Dünyada SEO uzmanlarının kullandığı birden çok ücretli veya ücretsiz araç bulunuyor. Ben de bu araçlardan elbette bazılarını kullanıyorum ve sizler için bunları daha kapsamlı bir halde sunmak istedim.
Günlük SEO işlerimin birçoğunu bu araçlar sayesinde yapmaktayım ve zamandan ciddi tasarruf ettirdiği gibi çok iyi veri görselleştirmeleri de bu araçlar sağlamaktadır. Yeni trendlere ayak uydurmak ve ayakta sağlam kalabilmek için bunlar çok önemli.
Bir marangozun veya tesisatçının araç seti olmadan iş yapması ne kadar zorsa dijital pazarlamayla uğraşanların da işi bir o kadar zor olur.
Chrome için SEO araçları üzerine ayrı bir başlık açabileceğimi belirtip, konuşmayı kesiyorum 🙂
Teknik SEO
1. SEMrush
Aslında yine bir Ahrefs veya Moz gibi hangi kategoriye koysam uygun bulacak bir tool. Bir sayfanın webde nasıl sıralandığını bulmanıza yarayan çok iyi bir araçtır. Anahtar kelimelerin SERP’te konumu, son 12 aylık trafik eğilimleri, trafiği yönlendiren domainler gibi detayları bulabilirsiniz. Elbette rakip analizi içinde kullanılabilir ve alakalı terimlerle beraber harika içerikler oluşturabilirsiniz.
Semrush yeni modülleri sayesinde siteye hangi kitleden erişim sağlanıyor, SEO ve organik trafikte rakiplere göre pazar payım nedir, backlink analizleri ve featured snippets olarak yer aldığım kelimelerin sayısı zaman içerisinde ne kadar değişti bunların hepsini detaylı bir şekilde gösteriyor. Tabiki anahtar kelime analizi ve takibi için de kullanabilirsiniz.
Site: https://www.semrush.com/
2. Chrome DevTools
Chrome DevTools, Google Chrome ile beraber gelen bir araç. Sayfa hızındaki sorunları analiz edip, JavaScript hatalarını ve console uyarılarını görebilirsiniz. Teknik olarak çok büyük veriler içerir.
Bilgi: https://developers.google.com/chrome-devtools/
3. Screaming Frog
Belirli URL sınırına kadar ücretsiz olması onu belkide rakiplerinden bir adım öne çıkarıyor. Sitenizi çok hızlıca analiz eder. Aklınıza gelebilecek her şeyi analiz edip size detaylıca sunar. Hatalı yönlendirmeler, yinelenen içerikler ve düzeltilecek hataları bulup raporlar. Özellikle On Page SEO’da verdiği datalar çok etkilidir. Ayrıca ileri seviye SEO için “Log Analiz” aracını da kullanabilirsiniz. Tool ile ilgili Screaming Frog kullanımı makaleme göz atabilirsiniz.
Site: https://www.screamingfrog.co.uk/
4. Google PageSpeed Insights
Site hızınızı ve kullanılabilirliği test edebileceğiniz bir araç. URL’nizi girip sitenizin mobil ve masaüstü puanlarına bakıp yükleme sürelerini görebilirsiniz. Yine sayfanızı yoran ve sorunlu bölgeleri de araç sayesinde görebilmeniz mümkün.
Site: https://developers.google.com/pagespeed
5. HeadMasterSEO
URL listesindeki tüm URL’lerin durum kodlarını kontrol edebileceğiniz bir masaüstü bir araç. İster manuel olarak URL’leri ekleyebilir veya dosya olarak yükleyebilirsiniz.
Site: https://headmasterseo.com/download
6. Hreflang Test Aracı
Sitenizde hreflang kullanıyorsanız bunu Uluslararası SEO bakımından doğruluğunu saniyeler içerisinde test edebilirsiniz.
Test: https://flang.dejanseo.com.au/
7. Hreflang Oluşturucu
Çok dilli sitelerde hreflang oluşturmak ve bunu doğru şekilde entegre etmek önemlidir. Çok basit şekilde bunu yapabilmeniz aşağıdaki araç ile mümkün.
Site: https://www.aleydasolis.com/hreflang-tags-generator/
8. GTMetrix
Google’a alternatif bir site hızını ölçme aracı. Performans puanının yanı sıra nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi belirten bazı önerileri de bulabilirsiniz.
Site: https://gtmetrix.com/
9. ZEO MFI
Zeo ekibi tarafından geliştirilen sitenizin Mobil First Indexing’ hazır olup olmadığını sorgulayabileceğiniz ücretsiz bir araç, kullanmanızı tavsiye ederim.
Site: https://zeo.org/seo-araclari/mfi/
10. Mobil Uyumluluk Test Aracı
Sitenizin mobil uyumlu olması gerektiği gibi klişe cümle ne siz şu an okudunuz ne ben söyledim 🙂
Sayfalarınızın mobile göre uyumlu olup olmadığını görebileceğiniz Google araçlarından birisi.
Test: https://search.google.com/test/mobile-friendly
11. Google Search Console & Bing Webmaster Tools
En iyi 2 arama motorunun siteniz hakkında nasıl aksiyon aldığını ve ne gibi eksikleriniz olduğunu ücretsiz bu araçlarla görebilirsiniz. Üstelik anahtar kelime analizi ve sitenize gelen backlinkler gibi çok daha fazla özellik bu araçlarda bulunuyor. Bunları kullanabilmek için çok küçük bir kurulum gerektiğini unutmayın.
Google SC: https://search.google.com/search-console
Bing Webmaster: http://www.bing.com/toolbox/webmaster
12. Lumar
Sitedeki tüm hataları, iç linklendirmelerdeki sorunları, içerik problemlerini bulup sizlere sunan ücretli araçlardan bir diğeri. Birçok özelliğe sahip ve buraya aynı Ahrefs gibi sığmayacak özellikleri var. Ayrıca SC verilerini içeriye aktarabilir ve sunucu loglarını da ekleyebilirsiniz. Lumar kullanımına bakmanızı öneririm.
Site: https://www.lumar.io/
13. Botify
Çok sade bir SEO denetim aracı. Sitenin yüklenme hızı, crawl edilen URL, HTML hataları ve Crawl Depth gibi konularda rapor veriyor.
Site: https://www.botify.com/
14. BrowSEO
Sitenizin arama motoru botları tarafından nasıl gördüğünü görmenizi sağlar. Elbette bunu kullanana kadar SC’den URL denetleme aracını da kullanabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz ederken ise çok işinize yarayabilir. Botların önemli içeriğe ulaşıp ulaşmadığını görmenizi sağlar.
Site: http://www.browseo.net/
Yerel SEO
15. Moz Local
Yerel işletmenizin çevrimiçi ortamda durumunun nasıl olduğu görebileceğiniz bir araç. Özellikle yerelde hizmet veren işletmelerin kullanabileceğini ender araçlardan birisi. Google, Yelp ve Facebook gibi 10’dan fazla kaynaktan gelen bilgileri toplar ve analiz eder.
Site: https://moz.com/local/search
16. Bright Local
Kapsamlı yerel SEO denetimi yapan araçlardan birisi. Ayrıca blogunu da takip etmenizi öneririm. Son zamanlarda adres veya isim değişikliği sonrası tam optimize için bu araç tam sizlik olabilir.
Site: https://www.brightlocal.com/
17. Google İşletme Yorumu İçin Bağlantı Oluşturma
İşletmelerinize yorum almak müşterilerinize oldukça zor gelebilir; ama bu durumu düzeltmenin bir yolu var. İşletmenizin adını ve linki kopyalayın bu kadar. Direkt olarak müşterinize URL’yi gönderip inceleme alabilirsiniz.
Detay: https://whitespark.ca/google-review-link-generator/
Off-Page SEO
18. Ahrefs Backlink Checker
Sitenize gelen backlinkleri ve onların kalitesini görebileceğiniz bir araç. Belkide en çok kullanılan SEO araçlarından birisi. Bunların ne kadarı sitenize doğrudan geliyor, anchor text oranları veya ne kadarı kırık vb. detayları görebilirsiniz. Zaten Ahrefs burada belirttiğim neredeyse her kategoride bulunması gereken araçlardan birisi. Ayrıca Ahrefs kullanma rehberine de göz atabilirsiniz.
Site: https://ahrefs.com/backlink-checker
19. Link Research Tools
Belkide en pahalı SEO araçlarından birisi. Özellikle sitenize gelen backlinkleri yüzlerce kriter arasından analiz edip risk derecelerini belirtmesi en belirleyici özelliklerinden. Doğal olmayan bağlantı cezası alanların sıklıkla başvurduğu ve büyük hacimli backlink profiline sahip sitelerin kullanabileceği tool.
Site: https://www.linkresearchtools.com/
20. Moz Link Explorer
Yine başka bir link denetleme ve bağlantıları analiz edebileceğiniz araçlardan birisi de Moz. Özellikle spam score puanı diğer birçok araçta bulunmayan özelliklerinden. Tabi Ahrefs gibi araçlarla karşılaştırıp ona göre almanızı öneririm fiyat ve kullanıma göre.
Site: https://moz.com/link-explorer
21. Majestic SEO
Sayısız rapora sahip ücretli SEO araçlarından birisi. Siteleri karşılaştırmada ve en iyi anahtar kelimelerini bularak gelen bağlantıları analiz etmek için güzel bir araç. Güven akışı ve backlink sayısının kontrolü gibi birçok SEO metriğini size özel görselleştiriyor. Rakiplerin backlinklerini analiz etmek için de kullanabilirsiniz.
Site: https://majestic.com
Anahtar Kelime Araştırması
22. Keywordtool.io
Tek bir anahtar kelimeyle yüzlerce anahtar kelime fikri alabileceğiniz araç. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanarak sitenizde özel S.S.S sayfası oluşturabilirsiniz. Yalnız en işe yarar kısımları ise premium üyelik istiyor :/
Site: http://keywordtool.io/
23. Google Ads Anahtar Kelime Planlayıcısı
İlk ağızdan kullanıcıların Google’da ne aradığını görün ve buna göre içeriklerinizi analiz edin. Bu aramaların mevsimsellik durumlarını da görerek kampanyalarınızı planlayabilirsiniz. Aylık aranma hacmi ve rekabet gibi durumları görebilirsiniz. Giriş için Google Ads hesabı gerektirebilir.
Site: https://ads.google.com/
24. I Search From
Google’da bu araç sayesinde istediğiniz ülke ve bölge üzerinden cihaz türüne göre anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.
Site: http://isearchfrom.com/
25. Google Trends
Konular arama popülerliğine göre nasıl sıralandığını ve farklı anahtar kelime fikirlerini görebilirsiniz. 2’den fazla arama terimini de yine karşılaştırabilir, ülke veya zamana göre filtreleme yapabilirsiniz.
Site: http://www.google.com/trends/
Sıra Takibi
Uyarı: En doğru sonucu aşağıdaki araçlardan hiç biri veremeyecektir. Arama sonuçlarının daha önceki aranma durumları, girilen siteler ve bölgeye göre değişebileceğini lütfen unutmayın. Google Search Console’da Ortalama Konum’dan en doğru datayı elde edebilirsiniz. Wope isimli aracın sıra takibinin de çok iyi olduğunu eklemek isterim.
26. JSON-LD Yapısal Veri İşaretleyici
Şahsım her ne kadar yapısal verileri manuel olarak yazmayı sevse de bu araca yine de yer vermek istedim. İlgili tool, yapısal verileri (schema) otomatik olarak ilgili alanları doldurmanız suretiyle sizlere otomatik olarak üretmektedir. Burada verdiği kodu <head> bölümüne yapıştırın. (duruma göre)
Site: https://hallanalysis.com/json-ld-generator/
27. SERP Robot
En fazla 5 anahtar kelimeyi girip sitenizin sıralamalarınızı Google’da test edebilirsiniz. Ayrıca rakiplerinizin de durumunu sorgulayabilirsiniz. Oldukça basit arayüze sahip araç.
Site: https://www.serprobot.com/
İçerik Optimizasyonu
28. Copyscape
Yinelenen içeriğiniz olup olmadığını kontrol edin. Bir yazıyı veya URL’yi girin ardından Copyscape size onun hangi sitelerde kullanıldığını bulsun. Bu sayede özgünlüğünüzü kontrol edebilirsiniz.
Site: http://www.copyscape.com/
29. Answer The Public
Ekranda ak sakallı bir adamı görüyorsanız korkmayın sizi yanlış bir siteye yönlendirmedim 🙂 Çevrimiçi pazarlamada insanların aradıkları sorulara cevap veren çok değerli bir araç. Bir anahtar kelimeyi girdikten sonra o anahtar kelimeye ait popüler sorgulaarı ve insanların aradığı sorgu cümlelerini bir araya getirir. Ziyaretçilerin paylaşabilecekleri içerikleri üretirken mükemmel araştırma sağlayabilirsiniz.
Site: https://answerthepublic.com/
Diğer Araçlar
30. SimilarWeb
Sitenin organik veya referral trafiğini SimilarWeb ile analiz edebilirsiniz. Ayrıca sitenin kullandığı mobil uygulamaları, alakalı siteleri gibi birçok datayı sizlere sunuyor. Rakipleri araştırırken kullanılabilir. Dilerseniz Analytics hesabını da bağlayabiliyorsunuz.
Site: http://www.similarweb.com/
31. Hunter.io
Aslında posta pazarlamasıyla alakalı bir araç ama yer vermek istedim. Web sitesindeki e-posta adreslerini bulur ve güvenli olup olmadığını da belirleyebilir. Ayda 100 isteğe kadar ücretsiz kullanabilirsiniz.
Site: https://hunter.io/
32. Google Analytics
Yani pek açıklamaya gerek yok aslında 🙂 Web sitenize gelen her trafiği en ince ayrıntısına kadar analiz edebileceğiniz Google servisi. Sitenize giren kullanıcılar hangi kelimeleri kullanmış, nerelerden girip sitede ne kadar süre kalmış gibi birçok istatistiği görebilirisiniz.
Site: http://analytics.google.com/
33. Woorank
Woorank, sitenizin SEO’sunu geliştirmenize yardımcı olabilecek ve faydalı bilgiler sunan SEO analizi yapabileceğiz sitedir. Sitenize bir SEO puanı verir ve hatalarını, mobildeki sorunları ve ne kadar hızlı yüklendiklerini gösterir. Sosyal paylaşımları da göstermesi ek özelliklerinden bir tanesi.
Site: https://www.woorank.com/
34. Ryte
On Page SEO’nun en iyi araçlarında birisi. Makaleleri tek tek analiz etmesi ve sitedeki en ince ayrıntıya ulaşması bakımından güzel bir araç. SC ile bağlantı kurabiliyor.
Site: https://ryte.com/
35. vidIQ
Video anahtar kelime araştırması başlıca özelliği olmak üzere analiz ve video optimizasyon aracıdır. YouTube SEO için en kullanışlı araçlardan birisidir. Video içerik üretimiyle ilgilenenler için kesinlikle öneririm.
Site: https://vidiq.com
Bu SEO araçları asla size yeterli gelmemelidir ve bunlara bakıp ben işimi tamamen yaptım dememelisiniz. Mutlaka manuel kontrollerinizi gerçekleştirmelisiniz. Bu araçlardan aldığınız raporları güzelce anlamdırıp uyguladığınızda başarı gelecektir. En güçlü SEO aracının Google’ın kendisi olduğunu aklınızdan çıkarmayın.
36. Wope
AI gruplama ve sadece keyword tracking değil aynı zamanda pixel ranking gibi birçok önemli metriği de Wope.com ile görebilirsiniz. Şimdiden geleceğin en güçlü rank tracking tool adaylarından. Daha fazla detayı önümüzdeki aylarda paylaşacağım takip kalın! 🙂
Sizin en sevdiğiniz araçlar hangisi?
Burada eksik gördüyseniz lütfen bana bunu yorum bölümünden belirtin ve kayda değer ve doğal olmayan yöntemleri içermeyen bir araçsa bunu yazıya ekleyelim 🙂