Tıp alanında pazarlama ve bazı istatistiksel bilgiler edinmek oldukça zor. özellikle Türkiye’de bu araştırmaların sayısı oldukça az :/
Bende bu sorunu çözmek amacıyla dijital pazarlama alanında çalışanların sunumlarında veya diğer işlerinde işine yarayacak olabildiğince güncel bazı istatistikleri bir araya getirdim. Sağlık alanında danışmanlık verdiğim birçok firma var bu istatistikleri bulmak çok zordu benim gibi olanlara belki kolaylık olur dedim 🙂
Sağlık endüstrisi sayısız kısıtlamalar ve hedeflemeler yüzünden özellikle dijital pazarlamada zor bir sektördür. Google Ads’teki reklam metnini tekrar değiştirmeye bile korkabilirsiniz 🙂 Sağlık alanındaki bu istatistiklerden güzel anlamlar çıkarıp, planlamalarınızı bu datalara göre yapabilirsiniz.
Sağlık Pazarlamasıyla İlgili İstatistikler
- Aramaların %5’i sağlıkla ilgilidir. Google, sağlıkla ilgili sorulara cevap bulmak ve sağlayıcıları bulmak için dünya çapında insanlar için güvenilir bir kaynaktır. (Google)
- Hastaların %84’ü araştırma yapmak için interneti kullanıyor. (ThinkWithGoogle)
- Telefon görüşmeleri, web ziyaretlerine göre 10-15 kat daha fazla dönüşüm getirmektedir. (BIA)
- Hastaneleri mobil cihazlarda arayan hastaların %44’ü hastaneden randevu almışlardır.(ThinkWithGoogle)
- Hastaların %60’dan fazlası randevu almadan önce ilgili sağlık kuruluşunu telefonla aramaktadır. (LSA)
- Yerel sağlık hizmetleri arayan hastaların %77’si akıllı telefon kullandı.(ThinkWithGoogle)
- 2018’de ABD’de sağlık kuruluşları dijital reklamlara 2.84 milyar $ harcadı. Harcamalar bir önceki seneye oranla %13’lük artış gösterdi.(eMarketer)
- Randevuların %88’i telefonla planlanmaktadır.(Sequence)
- “Yakınımda” aramaları sağlık sektöründe 2015’ten bu zamana kadar 2 kat arttı.(ThinkWithGoogle)
- Telefonla arayan hastaları tutma süresi, web sitesini ziyaret edenlere göre %28 daha yüksektir. (Forrester)
- Hastaların %65’i müşteri hizmetlerinden memnun kalmadıkları sağlık kuruluşuyla ilgilerini tamamen kesmektedir. (Digiday)
- Kullanıcıların %12’si yaşlı ve engelli bakımının nasıl olacağı konusunda arama yapmaktadır. (Pewinternet)
- TBM (tıklama başı maliyet) sağlık ve medical sektöründe 2.62$, Online form doldurma işlemleri gibi eylemler için ise 78.09$. (Wordstream)
- Sanal sağlık hizmeti aramaları %71’e yükseldi (Time)
- ABD’de kullanıcıların %32’si arkadaşlarıyla ve ailesiyle sağlık deneyimlerini paylaşmak için sosyal medyayı kullanmaktadır. (PWC)
- Hastaların %41’i sosyal medya içeriklerinin bir hastane veya tıp merkezi bulma konusundaki seçimlerini etkileyebileceğini belirtiyor.(Healthcarefinancenew)
- Hastaların 83’ü tedavi olmak için randevu almadan önce hastanenin internet sitesini ziyaret ediyor. (Google)
- Kullanıcıların %88’i kişisel bir öneri kadar kuvvetli olacak şekilde çevrimiçi incelemelere ve yorumlara güveniyor. (SearchEngineLand)
- Kronik olarak rahatsızlıkları bulunan hastaların %75’inin doktorlarıyla sürekli olarak iletişim halinde kalmayı istediklerini belirtiyor. (Televox)
- Açılış sayfalarınıza video eklemek dönüşümleri %80 kadar arttırabilir. (Unbounce)
- Sağlık kuruluşlarının %83’ü içerik pazarlaması yapmaktadır. Bu pazarlamayı yapan kuruluşların %36’sı içerik pazarlamasının etkili olduğunu belirtiyor.(MarketingProfs)
- Her 3 doktordan 2’si LinkedIn gibi profesyonel amaçlı sosyal medya platformlarını kullanıyor. (EMR)
- Küresel sağlık harcamalarının 2017-2022 arasında yıllık %5.4 oranında artacağı tahmin ediliyor. (Deolitte)
- ABD’de tüm hastanelerin sadece %26’sı aktif bir şekilde sosyal medya profiline sahiptir. (Thesparkreport)
- Randevu almadan önce hastaların %61’i en az 2 hastaneyi karşılaştırmaktadır. (Mdconnectinc)
Google’ın Medic Güncellemesi (E.A.T) sonrasında bu istatistiklerden de SEO tarafından faydalanmayı düşünebilirsiniz. Hastalardan dönüşüm sağlamak için telefon aramaları en kolay yoldur. Sitenizi bu istatistiklere uygun tasarlamak, hızını arttırmak ve daha birçok iyileştirmeyi yapmak için geç kalmayın.
Sizin de eklemek istediğiniz sağlık istatistiği varsa lütfen bana bunu bildirin.