İçindekiler
- 1. Site Hızının İstenilen Seviyeye Gelememesi
- 2. Sıkıştırılmamış CSS
- 3. Okunamayan Javascript
- 4. Mobil Uyumlu Olmayan Sayfalar
- 5. Yapısal Veriler
- 6. Hreflang: Aman Allahım!
- 7. No-index!
- 8. Yönlendirmelerin Değişmesi
- 9. Hiyerarşiye Aykırı Heading Yerleşimleri
- 10. 404 Kodu Bilmecesi
- 11. UX Düşünülmeyen Yerler
- 12. Canonicaller…
- 13. Site Haritalarındaki Düzenlemeler
- 14. Eyvah! Güvenlik Açıkları
- 15. Uygunsuz URL Yapıları
- 16. E.A.T. istekleri
- 17. AMP hataları
- Son Düşünceler
SEO uzmanlarının yazılım tarafıyla (back-end ve front-end) yaşayabileceği bazı muhtemel sorunları bir arada toplamak istedim.
Hadi başlayalım!
1. Site Hızının İstenilen Seviyeye Gelememesi
Belki de en çok zorlanılan konudur. 🤐
2. Sıkıştırılmamış CSS
Sıkıştırma işlemi yapılmayan CSS’ler, Front-End tarafının kapısını çalmanıza neden olabilir.🙊
3. Okunamayan Javascript
Javascript’i Google render edebiliyor; ancak özellikle Chrome 41’e göre bir takım sorunlar ortaya çıkabilir. Bu durumda yazılım tarafının işi gerçekten oldukça zor.😔
4. Mobil Uyumlu Olmayan Sayfalar
Mobilin önemli olduğu şu yıllarda mobil uyumlu olmayan sayfaları görmek size bir puff çektirebilir.🙄
5. Yapısal Veriler
Benim favorim! Article, BlogPosting, Product vs. hepsini en uygun halde yazmak ve hata olmadan döngü sağladığını görmek paha biçilemez…😍
6. Hreflang: Aman Allahım!
Uluslararası hizmet veren sitelerin vazgeçilmezi olan bu konu, kaynak kodlarda kafayı yemenize sebebiyet verebilir. Türkçe’den Almanca’ya, Almanca’dan Avusturya’da Almanca konuşanlara kadar bir hreflang yapısı…😶(uzatamadım bile)
7. No-index!
Sevgililer Günü, Anneler Günü ya da başka özel günler yaklaşınca hemen gözlerinizde Analytics anlık görüntüsü oluşuyor değil mi? 🤗Peki o özenle oluşturduğunuz sayfalara yanlışlıkla no-index verildiğini düşünsenize…😪
8. Yönlendirmelerin Değişmesi
Backlinklerinizi veya alakalı başka sayfalarınızı doğru bir şekilde yönlendirdiniz. Bir de baktınız ki 301 ile yönlendirdiğiniz o sayfalar 302 veya başka yönlendirme kodu almış…😣
9. Hiyerarşiye Aykırı Heading Yerleşimleri
Detay sayfalarınızda her alt başlığın H1 olduğunu düşünün, H2 olmadan önce H5 kullanmalar…
10. 404 Kodu Bilmecesi
Hatalı sayfalarınızın 404 hata kodunu döndürüldüğünü görmek…😋
11. UX Düşünülmeyen Yerler
Kullanıcı deneyimi (UX) SEO‘nun vazgeçilmez parçalarındadır. (Sevgili Murat’ın Tweeti) Tabi bazen UX yanlışlıkla da olsa göz ardı edilebiliyor.😓
12. Canonicaller…
Renkler, bedenler, filtre sayfaları bunların hepsini yazmaya başlayınca gözümde tarama bütçesi geldi bile.😜
13. Site Haritalarındaki Düzenlemeler
İndexe kapalı olan sayfaların site haritalarında gösterilmemesi, son düzenleme tarihleri gibi düzenlemeler back-end tarafına yeter artık dedirtebilir.🤨
14. Eyvah! Güvenlik Açıkları
Hiçbir sistem tam güvenlik değildir elbette; ama olası güvenlik açıkları Google’la sizin başınızı belaya sokacaktır. Phishing, kötü amaçlı istenmeyen yazılım uyarıları, sosyal mühendislik ve daha niceleri. İçim ürperdi!😲
15. Uygunsuz URL Yapıları
Gereksiz parametrelerin kullanımı, açık ve kullanımı kolay olmayan yapının desteklenmesi ve diğerleri…🙁
16. E.A.T. istekleri
Sitenizin Google kalite değerlendirme standartlarına en uygun hale getirmek istediğinizde (Konuyla ilgili Tweetim)😵
17. AMP hataları
AMP hataları, kaynak konusunda bazen zor durumda kalan yazılım tarafına ek yük oluşturabilir.😩
Tüm bu 17 maddenin yanı sıra haber sitesinde SEO uzmanı olma makalesine de göz atabilirsiniz.
Son Düşünceler
Şaka bir yana, tüm back-end ve front-end tarafında çalışanlar bizim en iyi arkadaşlarımızdır. Onları çook seviyoruz🔙🔚
SEO uzmanlarını, kısmende olsa bug bulucu ya da tester olarak değerlendirmem yanlış olmaz sanırım.
Sizin de bunlar haricinde aklınıza gelen, benim hatalı olduğumu düşündüğünüz, yaşadığınız sorun varsa yorum atmanız yeterli :=)