Kullanabileceğiniz En İyi 41 SEO Aracı [Mutlaka Deneyin]

» » Kullanabileceğiniz En İyi 41 SEO Aracı [Mutlaka Deneyin]

10 dakikada okuyabilirsiniz

SEO araçları

Dünyada SEO uzmanlarının kullandığı birçok ücretli veya ücretsiz araç bulunuyor. Ben de bu araçlardan elbette bazılarını kullanıyorum ve sizler için bunları daha kapsamlı bir halde sunmak istedim.

Günlük SEO işlerimin birçoğunu bu araçlar sayesinde yapmaktayım ve zamandan ciddi tasarruf ettirdiği gibi çok iyi veri görselleştirmeleri de bu araçlar sağlamaktadır. Yeni trendlere ayak uydurmak ve ayakta sağlam kalabilmek için bunlar çok önemli.

Bir marangozun veya tesisatçının araç seti olmadan iş yapması ne kadar zorsa dijital pazarlamayla uğraşanların da işi bir o kadar zor olur.

Chrome için SEO araçları üzerine ayrı bir başlık açabileceğimi belirtip, konuşmayı kesiyorum 🙂

Teknik SEO

1. JSON-LD Yapısal Veri İşaretleyici

Şahsım her ne kadar yapısal verileri manuel olarak yazmayı sevse de bu araca yine de yer vermek istedim. İlgili tool, yapısal verileri (schema) otomatik olarak ilgili alanları doldurmanız suretiyle sizlere otomatik olarak üretmektedir. Burada verdiği kodu <head> bölümüne yapıştırın. (duruma göre)

json-isaretleme-araci
JSON işaretleyici. (Zorunlu alanları doldurmayı unutmayın)

Site: https://hallanalysis.com/json-ld-generator/

2. Chrome DevTools

Chrome DevTools, Google Chrome ile beraber gelen bir araç. Sayfa hızındaki sorunları analiz edip, JavaScript hatalarını ve console uyarılarını görebilirsiniz. Teknik olarak çok büyük veriler içerir.

devtools
Chrome Devtools…

Bilgi: https://developers.google.com/chrome-devtools/

3. Screaming Frog

Belirli URL sınırına kadar ücretsiz olması onu belkide rakiplerinden bir adım öne çıkarıyor. Sitenizi çok hızlıca analiz eder. Aklınıza gelebilecek her şeyi analiz edip size detaylıca sunar. Hatalı yönlendirmeler, yinelenen içerikler ve düzeltilecek hataları bulup raporlar. Özellikle On Page SEO’da verdiği datalar çok etklidir. Ayrıca ileri seviye SEO için “Log Analiz” aracını da kullanabilirsiniz. Tool ile ilgili Screaming Frog kullanımı makaleme göz atabilirsiniz.

screaming-frog
Screaming Frog 500 URL’ye kadar ücretsizdir.

Site: https://www.screamingfrog.co.uk/

4. Google PageSpeed Insights

Site hızınızı ve kullanılabilirliği test edebileceğiniz bir araç. Url’nizi girip sitenizin mobil ve masaüstü puanlarına bakıp yükleme sürelerini görebilirsiniz. Yine sayfanızı yoran ve sorunlu bölgeleri de araç sayesinde görebilmeniz mümkün.

sayfa-hizlari
Sayfalarınızın hızını test edin.

Site: https://developers.google.com/pagespeed

5. HeadMasterSEO

URL listesindeki tüm URL’lerin durum kodlarını kontrol edebileceğiniz bir masaüstü bir araç. İster manuel olarak URL’leri ekleyebilir veya dosya olarak yükleyebilirsiniz.

headmaster
Headmaster aracı. (Windows)

Site: https://headmasterseo.com/download

6. Yapısal Veri Test Aracı

Yapısal veri kullandığınızı varsayalım, peki bu yapısal veriler gerçekten doğru çalışıyor mu kontrol ettiniz mi? Canlı verilerinizle ister URL isterseniz sadece yapısal veriyi içeren kodlarınızla test işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

schema
Sitemden yapısal veri örneği.

Site: https://developers.google.com/structured-data/testing-tool/

7. Hreflang Test Aracı

Sitenizde hreflang kullanıyorsanız bunu Uluslararası SEO bakımından doğruluğunu saniyeler içerisinde test edebilirsiniz.

hreflang-dogrulama
Hreflang doğrulama aracı.

Test: https://flang.dejanseo.com.au/

8. Hreflang Oluşturucu

Çok dilli sitelerde hreflang oluşturmak ve bunu doğru şekilde entegre etmek önemlidir. Çok basit şekilde bunu yapabilmeniz aşağıdaki araç ile mümkün.

hreflang-olustur
Hreflang oluşturmak için bu araç işinizi görebilir.

Site: https://www.aleydasolis.com/hreflang-tags-generator/

9. Robots.txt Oluşturucu

Her site için mutlaka olması gereken ve tarama bütçesi gibi konuları yakından ilgilendiren Robots.txt dosyasını kolayca oluşturabilirsiniz. İlgili talimatlarla botların nereleri indexleyip, nerelere girmemesi gerektiğini onlara söyleyebilirsiniz. Kullanırken çok dikkatli olmak gerekiyor, acemiyseniz profesyonel bir SEO uzmanından yardım alın.

robots-olusturucu
Robots.txt oluştururken dikkatli olun.

Site: https://www.adtorium.com/webmaster-araclari/robots-txt-olustur

10. All in One SEO Pack

Yoast SEO alternatifi olan bu eklentiyi WordPress kullanan kişiler için listeme koydum. Canonical etiketleri, otomatik meta etiketlerini oluşturması, içerisinde ek bir eklentiye gerek kalmadan site haritasını içermesi gibi birçok detaya sahip bir eklenti.

all-in-one-seo
WP kullananlar için.

Site: https://wordpress.org/plugins/all-in-one-seo-pack/

11. GTMetrix

Google’a alternatif bir site hızını ölçme aracı. Performans puanının yanı sıra nasıl daha iyi hale getirebileceğinizi belirten bazı önerileri de bulabilirsiniz.

gtmetrix
Gtmerix puanlarını es geçneyin.

Site: https://gtmetrix.com/

12. ZEO MFI

Zeo ekibi tarafından geliştirilen sitenizin Mobil First Indexing’ hazır olup olmadığını sorgulayabileceğiniz ücretsiz bir araç, kullanmanızı tavsiye ederim.

Mobile First Indexing
Mobile First Indexing için bu toolu kullanabilirsiniz.

Site: https://zeo.org/seo-araclari/mfi/

13. Mobil Uyumluluk Test Aracı

Sitenizin mobil uyumlu olması gerektiği gibi klişe cümle ne siz şu an okudunuz ne ben söyledim 🙂

Sayfalarınızın mobile göre uyumlu olup olmadığını görebileceğiniz Google araçlarından birisi.

mobil-uyumluluk
Mobil uyumluluk testini geçtiğinizden emin olun.

Test: https://search.google.com/test/mobile-friendly

14. Google Search Console & Bing Webmaster Tools

En iyi 2 arama motorunun siteniz hakkında nasıl aksiyon aldığını ve ne gibi eksikleriniz olduğunu ücretsiz bu araçlarla görebilirsiniz. Üstelik anahtar kelime analizi ve sitenize gelen backlinkler gibi çok daha fazla özellik bu araçlarda bulunuyor. Bunları kullanabilmek için çok küçük bir kurulum gerektiğini unutmayın.

bing-wm
Bing’in webmasterlar için çok güzel araçları bulunuyor.

Google SC: https://search.google.com/search-console

Bing Webmaster: http://www.bing.com/toolbox/webmaster

15. DeepCrawl

Sitedeki tüm hataları, iç linklendirmelerdeki sorunları, içerik problemlerini bulup sizlere sunan ücretli araçlardan bir diğeri. Birçok özelliğe sahip ve buraya aynı Ahrefs gibi sığmayacak özellikleri var. Ayrıca SC verilerini içeriye aktarabilir ve sunucu loglarını da ekleyebilirsiniz. Deepcrawl kullanımına bakmanızı öneririm.

deepcrawl-dashboard
Deepcrawl veri görselleştirmede çok iyi.

Site: https://www.deepcrawl.com/

16. Botify

Çok sade bir SEO denetim aracı. Sitenin yüklenme hızı, crawl edilen URL, HTML hataları ve Crawl Depth gibi konularda rapor veriyor.

botify
Botify ranking bölümü.

Site: https://www.botify.com/

17. BrowSEO

Sitenizin arama motoru botları tarafından nasıl gördüğünü görmenizi sağlar. Elbette bunu kullanana kadar SC’den URL denetleme aracını da kullanabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz ederken ise çok işinize yarayabilir. Botların önemli içeriğe ulaşıp ulaşmadığını görmenizi sağlar.

browseo
Browseo botlar gözünden sitenizi gösterir.

Site: http://www.browseo.net/

Yerel SEO

18. Moz Local

Yerel işletmenizin çevrimiçi ortamda durumunun nasıl olduğu görebileceğiniz bir araç. Özellikle yerelde hizmet veren işletmelerin kullanabileceğini ender araçlardan birisi. Google, Yelp ve Facebook gibi 10’dan fazla kaynaktan gelen bilgileri toplar ve analiz eder.

moz-local
Moz’un aracından bir görüntü.

Site: https://moz.com/local/search

19. Bright Local

Kapsamlı yerel SEO denetimi yapan araçlardan birisi. Ayrıca blogunu da takip etmenizi öneririm. Son zamanlarda adres veya isim değişikliği sonrası tam optimize için bu araç tam sizlik olabilir.

bright-local
Bright local özellikle yerel atıflarda etkili olabilir.

Site: https://www.brightlocal.com/

20. Google İşletme Yorumu İçin Bağlantı Oluşturma

İşletmelerinize yorum almak müşterilerinize oldukça zor gelebilir; ama bu durumu düzeltmenin bir yolu var. İşletmenizin adını ve linki kopyalayın bu kadar. Direkt olarak müşterinize URL’yi gönderip inceleme alabilirsiniz.

my-business-yorum-linki
My Business yorumları almak için bu aracı deneyin.

Detay: https://whitespark.ca/google-review-link-generator/

Off-Page SEO

21. Ahrefs Backlink Denetleyicisi

Sitenize gelen backlinkleri ve onların kalitesini görebileceğiniz bir araç. Belkide en çok kullanılan SEO araçlarından birisi. Bunların ne kadarı sitenize doğrudan geliyor, anchor text oranları veya ne kadarı kırık vb. detayları görebilirsiniz. Zaten Ahrefs burada belirttiğim neredeyse her kategoride bulunması gereken araçlardan birisi. Ayrıca Ahrefs kullanma rehberine de göz atabilirsiniz.

ahrefs-backlinks
Benim blogum gibi az linkiniz varsa SC işinizi rahatlıkla görür :=)

Site: https://ahrefs.com/backlink-checker

22. Link Research Tools

Belkide en pahalı SEO araçlarından birisi. Özellikle sitenize gelen backlinkleri yüzlerce kriter arasından analiz edip risk derecelerini belirtmesi en belirleyici özelliklerinden. Doğal olmayan bağlantı cezası alanların sıklıkla başvurduğu ve büyük hacimli backlink profiline sahip sitelerin kullanabileceği tool.

LRT
LRT ile linkler tek tek analiz edilir ve risk derecesi gösterilir.

Site: https://www.linkresearchtools.com/

23. Moz Link Explorer

Yine başka bir link denetleme ve bağlantıları analiz edebileceğiniz araçlardan birisi de Moz. Özellikle spam score puanı diğer birçok araçta bulunmayan özelliklerinden. Tabi Ahrefs gibi araçlarla karşılaştırıp ona göre almanızı öneririm fiyat ve kullanıma göre.

moz-backlinks
Moz ile linkleri ve authority durumlarınızı kontrol edebilirsiniz.

Site: https://moz.com/link-explorer

24. Majestic

Sayısız rapora sahip ücretli SEO araçlarından birisi. Siteleri karşılaştırmada ve en iyi anahtar kelimelerini bularak gelen bağlantıları analiz etmek için güzel bir araç. Güven akışı ve backlink sayısının kontrolü gibi birçok SEO metriğini size özel görselleştiriyor. Rakiplerin backlinklerini analiz etmek için de kullanabilirsiniz.

majestic
Majestic yine backlinkleriniz analiz eden bir diğer araç.

Site: https://majestic.com

Anahtar Kelime Araştırması

25. Keywordtool.io

Tek bir anahtar kelimeyle yüzlerce anahtar kelime fikri alabileceğiniz araç. Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanarak sitenizde özel S.S.S sayfası oluşturabilirsiniz. Yalnız en işe yarar kısımları ise premium üyelik istiyor :/

keyword-tool
Araç ile Google, YouTube ve Bing gibi yerlerde de araştırma yapabilirsiniz.

Site: http://keywordtool.io/

26. Google Anahtar Kelime Planlayıcısı

İlk ağızdan kullanıcıların Google’da ne aradığını görün ve buna göre içeriklerinizi analiz edin. Bu aramaların mevsimsellik durumlarını da görerek kampanyalarınızı planlayabilirsiniz. Aylık aranma hacmi ve rekabet gibi durumları görebilirsiniz. Giriş için Google Ads hesabı gerektirebilir.

ads-keyword-planner
Ads Keyword Planner en iyi araçlardan.

Site: https://ads.google.com/

27. I Search From

Google’da bu araç sayesinde istediğiniz ülke ve bölge üzerinden cihaz türüne göre anahtar kelimeleri arayabilirsiniz.

search-from-google
Farklı cihaz ve ülkelerde arama yapmak isterseniz bunu kullanabilirsiniz.

Site: http://isearchfrom.com/

28. KWFinder

Daha düşük rekabet seviyesine sahip anahtar kelimeleri kolayca bulabilirsiniz. Ayrıca sayfalarınıza ekleyebileceğiniz binlerce yeni anahtar kelime fikirleri üretip işinizi kolaylaştırmaktadır. Hacim, TBM ve zorlukları da görerek karşılaştırma yapabilirsiniz.

kw-finder
Kw Finder, keyword ile ilgili tüm detayları bulabileceğiniz başka bir tool.

Site: https://kwfinder.com/

29. Google Gizli Sekme

çok basit değil mi? 🙂 Google.com’u gizli bir pencerede açarak bilinen tüm otomatik anahtar kelime fikirlerini görüntüleyebilirsiniz. Gerçek sonuçlar ve sıralamalar için yardımcı olabilir.

Google Gizli Sekme
Gizli Sekme güzel kelimeler size sunabilir.

Site: https://www.google.com/

30. Google Trends

Konular arama popülerliğine göre nasıl sıralandığını ve farklı anahtar kelime fikirlerini görebilirsiniz. 2’den fazla arama terimini de yine karşılaştırabilir, ülke veya zamana göre filtreleme yapabilirsiniz.

trends-google
Google Trends popülerliği görmek için kullanılabilir.

Site: http://www.google.com/trends/

Sıra Takibi

Uyarı: En doğru sonucu aşağıdaki araçlardan hiç biri veremeyecektir. Arama sonuçlarının daha önceki aranma durumları, girilen siteler ve bölgeye göre değişebileceğini lütfen unutmayın. Google Search Console’da Ortalama Konum’dan en doğru datayı elde edebilirsiniz. Ahrefs’in sıra takibinin de çok iyi oldfuğunu eklemek isterim.

31. SEMrush

Aslında yine bir Ahrefs veya Moz gibi hangi kategoriye koysam uygun bulacak bir tool. Bir sayfanın webde nasıl sıralandığını bulmanıza yarayan çok iyi bir araçtır. Anahtar kelimelerin SERP’te konumu, son 12 aylık trafik eğilimleri, trafiği yönlendiren domainler gibi detayları bulabilirsiniz. Elbette rakip analizi içinde kullanılabilir ve alakalı terimlerle beraber harika içerikler oluşturabilirsiniz.

semrush
SEMrush’tan bir audit görüntüsü.

Site: https://www.semrush.com/

32. SERP Robot

En fazla 5 anahtar kelimeyi girip sitenizin sıralamalarınızı Google’da test edebilirsiniz. Ayrıca rakiplerinizin de durumunu sorgulayabilirsiniz. Oldukça basit arayüze sahip araç.

serp-robot
SERP robot ile kelime takibi çok basit düzeyde olsa yapılabilir.

Site: https://www.serprobot.com/

İçerik Optimizasyonu

33. SERPsim

Sayfalarınızı yayınlamadan önce Google’da nasıl görüntülendiğini bakabilirsiniz. Title, description, tarih ve yapısal verileri gösteren bu araç masaüstü ve mobilde sayfalarınızı optimize etmede işinize yarayabilir.

serp-simulator
Özel Title ve Description oluşturmak çok kolay.

Site: https://serpsim.com/

34. Copyscape

Yinelenen içeriğiniz olup olmadığını kontrol edin. Bir yazıyı veya URL’yi girin ardından Copyscape size onun hangi sitelerde kullanıldığını bulsun. Bu sayede özgünlüğünüzü kontrol edebilirsiniz.

copy-scape
Kopya içeriklerinizi bulun.

Site: http://www.copyscape.com/

35. Answer The Public

Ekranda ak sakallı bir adamı görüyorsanız korkmayın sizi yanlış bir siteye yönlendirmedim 🙂 Çevrimiçi pazarlamada insanların aradıkları sorulara cevap veren çok değerli bir araç. Bir anahtar kelimeyi girdikten sonra o anahtar kelimeye ait popüler sorgulaarı ve insanların aradığı sorgu cümlelerini bir araya getirir. Ziyaretçilerin paylaşabilecekleri içerikleri üretirken mükemmel araştırma sağlayabilirsiniz.

answer-the-public
Answer The Public aracı. (Sabırsız bir insan sizi bekliyor olacak 🙂 )

Site: https://answerthepublic.com/

Diğer Araçlar

26. SimilarWeb

Sitenin organik veya referral trafiğini SimilarWeb ile analiz edebilirsiniz.  Ayrıca sitenin kullandığı mobil uygulamaları, alakalı siteleri gibi birçok datayı sizlere sunuyor. Rakipleri araştırırken kullanılabilir. Dilerseniz Analytics hesabını da bağlayabiliyorsunuz.

similar-web
Araç ile rakiplerinizi ücretsiz şekilde analiz edebilirsiniz.

Site: http://www.similarweb.com/

37. Hunter.io

Aslında posta pazarlamasıyla alakalı bir araç ama yer vermek istedim. Web sitesindeki e-posta adreslerini bulur ve güvenli olup olmadığını da belirleyebilir. Ayda 100 isteğe kadar ücretsiz kullanabilirsiniz.

hunter
E-postaları toplamak için mükemmel bir araç.

Site: https://hunter.io/

38. Google Analytics

Yani pek açıklamaya gerek yok aslında 🙂 Web sitenize gelen her trafiği en ince ayrıntısına kadar analiz edebileceğiniz Google servisi. Sitenize giren kullanıcılar hangi kelimeleri kullanmış, nerelerden girip sitede ne kadar süre kalmış gibi birçok istatistiği görebilirisiniz.

analytics-kanallar
Analytics kendi başına bir konu :=)

Site: http://analytics.google.com/

39. Woorank

Woorank, sitenizin SEO’sunu geliştirmenize yardımcı olabilecek ve faydalı bilgiler sunan SEO analizi yapabileceğiz sitedir. Sitenize bir SEO puanı verir ve hatalarını, mobildeki sorunları ve ne kadar hızlı yüklendiklerini gösterir. Sosyal paylaşımları da göstermesi ek özelliklerinden bir tanesi.

woorank
Woorank puanınızı arttırmayı düşünebilirsiniz.

Site: https://www.woorank.com/

40. Ryte

On Page SEO’nun en iyi araçlarında birisi. Makaleleri tek tek analiz etmesi ve sitedeki en ince ayrıntıya ulaşması bakımından güzel bir araç. SC ile bağlantı kurabiliyor.

ryte
Kendi sitesinden aldığı ss.

Site: https://tr.ryte.com/

41. vidIQ

Video anahtar kelime araştırması başlıca özelliği olmak üzere analiz ve video optimizasyon aracıdır. YouTube SEO için en kullanışlı araçlardan birisidir. Video içerik üretimiyle ilgilenenler için kesinlikle öneririm.

Site: https://vidiq.com

Bu SEO araçları asla size yeterli gelmemelidir ve bunlara bakıp ben işimi tamamen yaptım dememelisiniz. Mutlaka manuel kontrollerinizi gerçekleştirmelisiniz. Bu araçlardan aldığınız raporları güzelce anlandırıp uyguladığınızda başarı gelecektir. En güçlü SEO aracının Google’ın kendisi olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

Sizin en sevdiğiniz araçlar hangisi?

Burada eksik gördüyseniz lütfen bana bunu yorum bölümünden belirtin ve kayda değer ve doğal olmayan yöntemleri içermeyen bir araçsa bunu yazıya ekleyelim 🙂

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Anti-Spam Quiz: