Screaming Frog en çok kullanılan SEO araçlarında birisidir. SEO uzmanlarının site içi (on page) ve teknik SEO sorunlarını tespit edip çözebilmesine oldukça yararlıdır.
Tabi çok fazla update geldiğini de belirteyim 🙂
Screaming frog diğer birçok SEO aracından farklı olarak bulutta çalışmamakta bilgisayara indirilip kurulması gerekmektedir.
O zaman bu aracı biraz daha yakından tanıyalım..
Screaming Frog Nedir ve Ne İçin Kullanılır?
Screaming Frog web sitelerinin URL’lerini tarayarak olası Teknik & On Page SEO denetimlerini yapmak ve sorunların kaynağını belirleme noktasında kullanılır.
Screaming Frog Ücretsiz mi?
Screaming Frog SEO Spider, ücretsiz olarak kullanılabilir; ancak ücretsiz kullanımda 500’den fazla URL taranamamaktadır. Daha fazla URL taramak için lisans almalısınız.
Yeni lisans satın almak isterseniz yıllık ödeme yapıyorsunuz ve fiyatı da £149.00 olarak belirlenmiştir.
Araç sitenizin URL’sini girip start tuşuna bastığınız an siteyi bir Googlebot gibi taramaya başlar. Bulduğu her linki takip eder ve sitenizin büyüklüğüne göre tarama bittikten sonra detaylı rapor oluşturur.
Uyarı: Screaming Frog Robots.txt kurallarına uymaktadır. Disallow edilen sayfalar taranmayacaktır.
Araçla dilerseniz sadece subdomain veya subfolder taraması da yapabilirsiniz.
Screaming Frog Yapılandırma Ayarları
Taramayı daha verimli hale getirmek ve hızlıca bitirip istediğinizi raporları alabilmek adına yapılandırma ayarları önemlidir.
Configuration > Spider > Basic bölümüne gelin, varsayılan ayarları görüyorsunuz.
Burada istemediğiniz bölümlerin işaretini kaldırabilirsiniz. Örneğin hreflang ihtiyacı olmayan bir siteye buradan işareti kaldırın. Buradaki yapılandırma tamamen sizin keyfinize kalmış bir durumdur.
Javascript Rendering
Javascript kullanan sayfaları analiz etmek istiyorsanız Configuration > Spider > Basic > Rendering bölümüne gidin. “Javascript” kısmını seçin ve kaydedin.
Screaming Frog’ta çok fazla detay ve sekme bulunuyor. Bunlardan bazılarını detaylandıralım…
Screaming Frog Kullanımı
Neredeyse tüm raporlarda export özelliği olduğundan Trello gibi platformlarda işinizi kolaylaştıracaktır.
Internal
Sitedeki iç sayfalarla ilgili tüm SEO bilgilerini öğreneceğiniz yerdir. Her URL için döndürülen durum kodu, title, meta açıklamalar ve Heading etiketleri gibi önemli bilgileri görürsünüz.
HTML, Javascript veya CSS sayfaları da filtreleyerek tespit edebilirsiniz.
External
Sitenizden dışarıya verilen linklerin listesini gösterir. İç sayfa analizi kadar burada detay beklemeyin. Durum kodları kırık linkleri bulmanızda faydalı olacaktır.
Protocol
Hangi sayfaların HTTPS ve hangi sayfaların HTTP olduğunu gösterir. Bu sayede Mixed Content problemlerinizi giderebilirsiniz.
Responsive Codes
Sayfalarınızda 200 ok kodu haricinde hangi kodların döndüğünü ve bunları nkaynaklarının neresi olduğunu gösterir. 404, 3XX veya 5XX gibi yanıt kodlarını burada bulabilirsiniz.
URL
Sitenizdeki tüm URL’leri gösterir, Internal bölümüyle neredeyse aynı bilgilere sahiptir.
Page Titles
Sayfa başlıklarını tek bir yerden görebilirsiniz, bu sayede yinelenen title etiketleri varsa onlara bakabilirsiniz. En iyi SEO title nasıl yazılacağı ile ilgili makaleme göz atabilirsiniz.
Yinelenen içeriklerin çözümü ve tespiti biraz zaman alabilir; lakin çözüm için adım atmak en büyük yatırım getirisi olabilir.🔄
— Samet Özsüleyman (@sametozsuleyman) December 13, 2018
Title uzunluğu ve Pixel olarak ne kadar yer kapladığı bilgisini de yine buradan alabilirsiniz. Eksik title öğelerini de öğrenip hemen işleme koyulabilirsiniz.
Meta Description
Sayfalarınızın meta descriptionlarını görebileceğiniz raporda açıklamaların uzunluklarını ve içeriğini kolayca görebilirsiniz.
Meta keywords bölümünü atlıyorum 🙂
H1
H1 etiketi, sayfanın en önemli unsurunu belli eder. Olmayan, yinelenen veya çok uzun H1 etiketlerini bu kısımdan görebilirsiniz.
H2
Uzun içeriklerde H2 o içeriğin daha kolay okunabilmesini sağlayacaktır. Hangi sayfalarda H2 olmadığını veya çok uzun H2 etiketlerini görebilirsiniz.
Images
Sitenizdeki hangi resimlerin 100 KB’dan büyük olduğunu, alt tagı eksik olan resimleri vs. görebilirsiniz.
Canonicals & Pagination
Sayfanın canonical etiketlerini ve sayfalandırma işlemlerinin doğruluğunu teyit edebileceğiniz bölümdür.
Directives
Rel=”next”, nofollow veya noindex gibi meta tagların yer aldığı bölümdür.
Hreflang
Uluslararası SEO kullanıyorsanız her sayfadaki hreflang öğesinin ayrıntısını görebilirsiniz. Yanlış dil kodlarını bulmak için bu sekmeyi kullanabilirsiniz.
Structured Data
Yapısal verilerin, hata ve uyarılarını görebilmek için eşsiz bir hizmet. Deepcrawl’da bunu özel bir RegEx ile yapabilirken Screaming Frog’ta buna gerek kalmıyor. Rakiplerin analizi için kesinlikle kullanılabilir.
Sitemap
Site haritasındaki hatalar ve sorunları tespit edebilirsiniz. Örneğin indexlenemeyen hangi URL’ler site haritasında bulunuyor gibi bilgiler.
Screaming Frog İle Rapor Oluşturma
Reports kısmı ile SEO raporlarınızı çeşitlendirebilirsiniz. Ayrıca developer tarafına iletmeniz gereken konular varsa nokta atışı linkleri göstererek süreci hızlandırabilirsiniz.
Report bölümüne tıklayın, Crawl Overview bölümünden gelen bir tarama raporu oluşturabilirsiniz. Bunun haricinde;
- SERP Summary,
- Structured Data,
- Redirect & Canonical Chains,
- Orphan Pages.
Gibi çeşitli raporları tek tıkla kaydedebilirsiniz.
Bilgi: Bu yazdıklarımın haricinde birçok özel yapılandırma ayarlarıyla aracı çok daha üst seviyelerde kullanabilirsiniz.
Screaming Frog ile Backlink Denetimi Nasıl Yapılır?
Şaşırdınız değil mi? 🙂 Bu araçla ufakta olsa backlink denetimlerini yapabilirsiniz.
- URL Listenizi oluşturun,
- Screaming Frog üzerinden filtreleyin,
- Elinizdeki URL listesini yükleyin ve taratın,
- Linkleri status code veya diğer sekmelere göre analiz edin.
URL listenizi Google Search Console aracılığıyla alın .txt veya .CSV olarak kayıt edin,
Programı açıp Configuration > Custom > Search bölümüe gelin.
Filtre bölümüne kendi alan adınızı yazarak o linki içermeyecek şekilde ayarlayın. Contains derseniz size gelen linkelr arasında tarama yapar, Does not contain derseniz de sizin linkinizi içermeyen linkler arasında denetim yapar.
Sıra geldi URL listesini yüklemeye. Mode kısmından “List” seçin.
Linklerimizi upload yoluyla Screaming Frog’a yükleyelim. İsterseniz linkleri tek tek manuel olarakta yükleyebilirsiniz.
Upload ettikten sonra Start butonuna tıklayın ve taramanın bitmesini bekleyin. “0” sonucu görüyorsanız bir yerde hata yapıyorsunuz demektir. İndirdiğiniz URL listesini kontrol edin. Daha detaylı denetim anlatımı içinse buradan yardım alabilirsiniz.
Screaming Frog’ta Bellek Nasıl Arttırılır?
Çok büyük URL sayısına sahip siteleri taramadan önce işlemin daha hızlı ve stabil halde ilerlemesi için memory limiti ayarlayabilirsiniz. 100k dizine sahip site sahipleri mutlaka bu ayarı yapmalıdır.
Configuration > System > Memory bölümüne gelin;
Preset bölümünü varsa 6-8 GB olarak belirleyebilirsiniz. Toplam ramı buraya tahsis ettiğinizde bilgisayarınızda bazen çökme olabileceğini hatırlatayım. Aşağıdaki ayarı yaptıktan sonra programı açıp kapatın.
Screaming Frog Nasıl İndirilir?
Screaming Frog SEO Spider’ı indirmek için https://www.screamingfrog.co.uk/seo-spider/ linkine göz atabilirsiniz. Kurulumunu klasik next, next olarak ilerleyerek bitirin 🙂
Screaming Frog ayarlarınızı File > Configuration > Save As bölümünden kayıt ederek her seferinde aynı ayarları yapmakla zaman harcamayabilirsiniz. Yeniden programı açtığınızda aynı bölümden Load demeniz yeterlidir.
Daha önce Screaming Frog kullanmayanlar veya bu işte profesyonel olanların da geri bildirimlerini bekliyorum 🙂 Ayrıca araç sürekli güncellendiği için bu yazıdaki bazı görseller eski kalmış olabilir kusura bakmayın.
Faydalı Bağlantılar;
web sitemi tam olarak taramıyor yüzlerce link ve sayfa var root.txt yide engelledim ama yinede tam tarama yapmıyor acaba sorun nedir. ?
Merhaba,
Tarama hızını speed ayarlarından düşürebilir misiniz?
SF yeni sürümü ise harika olmuş