Arama motoru optimizasyonunda başlıca kelimeleri iyi anlamalı ve bunların ne anlama geldiğini bilmeliyiz. Bunlardan bir diğeri de: Index.
Google veya Bing gibi arama motorları, taradıkları sayfalardan aldıkları bilgiler doğrultusunda sayfaları sıralar ve kullanıcılara sunar. Bu sıralamayı yaparken siteleri indexleyerek dizinine eklemeye çalışır.
❓İndex Nedir?
Indexlenme kurallarına uygun olan her web sayfasının, arama motorları botları aracılığıyla taranarak veri tabanında saklanması ve listelenmesi işlemidir.
Uyarı: Sayfanızda “noindex” meta tagı bulunuyorsa dizine ekleme işlemi gerçekleşmez.
❓İndex Ne İşe Yarar?
Web sitesine ait içerikler eğer indexlenmemişse arama motorunun dizininde bulunmaz ve bu yüzden arama yapan kullanıcılar oluşturulan içeriği göremeyebilir.
❓Sitemin Google’a İndexlendiğini Nasıl Anlarım?
Bunu yapabilmek için Google, Yandex veya Bing’e giriş yapıp “site” arama operatörünü kullanarak arama yapın. site:sametozsuleyman.com.tr gibi arama yaptığınızda sitenizin indexlenmiş URL’lerini görürsünüz.
Belirli bir URL’nin indexlenip indexlenmediğini;
“Site” arama opertatörüne tam URL’yi yazarak görebilirsiniz.
Dizin kapsamıyla ilgili en doğru ve güncel bilgiyi Search Console’daki “Kapsam” raporlarında görebilirsiniz.
Google’ın dizinleri her ülkede farklıdır; yani arama sonuçları ülkeden ülkeye farklılık gösterir. En azından şu anda Google her ülke için ayrı dizin kullanıyor. Belki gelecekte co.uk veya com.tr gibi ülke dizinleri tek bir yerden arama yapabilir…
❓Google’ın Indexleme Süresi Ne Kadardır?
Yeni bir sayfanın dizine eklenmesi için tam bir süre bulunmamaktadır. Bu 1 gün veya 1 saat olabileceği gibi 1 haftada olabilir. Her siteye göre bu zaman değişiklik gösterir.
2019 içerisinde Google, kendilerinden kaynaklanan sorunlar için birçok defa indexlenme problemleri ile ilgili tweet atmıştır.
We’re aware of reports of indexing issues that are impacting some sites beginning earlier today. We’ll provide another update when we have more information to share.
— Google Webmasters (@googlewmc) August 8, 2019
Google’ın Sitenizi Indexlemesini Nasıl Sağlayabilirsiniz?
- Google Search Console’a giriş yapın,
- URL Denetimi aracına ilgili URL’yi girin ve tarama çubuğuna yapıştırın,
- “Google Dizini’nden veri alınıyor” yazısını gördükten sonra kısa bir süre bekleyin,
- Taranan sayfayı Google’a göndermek için “dizine eklenmesini iste” butonuna tıklayın ve işlemi tamamlayın. Google Yayınlanmış URL’nin dizine eklenebilir olup olmadığını test edip dizin eklemeye başlayacaktır.
Not: Bu işlem kesinlikle indexleme garantisi vermemektedir. Bu yüzden her içeriğinizin hemen dizine eklenmesini beklememenizi öneririm (Haber sitesi vb. büyük siteler hariç)
İndex kontrolünü elinizde bulundurmanız hem tarama bütçesi hem de sitenin sağlığı açısından önemlidir. Arama motorları, sınırlı miktarda tarama hakkına ve kaynağına sahiptir.
Hızlı index için içeriğinizi sosyal medya platformlarında paylaşmak ve site haritası kullanmayı düşünebilirsiniz. Ayrıca robots.txt ile kurallara da mutlaka göz atın ve önemli sayfaların engellenmediğinden emin olun.
İndexleme sorunu yaşıyorsanız aşağıdaki yorum bölümünden bana iletebilirsiniz.
Indexing konusuna değinmişken Mobile First Indexing adlı yazıma da bakmanızı önerir, SEO’da index sorunu yaşamadığınız günler dilerim 🙂
Merhaba, Faydalı yazılarınız için çok teşekkür ederim. 6 ay önce İngilizce bir blog açtım. Ancak yeterince index almıyor. Search Console dan kontrol ertiğimse daha önce index alanlar ve dizine eklenenler kayboluyor. Üstelik yazıların çoğu hariç bırakıldı şeklinde görünüyor. Noindex olmadığı halde bazı URL ler noindex işaretli uyarısı alıyorum. Bir SEO uzmanına kontrol ettirdim. Herhangi bir sorun yok. Gerekli ayarları yaptım yakında düzelir dedi. Ancak 2 ay oldu. Sorun devam ediyor. Ne yapmalıyım sizce.?
Merhaba, teşekkürler görüşleriniz için. Canonical kısımlarını kontrol ettiniz mi? Hariç bırakıldı kısmında tam olarak nasıl bir hata alıyorsunuz indexlenmeyen sayfalarınız için?