Mobile First Indexing Nedir? SEO’da MFI Test Araçları

» » Mobile First Indexing Nedir? SEO’da MFI Test Araçları

3 dakikada okuyabilirsiniz

mobile-first-indexing

Google siteleri mobil sürümlerine göre sıralamakta ve taramakta. 2016’da Google mobilin önemli olduğunu açıklamıştı. Peki Google’ın Mobile First Indexing dediği Mobil Öncelikli İndexleme konusunda siteniz hazır durumda mı?

Hadi inceleyelim.

Google sitelerin masaüstü sürümleri için ayrı bir dizin mobil sürümleri için ayrı bir dizin kullanmıyor. Aksine yalnızca mobil öncelikli indexlemeyi kullanıyor.

Mobile First Index Nedir?

Mobile First Index (MFI), Google’ın botlarının site içeriklerini mobil sürümlerine göre tarama ve dizine ekleyeceği anlamını taşımaktadır.

Mobil-SEO-Tarihi
Mobil SEO’nun tarihi.

Mobil ve Masaüstündeki İçerikler

Masaüstündeki içeriğiniz mobilde gözükmüyor veya belirli kısımları gizleniyorsa bu sıralamada size ciddi zararlar verebilir. URL inceleme aracı yardımıyla artık Google’ın nasıl indexleyeceğinizi webmaster blogtaki posttan okuyabilirsiniz. Google, webmasterların mobil öncelikli indexlemeye geçeceğini search console üzerinden bildirimlerde bulunmuştu. Responsive siteniz varsa bu durumda pek değişiklik yapmanız gerekmeyebilir.

Not:Mobilden gelen trafik düzeyindeki değişimlerin MFI ile bir alakası bulunmadığını John Muller açıklamıştı.

mfi-mesaji-search-console
Siteniz MFI’ye geçtiğinde Google size mesaj ile durumu bildiriyor. “Bu durum, günlüklerinizde Googlebot Akıllı Telefon’dan gelen daha fazla trafik görebileceğiniz anlamına gelir.”

MFI İpuçları ve Öneriler

  • Masaüstü ve mobil sürümünüzü aynı tutun. Eğer masaüstündeki içerik mobilde yoksa Google mobil içeriğinizi indexler.
  • Sekmeler/tabların arkasına içeriği saklamayın. Çok şık bir şekilde tasarımı göstermek isteyebilirsiniz; ama SEO tarafını düşündünüz mü? İçerikler kullanıcılar için önemliyse onları görünür yapmayı düşünün ve sayfada kolayca bulabilecekleri şekilde yerleştirin.
  • Mobil ve masaüstündeki içeriklerin aynı kelime sahip olduğunu doğrulayın.
  • Sitenizin mobil uyumlu olması mobil first indexe hazır olduğu anlamını taşımamalı. İkisi farklı şeylerdir, sitenin mobil uyumlu olup olmadığını test yaparak öğrenebilirsiniz.

  • Mobil sürümdeki iç bağlantılar taranabilir olmalıdır.
  • Mobil sayfalarınızın hızlı açıldığından emin olun. Böylece hem MFI’de olumsuz etkilenmeyebilir hem de çok daha hızlı bir UX sunabilirsiniz.
  • Meta veriler, resim alt tagları, canonical ve varsa hreflang gibi etiketler mobilde de bulunmalıdır.
  • Robots.txt dosyanızın Googlebot Smartphone’a engellenmediğini test edin.
  • AMP sayfalarınız düzgün olmalı canonicaller düzgün işaretlmelidir.
  • Yapısal verileriniz & breadcrumb mobil sürümlerinizde de olmalı ve hata vermemelidir. Özellikle haber siteleri Google News gibi rekabetin tavan olduğu sektörlerde kritik bir detay.

İç link sayısının masaüstüyle aynı olma gibi zorunluluğu olmadığını John açıklıyor (taranabilir) olması gerektiğini de vurguluyor.

Mobil First Index’ten Etkilenmemek İçin Ne Yapmalıyım?

Responsive tasarıma sahip olmak sizi bir adım öne taşır. Bu sayede aynı içerik hem mobilde hem de masaüstünde aksi bir durum olmadıkça gözükür. Ayrıca yukarıda belirttiğim ipuçlarını uygulamayı unutmayın. Flash içerikten kaçının. (kaldı mı ki 🙂 ) Sitenin mobil uyumlu bir sürümü yoksa masaüstü sürümü hala daha dizine eklenebilir; ancak performansı zamanla düşer, sıralama ve organik trafik kaybı yaşayacaktır.

UX olarak kendinize sitenizde bir hedef belirleyin, örneğin sipariş vermeniz ana hedefiniz olsun. Bunu sitenizin mobil sürümüyle rahatça verebiliyor musunuz kontrol edin.

26 Haziran’da ise Google bu alanda Search Console üzerinden daha fazla bilgi vermeye başladı.

Yeni gelen özelliklerle;

-Search Console’da Ayarlar kısmında Dizine ekleme tarayıcısı olarak Googlebot Masaüstü veya Googlebot Akıllı Telefon yazmaktadır.

search-console-first-indexing
Sitenizi Google’ın nasıl taradığı.

-Önizleme bölümünde sitenizin hangi tarihte Mobil Öncelikli Dizine Eklemeye geçirildiği belirtilmektedir.

mobil-oncelik-tarihi
Tarih belirtilmektedir.

-Kapsam raporlarında Birincil Tarayıcı olarak Akıllı Telefon veya Masaüstü yazmaktadır. Googlebot bunlara göre sitenizi tarar.

kapsam-mfi
Kapsam raporlarına bu düzenleme geldi.

-Reklamların kullanıcıların içeriğe erişimini etkilemediğinden emin olun.

MFI Araçları

  1. Google’ın zengin sonuçlar test aracını kullanın  Yapısal verilerinizi bu araçla test edebilirsiniz.
  2. ZEO’nun MFI test aracını deneyebilirsiniz. (En kullanışlısı!)

    zeo-mfi
    MFI aracından bir kesit.
  3. https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/feature/testmysite/ aracıyla mobil cihazınız için sayfa hızındaki değişimler ile ne kadar dönüşüm & ziyaretçi kaybı yaşayabileceğinizi test edebilirsiniz.
  4. Deepcrawl‘ın mobildeki eksiklerini gösterir raporlarını inceleyin.
  5. Screaming Frog’s Log Analyzer ile log dosyalarınızı analiz edip google botlarını izleyebilirsiniz. Googlebot Smartphone etkinliğini izleyin.

SEO’da başarı sağlamak için birçok faktör bulunuyor ve sizde biliyorsunuz MFI bunlardan sadece biri. Bu yazıyı okuduysanız geç kalmadan eksiklerinizi düzeltmeyi planlayın.

Sorularınız için yorum bölümü hemen aşağıda 🙂

Ek Bilgiler;

https://developers.google.com/search/mobile-sites/mobile-first-indexing

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)

4 Replies to “Mobile First Indexing Nedir? SEO’da MFI Test Araçları”

  1. Hocam düzenli içerik girmişsiniz hiç fark etmedim 🙂 Mükkmel bir rehber daha olmuş. Herkes soruodu geçtim mi geçmedim mi diye cevap en ksıa yoldan verilmiş.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir