Instagram SEO İle İlgili 18 İpucu

» » Instagram SEO İle İlgili 18 İpucu

4 dakikada okuyabilirsiniz

instagram-seo

SEO her yerde! Instagram üzerinden yapacağınız SEO size olumlu sonuçlarla gelecektir. Bu alanda optimizasyon yapmak oldukça sınırlı bende bu sınırlı ipuçlarını bir araya getirdim. Instagram’ın tarihinden girmeyeceğim merak etmeyin🤣

Merhaba Instagram SEO :=)

1) Kullanıcı Adı

Instagram kullanıcı adınızın “anahtar kelime” içermesi önemlidir. Alakasız isimler yerine istediğiniz kelimeyi içeren kullanıcı adları almalısınız. İsminizde uzmanlık alanınızı da belirtebilirsiniz. Prof. Dr. gibi. Alakasız isimler kullanmayın. Bu tür kullanımlar marka bilinirliğinize de zarar verebilir.

Kullanıcı adı örneği; @sametozsuleyman

2) Instagram Adı

Instagram adınız da yine markanızı veya hedeflediğiniz kelimeyi içermelidir. Adınızda yer alan her kelimenin aramalardaki rolü çok büyük. Elbette burada spam yapmayın!

3) Biyografi Kısmı

Biyografi bölümünü olabildiğince doldurun ve anahtar kelime bakımından zengin hale getirin. Yaptığınız işi yalın ve anlaşılır halde anlatın. 150 karakter sınırı bulunmaktadır.

instagram-biyografi
Örnek biyografi sayfası.

4) Profilinizi Gizlemeyin

Gizlediğiniz profillerde yer alan resimler veya videolara ne arama motorlarının ne de kullanıcılar ulaşamazlar. Bu yüzden profilinizi herkese açık olarak düzenleyebilirsiniz.

instagram-hesap-gizliligi
Hesabınız gizli olmasın.

5) Fotoğrafların Optimizasyonu

Instagram fotoğrafların/videoların olduğu bir platform bu yüzden eklenen fotoğrafların özenle seçilmesi gerekiyor. Gösterdiğiniz fotoğraflarda anlatmak istediğiniz şeyi yalın bir şekilde gösterin. Yaptığınız ana işi fotoğraflarda diğer içeriklerle karıştırmayacak şekilde göstermeye çalışın. (yaratıcı olabilirsiniz elbette)

Nedenine gelirsek Instagram aynı Google gibi “fotoğraf tanıma” teknolojisini kullanıyor. Bu sayede fotoğrafın ne ile alakalı algoritma anlayabiliyor.

6) Siteniz Varsa: Yapısal Veri

Siteniz varsa diye mu maddeyi ekledim. Sitenizin arama sonuçlarında bilgi grafikleri gibi alanlarda gözükmesi ve algoritmaların siteniz ile sayfanızın alakasını anlamak amacıyla yapılandırılmış verileri kullanabilirsiniz.

sameas-schema
Siteniz varsa bu bu schemayı kullanabilirsiniz.

7) Alt Tag

Web sitelerinde bu terime aşinasız; ama alt tag Instagram’da da bulunuyor 🙂 Fotoğraflarınıza alt tag ekleyebilirsiniz. Alt tag;

  • Resimleriniz Google görsel arama sonuçlarında üst sırada yer alabilir,
  • Instagram algoritmasına yardımcı olur,
  • Görme engelli ziyaretçiler fotoğraflarınızı anlayabilir.

Bu özelliği mutlaka kullanın! Birçok kişi hesaplarında bunu kullanmıyor. Nasıl ekleyeceğinizi bilmiyorsanız buradaki sayfadan öğrenebilirsiniz.

8) Hikayelere Link Ekleme

Hikayelerinize eğer takipçi sayınız 10.000’den fazlaysa link ekleyebilirsiniz. Bu sayede hikayelerden, siteniz varsa oraya trafik çekmenize yardımcı olacaktır.

9) Hashtag Kullanımı (#seo)

Ziyaretçiler Instagram’da anahtar kelime yerine hashtag ile arama yapabilir.Bu hashtagları verimli kullanırsanız ziyaretçileri sayfanızda tutabilirsiniz. Bazı hashtag’ler banlanmış olabilir buna dikkat etmeli.

Not: Gönderi başına en fazla 30 adet hashtag kullanabilirsiniz.

  • Fotoğrafınızın ne hakkında olduğunu anlatın,
  • Gerekiyorsa konumunuz için etiketleri ekleyin,
  • Kitlenizi ilgilendiren hashtaglar yazın,
  • Kendi hashtag’ınızı yaratın.

10) İlişkilerinizi Geliştirin

Günde biraz zaman ayırarak (5-10 dakika) alanınızdaki başka kişilerin gönderilerine yorum veya beğeni yaparak etkileşimlerinizi arttırabilir ve Instagram SEO’nuza katkı sağlayabilirsiniz. Etkileşim ile ilgili tweet;

Hesabınızı geliştirmek istiyorsanız etkileşim çok önemli.

11) Etiketleme

Fotoğraflarınıza alakalı olduğunu hesapları etiketleyebilirsiniz. Bir fotoğrafa en fazla 20 adet etiketleme yapabilirsiniz. Belirli konularda uzmanlaşmış kişileri bu konuda seçebilirsiniz. Gerçekten bundan hoşlanan insanları etiketleyin, spam yaparak bu işlemi yapmayın!

12) Hikayelerde Etiketleme Yapın

Eklenen hikayelere alakalı kişileri etiketlerseniz onlarda ilgili hikayeyi yeniden başkalarıyla paylaşabilir (bir nevi retweet olayı) Bu etkileşim oranınızı eğer ilgili kişi hikayenizi paylaşırsa arttırabilir. Hikayelerinizde kullanıcıları bıktırmayın ve zamanı iyi seçin.

13) Yarışmalar & Ödüller

Yarışmalar sadece buraya özel değil her platformda kullanılabilen mükemmel pazarlama kaynağıdır. Yarışmaya kullanıcıları çekmek için gerekirse biraz para harcamaktan çekinmeyin. Bu yarışmalar sizlere binlerce ekstra takipçi kazandırabilir. Ödülü belirleyin ve kullanıcılarınızdan ne yapmak istediklerinizi yazın.

Sadece yarışma değil kura ile de bu işlemleri yapabilirsiniz. İşinizi kolaylaştırmak için çeşitli Instagram araçlarını (çekiliş vs.) kullanabilirsiniz.

14) Hesap Satın Almak

Alakalı olduğunu düşündüğünüz hesapları satın almak için teklifte bulunmayı düşünebilirsiniz. Instagram’dan hesap satın aldığınızda benzer kitleleri elinizin altında tutmayı başarmış olursunuz.

15) Reklamlar

Instagram’a reklam vermeyi göz ardı etmeyin. Hedef kitlenizi büyütmek istiyorsanız onlara kısa yoldan reklam vererek ulaşabilirsiniz. Reklam vermek için Facebook’un sayfasına göz atabilirsiniz.

16) Mesajların Takibi

Takipçilerinizin mesajlarını hep boş bırakmayın, binlerce yorum gelebilir bunun da farkındayım. Bu tür durumlarda sadece birkaç tanesine cevap vererek onları dinlediğinizi belirtin. Özelden gelen mesajları da bu bağlamda düşünebilirsiniz.

17) Özgün Olun

Başkalarını taklit etmeyin ve kendinize has bir tarzınız olsun. Bu gerek içerikler gerekse görsellerde olabilir. Örneğin takip ettiğim bir haber sayfası var tamamen sade ve özgünlüğünü koruyor başka bir sayfaya ihtiyaç duymuyorum bu şekilde.

18) Yeni Özellikleri Kullanın

Instagram tarafından kullanıma sunulan gerek reklam materyalleri gerekse diğer yenilikleri mutlaka deneyin ve sonuçları ölçün. Burada önerebileceğim Influencer Marketing’i mutlaka denemeniz olacaktır. Doğrulanmış hesaplar bu aramalarda bir adım daha önde bulunmaktadır.

Gelecekte belki Tweet box gibi SERP’te Insta box kutucukları olur bakarsınız :=)

Son olarak;

Yukarıda belirttiğim uygulamaları yapmak için hemen acele etmeyin kendinize zaman ayırın. Bu öneriler profilinize görünürlük kazandırabilir. Ben bir sosyal medya uzmanı değilim elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım. Instagram elbette ben bu yazıyı ürettikten aylar sonra farklı güncellemeler ve değişiklikler getirebilir. Elimden geldiğince yazıyı güncellemeye çalışırım ama söz vermiyeyim 🙂

Katkılarınızı sabırsızlıkla bekliyor olacağım!

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir