Manuel işlemlerden bir diğeri Katma değeri çok az olan veya olmayan ince içerik konusunda sizlere bilgi vermeye çalışacağım.
Katma değeri çok az olan veya olmayan ince içerik nedir?
İnce içerik; düşük kalitede içeriklerin olduğu, otomatik olarak oluşturulan son derece kalitesiz köprü sayfalarında yer aldığı sitelere Google tarafından uygulanan manuel işlem türüdür.
İnce İçerik Cezası SEO’yu Nasıl Etkiler?
Manuel işlem gördüğünüz için sitenizin organik sıralaması ve trafiğinde düşüş meydana gelir.
Google Panda algoritması ile beraber ince içerikli olan tüm sayfalar kötü performans göstermeye başlar.
Sayfadaki içeriklerin %100 özgün olması kullanıcılara aradığı cevabı veriyor anlamını taşımamalıdır.
İnce İçerik Manuel İşlemi Nedenleri Nelerdir?
- Otomatik oluşturulan içerikler,
- Köprü sayfalar,
- Düşük kaliteli sayfalar,
- Kopya veya yinelenen içerikler,
- Değersiz pazarlama sayfaları.
E-ticaret sitelerinde ise ürün açıklamalarının eksik veya boş olması en sık karşılaşılan sorunlardandır. İçerik üretmenin ne denli zor olduğunun da bilincindeyim bunları yazarken 🙂
Google News Uyarısı: Google haberler dizininde kayıtlı siteniz varsa ve manuel işlem görmüşse haberleriniz news sonuçlarında çıkmamaya başlayacaktır.
Katma Değeri Düşük İçerik Sorunu Nasıl Çözülür?
- Sorunun neden olduğu sayfaları detaylı analiz edin,
- Bu sayfaları ya silin veya daha yüksek kaliteli hale getirin,
- Genel düzenlemeleri yaptıktan sonra sitenize dışarıdan bir kullanıcı gözüyle bakın ve test edin,
- Herşeyi tamamladıktan sonra yeniden değerlendirme isteğini yollayın,
- Burada yaptığınız işlemleri dürüstçe belirtin ve sürenin sonuçlanmasını bekleyiniz. Google size birkaç hafta içerisinde cevap verecektir.
Bilgi: Dışarıdan birisinin, bir sitenin ince içerik cezası alıp almadığını kontrol etmesi mümkün değildir. Bu ceza sadece Search Console’da site sahibine gösterilir.
Biraz daha açalım konuyu…
Manuel İşleme Neden Olan Sorunun Tespiti
Google Search Console’da size manuel işlemin etkilendiği sayfalar belirtilir. Bu sayfalar eğer sadece sitenizin belirli bir bölümünü ilgilendiriyorsa oradaki sorunları çözeceksiniz. Sitenizin tamamını ilgilendiriyorsa tamamına bakmalısınız.
Mesela her ilçe/il için oluşturulmuş, aynı konuda daha fazla trafik çekebilmek adına oluşturulan düşük kaliteli sayfalarınıza bakın. Örneğin;
- Samsun’un Otelleri
- Samsun’da Oteller
- Samsun Otel
Gibi aynı kelimeye hizmet eden birçok sayfa sıkıntı çıkaracaktır.
Farklı sitelerin birebir kopyalanması hiçbir ek değer katılmadan üretilen içeriklerin yer alması da bu bağlamda değerlendirebilinir. Düşük kaliteli içeriğin ne olduğunu tanımı aslıdan her arama sonucu ve siteye göre değişeceğinden bir SEO uzmanından yardım almayı düşünebilirsiniz.
Analytics ile çok düşük giriş olan açılış sayfalarınızı da kontrol ederek düzeltilmesi gereken bir durum olup olmadığına bakın.
Düşük kaliteli sayfalarla yüksek kaliteli sitelerin hangi özelliklere sahip olduğunu karşılaştırmak adına Google Blog’taki yazıya mutlaka göz atın.
İçeriklerin Geliştirilmesi
Sorunlu içeriklerinizi tespit ettikten sonra daha iyi hale gelmesi, yüksek kaliteye getirilemiyorsa silinmesi için gerekli aksiyonları alın.
İçerikte vermek istenileni yalın bir dille ve kullanıcı yormadan vermeye bakın. Onları kandıran veya yanlış bilgi veren içeriklerinizi geliştirin.
- Toplama veya yinelenen içeriklerinizi kontrol edin,
- Yüksek reklam oranı varsa dunu düşürün,
- Orijinal içerikler üretin,
- Süreklilik sağlamaya çalışın,
- Resim & videolar ile içeriği destekleyin,
- İletişim bilgilerinizi açıkça vermeyi düşünün,
- Hemen çıkma oranı yüksek olan sayfaları Google Analytics ile inceleyin,
- Kırık iç-dış bağlantıları düzeltin.
Site içi sorunları tespit etmek için dilerseniz Deepcrawl veya Cognitiveseo gibi SEO araçlarını kullanabilirsiniz.
Test Süreci
Tüm süreci başarıyla tamamladığınızı düşünüyorsa sıra geldi gerçekten içerikleriniz yüksek kaliteye geldimi bunu test etme sürecine. Burada size önerim farklı görüşler alarak arkadaşlarınızın da görüşlerini alın. Belki bir şeyleri kaçırıyorsunuzdur, çevrenizdeki insanların da yardımıyla bunu düzeltebilirsiniz.
Test ederken şu soruları kendinize sorun;
- Makaleyi sesli okuduğumda anlamlı mı?
- İlk defa makaleyi okuduğumda anlaşılır mı?
- İçerik orjinal mi veya kopya mı?
Kaldırılan içeriklerinizin 404 yanıt kodu döndürdüğünden emin olun ve yararlı 404 sayfaları oluşturun.
Yeniden Değerlendirme İsteği
Bu kısmı aynı tam spam makalemde belirttiğim gibi doldurabilirsiniz. Yaptıklarınız yalın ve doğru bir dille belirtin. Ayrıca yaptıklarınızı kanıtlayacak ek bilgileri de buraya ekleyebilirsiniz. İlk seferde red cevabı almanız normal bir durumdur 🙂
Not: Sitenizdeki tüm içerikleri silmeniz manuel işlemden kurtulmak için yeterli olmayacaktır.
Sonuç
Başvurunuza ait olumlu/olumsuz cevap size birkaç hafta içerisinde gelecektir. Olumlu olduğunda siteniz indexte yerini alacak ve tekrar trafik almaya başlayacaksınız.
Olumsuz cevap alırsanız sitenizde eksik olduğunu ve bunu düzeltmeyi unuttuğunuzu anlayın.
Bilgi: Google, webmastera yardım olmak için nadir de olsa not olarak size yardımcı bilgiler verebilir.
Son adımdan sonra düzgün SEO yöntemleri uyguladığınızda siteniz manuel işlemden sadece kurtulmuş olmayacak aynı zamanda tarama bütçenizi de yaptığınız işlemlerle optimize etmiş olacaksınız.
Uyarı: Siteniz kısa süre içerisinde aynı manuel işleme maruz kalmışsa bu cezadan kurtulması Google’ın o siteye güvenebilmesi için biraz daha uzun sürebilir.
Haber siteleri kimi durumlarda kısa içeriğe sahip haberlere sahip olabilir bu normal bir durumdur. İnce içerik, küçük sayfa gruplarını etkilediğinde kabul edilebilir sınır olarak görülebilir.
Rakipleriniz manuel işleme neden olan uygulamalar yapsalar bile sıralamada yer alabilir, bunun gerçekten çok can sıkıcı bulduğunuzu ve size katıldığımı belirtmek istiyorum :/ Siz onları boş verip sitenizi daha kullanıcı dostu hale getirmeye ve bu cezadan kurtulmaya bakın.
Umarım bu anlattıklarım sorunuzu çözer ve bir daha aynı hataları yapıp tekrar manuel işlem görmezsiniz 🙂
Faydalı Kaynak;