İçerik Üretirken En Çok Dikkat Ettiğim 13 Konu

» » İçerik Üretirken En Çok Dikkat Ettiğim 13 Konu

3 dakikada okuyabilirsiniz

icerik-uretmek

İçerik pazarlaması, Türkiye’den birçok ajansında profesyonel olarak hizmet verdiği bir alandır.

Sürekli duyuyorsunuz hedef kitle, personalar vs… Ben bu yazımda ise bu klasik tabirleri pek fazla açmadan (her içerikte bu kelimeleri görmekten bıktığınızı biliyorum) içerik üretirken nelere dikkat ettiğimi açıklamak istedim.

Başlıyoruz…

1- Hangi Konuda Yazacağım?

Konu sıkıntısı çekmiyorum aslında; çünkü uzman olduğunuz bir konuda yazdığınız için aklınıza her şey geliyor. Benim şuan panelde “taslak” bekleyen 100’ü aşkın başlık var ? Konuyu belirlerken SEO’da gerçekten ziyaretçilerimin işine yarayabilecek konuları seçmeye çalışıyorum.

En büyük sıkıntım birçok kişi gibi zaman bulamam. SEO’nun temel konularından tutun, teknik konulara veya birçok konuda elimden geldiğince bildiklerimi yalın bir dille anlatmaya çalışıyorum.

2- Olabildiğince En İyi UX

İçeriklerimi oluştururken sade düz bir yazıdan ziyade olabildiğince kullanıcı deneyimini düşünüyorum. Elbette daha profesyonel işler çıkabilir; lakin basit grafik bilgimle bir şeyler yapmaya çalışıyorum. Yazılarda önemli noktaları belirtirken listeleri de daha kullanışlı olması açısında liste halinde sıralamaya çalışıyorum.

Paragraf sayılarını da çok fazla yapmayarak özellikle mobilden siteme girenlerin daha kolay içeriğimi tüketmelerini salıyorum. Çok nadir de olsa infografi eklemeye çalışıyorum.?

UX

3- Hedef Kitleyi Anlama

Burayı hemen geçeceğim “hedef kitlenizi anlayın” gibi yazıları yazmıyorum korkmayın ?

Mesela sen bu yazıyı okuyorsan benim hedef kitlemsin ve evet seni yakaladım! ?

Hedef kitlemi tanıyorum SEO, Google Ads, Analytics ve içerik pazarlamasıyla ilgilenen kişiler. Bunlar arasında yeni başlayanlar olduğu gibi teknik konulara çok hakim kişilerde bulunuyor. Bu yüzden yazdığım her kelimeye inanın dikkat etmeye çalışıyorum. Bazı şeyleri net söylemek yerine “yardımcı olabilir” gibi kelimeleri seçiyorum. Nedeniyse bazı konuların gri alanda kalması.

4- Stok Olmayan Görseller

Herkesin kullandığı sabit görseller yerine daha çok kendim görselleri hazırlamaya çalışıyorum. Birçok yazımda da görebileceğiniz gibi örneğin Search Console üzerinden tek tek kendim denemeleri yaparak sizlere gösteriyorum. Başkalarının görsellerini kullanmamaya çalışıyorum. Her öne çıkarılmış görsellerime de SEO yazan resimler eklemek istemiyorum 🙂 Shutterstock manşetlerde kullandığım en iyi araç.

5- Sayfa Hızı

Sayfalarımı en hızlı şekilde açılması için WP’de neler yapılabiliyorsa onu yapmaya çalışıyorum (eklentilerle vs). Kimi zaman görsellerin boyutlarını düşürmeye vaktim olmasa da buna dikkat ediyorum. Sonuçta sizi sitem yavaş diye kaçırmak istemem. Zaten niche sektördeyiz ?

6- Alt Başlıklar

İçeriklerimde heading hiyerarşisine dikkat ediyorum. Artık alışkanlık mı oldu diyeyim veya tik mi oldu siz anlayın. Konuyu olabildiğince alt konulara bölerek içeriğimi daha iyi tüketebilmeniz için alt başlıklar ekliyorum. Bu içeriklerde alt başlıklar için anahtar kelime araştırmasını ise kimi durumlarda kullanıyorum. Birçoğunda ise akışına bıraktığım için kendim ayarlıyorum alt konuları.

7- Rehber İçerik

Her içeriğimin Google’da bulunabilecek en iyi içerik olması için gerekli özveriyi göstermeye çalışıyorum. Yoksa bende bilirim sürekli içerik yayınlamayı; ama ne olur burada kalitesiz içerikler üretmiş olurdum.

Yazacağım konuda listelenen sitelere bakarak onlardan daha iyi ne yapabilirim, onların eksikleri neler gibi konuları not ederek en iyi rehber içerikleri oluşturmak için yazılarımı yazıyorum.

8- Ben Olsam Hangi Soruyu Sorardım?

İçeriklerde kendime acaba bu içeriği okurken hangi soruları sorardım ve hangi sorunları yaşardım Olası sorunları çözmek için nasıl adımlar atarım gibi soruların cevaplarını vermeye çalışıyorum.

Size “SEO Nedir” adlı yazıyı 10.000 kelime yazsam ve aradığınız şeyi veremezsen ne anladım o içerikten ?

9- Multimedya İçerikler

Makalelerde resimlerin yanında kendimin mevcut konuyla ilgili bir tweeti varsa onu kesinlikle ekliyorum yazılarıma. Konuyla ilgili özellikle Google’daki önemli kişilerin de gerek tweetlerini gerekse yazılarını mutlaka belirtmeye çalışıyorum.

Çok azda olsa benim YouTube kanalımdaki videolarla makalelerimin kesiştiği bir nokta varsa o makalelerde de videolarımı eklerim. Ayrıca beğendiğim GIF’ler olursa mutlaka belirtmeye çalışırım (boyutları küçükse 🙂 )

10- Alıntılar & Referanslar

Alıntıladığım yerler veya konuyla alakalı kaynaklar varsa mutlaka yazılarımda belirtirim. Referans verdiğim kaynakları olabildiğince alanında otoriter sitelerden seçmeye çalışmakla beraber Google’ın ana kaynaklarına mutlaka yer vermeye çalışırım. Dışarıya link vermekte çekinmiyorum ?

referanslar

11- Olabildiğince Net Anlatım

Üstelik bunları yaparken olabildiğince net olmaya çalışıyorum. En sevmediğim şey gereksiz kelime kalabalıklığı. Bu yazıyı yazarken çok fazla “çalışıyorum” kelimesini kullandığım için kusura bakmayın.

Size mesela manuel işlemleri anlatırken SEO’nun tarihinden bahsetmek istemiyorum, içeriklerimin kalite olarak yüksek ve sizi sıkmaması için elimden gelen gayreti gösteriyorum. Makale başlıklarını da bu bağlamda oluşturuyorum.

12- İç Linkleme

Makaleler eklendikçe SEO veya dijital pazarlama konularında olan arşivimde büyüyor. Bende sizleri eğer makalemde yönlendirmem gereken yazılarım varsa göz atmanız için mutlaka eklerim makalelerime. Bu sayede sizi alakalı bir çok konuda gezmenizi sağlayarak bilgi edinmenizi sağlamaya çalışıyorum.

13- Yorumlar & Sorular

Konuyla ilgili yorumlarınızı gerçekten çok önemsiyorum ve sorularınız olursa elimden geldiğince yanıtlamaya çalışıyorum. Yorumlarınızdan diğer ziyaretçilerime de fayda sağlayabileceğini biliyorum ve kaliteli yorumları görünce çok mutlu oluyorum. Herhangi bir yazdıktan sonra teşekkür etmeniz bile harcadığım zamana değdiğini gösteriyor bana…

Sonuç olarak;

İçerik oluştururken insanlara faydalı olabilmek çok büyük mutluluk getiriyor. Sağlıcakla kalın!

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)

2 Replies to “İçerik Üretirken En Çok Dikkat Ettiğim 13 Konu”

  1. Merhaba, Mevcut bir sitenin içeriklerini güncelliyorum. Bazı sayfalardaki içerikler, iki farklı konuda içerik olarak kullanılabilir nitelikte. Daha önce yanlışlıkla girilmiş sanırım.Daha önce google tarafından indekslenmiş sayfalar. Bir sayfanın ilgili olmayan içeriğini o sayfadan silip, farklı bir url ile siteye girsem, google bunu kopya içerik olarak algılar mı ? Umarım sorumu anlatabilmişimdir. Teşekkürler

    1. Merhaba,
      Ayrı konularda içeriklerden oluşuyorsa makaleleri ayırabilirsiniz. Daha doğru ve kapsamlı yazılar üretecek mevcut durumdan daha iyi bir yapıya dönüştürebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir