerik tatmin edici seviyede mi?
  • Sayfama gelenler aradıkları şeyi bulabiliyorlar mı?
  • İçeriğin güncellenmesi gerekiyor mu?
  • İlgili konuyla alakalı başka sitelere ziyaretçilerime yardımcı olsun diye link vermem gerekir mi?

Yukarda kısaca yazdığım maddelerin yapılması elbette çok kısa sürmeyecektir, haftalar alabilir; lakin günün sonunda mutlu olan siz olacaksınız.

EAT’ı Olumsuz Etkileyebilecek Faktörler

  • Otomatik oluşturulan içerikler,
  • Hiçbir değer katmadan kopyalanmış içerik,
  • Clicbait içerikler,
  • Yoğun reklam kullanımı,
  • Yazar & iletişim bilgilerini saklamak,
  • SSL bulunmayan siteler,
  • Yanlış veya zararlı bilgiler veren sayfalar.

Düşük EAT sayfalarınızın içeriğini öncelikle düzenleme yolunda ilerleyen, sonuç alamazsanız silmeyi düşünebilirsiniz. Kullanıcıların moderasyon geçirmeden yazdığı forum veya sözlük gibi platformların tamamı düşük EAT olmayabilir. Sağlık ile ilgili bir durumda tartışma varsa burada düşük bir EAT’ten söz edilebilir.

Sitedeki reklamların agresif şekilde kullanılması kullanıcılarınızı kaçırabilir ve bu yüzden EAT olumsuz etkilenebilir ve değerlendiriciler kabul edilebilir reklamların üstünde reklam sayınız varsa negatif puanlama yapabilir.

EAT, doğrudan bir sıralama sinyali olmasa da dolaylı olarak etkilediğinden herkes hem fikirdir sanırım :=)

Faydalı Kaynak;

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)

6 Replies to “Google EEAT Nedir? E-E-A-T İçin Öneriler & Taktikler”

  1. İşte kullanıcı yararına bir makale ve bu yaradan memnun kalan kullanıcının yorumu.. Çok teşekkürler samet hocam, düşülerde bence bakılması gereken yerlerden birisi de EAT yani page quality. emeğinize sağlık.

  2. EAT konusunda yazılmış en iyi Türkçe kaynak. teşekkürler samet.

  3. Son google güncellemelerindeki hatalarını görmek ve EAT için nasıl uygulamalar yapılması gerektiğini çok iyi anlatmışsın Samet, son zamanlarda gördüğüm en iyi makaleydi diyebilirim. Diğer yazılarında sektöre büyük katkı sağlıyor helal olsun.

Seymen için bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir