Nofollow’un Evrilmesi: Sponsored ve Ugc Nasıl Kullanılacak?

» » Nofollow’un Evrilmesi: Sponsored ve Ugc Nasıl Kullanılacak?

2 dakikada okuyabilirsiniz

rel-sponsored-ugc

Ağustos ve Eylül 2019 Google tarafından gelen haberler o kadar yoğun geçiyor ki gündeme yetişemiyoruz bile. Google artık nollofw’un yanında yeni bir özellik olarak rel= “sponsored” ve rel= “ugc” kullanımlarını duyurdu.

rel = “sponsored”: Sitedeki linkler eğer reklam, tanıtım yazısı vb. siteleri işaret ediyorsa bu özelliği kullanın.

rel = “ugc”: 3. taraf kullanıcılar tarafından üretilen içerikler, profil linkleri, yorumlar, forum yazıları gibi durumlarda bunu kullanabilirsiniz.

rel= “nofollow”: Linklerin takip etmeyen nofollow ile ilgili bilgi için makaleme göz atabilirsiniz.

Bu özelliklerin kullanımı diğer sinyallerle beraber bağlantıların Google tarafından daha iyi anlamlandırılmasını ve sınıflandırmasını sağlayacak. Ayrıca Google gerçekten o linkin değerini anlama noktasında da bir adım atmış olacak.

Ayrıca Vikipedi gibi sitelerden gelen linklerde yıllar içerisinde nofollow olarak verildi ve güvenilmeyen bağlantı gibi gözüktü. Google aslında burada da ayrım yapabilecek artık.

Bu özelliğin duyurulmasının hemen ardından geriye dönüp tüm linklerinizi değiştirmek zorunda değilsiniz. Ayrıca “nofollow” bağlantılar ise 1 Mart 2020’den itibaren artık ipucu olarak Google tarafından belirlenecek. O yüzden bir URL’nin taranmamasını istiyorsanız Robots.txt ile engellemek en doğru çözüm olacaktır. Yine tanıtım yazısı gibi içeriklerinizde nofollow kullanıyorsanız bu şekilde devam edebilirsiniz.

Google’dan haberi alır almaz bir tweet atmıştım acaba Ahrefs gibi araçlar ne zaman güncelleme yapar diye 2-3 saat sürmedi 😀

Nofollow ile Beraber Kullanımı Nasıl Olacak?

Bağlantılarınızda birden fazla rel değerini kullanarak özellik oluşturabilirsiniz. Örneğin rel=”ugc sponsored” gibi her iki özellikte bir arada kullanılabilir. Anlamına gelirsekte bu içeriğin 3. taraflar tarafından oluşturulduğunu ve sponsorlu bir içerik olduğunu göstermektedir. Başka bir kullanım şekli örneği ise rel=”nofollow sponsored” olabilir.

rel-sponsored
Sponsored links kullanımı.

X-Robots HTTP Headers ve meta taglar ile sponsored & ugc işaretlemesini yapamazsınız.

Bu değiştirmeleri yapmak ciddi bir zaman kaybına yol açabilir. Ayrıca Google eski sponsorlu linklerinizi eğer nofollowdan sponsored şekline değiştirebilirseniz daha uygun olabileceğinin de altını çizmektedir. (zorunda değilsiniz) Yapay bağlantı sorunundan kaçınmak istiyorsanız sponsorlu içeriklerdeki linkleri sponsored veya nofollow ile değiştirmeyi devam etmelisiniz.

Blog yorumlarındanda nofollow ile beraber UGC kullanmayı düşünebilirsiniz. Böylece Google ipuçlarını daha iyi değerlendirebilecektir. Google en son 15 yıl önce nofollow ile değişikliğini yapmıştı.

ahrefs-ugc-links
Ahrefs ile linkin kontrolü.

WordPress kullanıcıları ise Yoast gibi eklentiler yeni bir güncelleme alarak Google’ın bu değişikliğinden faydalanacaklardır. Özellikle yorumlarda “ugc” ile etiketlenmesi gündemde.

Diğer arama motorlarının henüz böyle bir yapıyı desteklemediğini belirtmekte faydar var.

Değişimin henüz başındayız gelecekte bizi ne gibi sorunlar ve yenilikler bekliyor beraber göreceğiz 🙂

Faydalı Kaynak;

Giden Bağlantıları Kontrol Etme

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir