Yapılandırılmış Veri Politika İhlali Sorunu ve Çözümü

» » Yapılandırılmış Veri Politika İhlali Sorunu ve Çözümü

2 dakikada okuyabilirsiniz

yapisal-veri-cezasi

Yapısal verileri kullanmak çok güzel; ama bazen bu durum amatörce doğru olmayan yöntemlerle uygulandığı zaman manuel işlem kapınıza dayanabilir.

Zengin snippetlar ile ilgili yazımı okumadıysanız mutlaka göz atın. Yapısal veri spamı nedenlerine önce göz atmak gerekiyor.

Yapılandırılmış Veri Politika İhlali Nedir?

Yapısal Veri Politika İhlali, sayfalara eklenen yapısal verilerin içerik veya yapılandırılmış verilerin genel yönergelerini ihlal eden sitelere Google tarafından uygulanan manuel işlem türüdür.

Yapılandırılmış verilerde ihlal varsa size şöyle bir e-posta gelecekir;

“Google, sitenizde, yapılandırılmış verilerle ilgili kalite kurallarımızı ihlal eden yapılandırılmış veri zengin sonuçları tespit etti. Kullanıcılara kaliteli arama sonuçları sağlanması açısından, bu yapılandırılmış veriler zengin sonuçlar için uygun değildir.

Öğelerde, kullanıcıların göremeyeceği yapılandırılmış veri bulundu. Bu durum, kurallarımıza aykırıdır.”

yapisal-veri-spam
WNC-20052749 koduna sahip yapısal veri spamını gösterir Search Console mesajı.

Yukarıdaki örnekteki gibi diğer birçok yapılandırılmış veri ihlalleri için Google’ın ilgili sayfasına göz atabilirsiniz.

Her yapısal veri işaretlemesinin kendine özgü kuralları ve yönergeleri de bulunmaktadır. Örneğin FAQ schema için oluşturulan içerik yönergeleri;

faq-yonergeler
S.S.S schemasına ait özel yönergeler.

Bu manuel işlem sitenize uygulandığında sayfalarınızın zengin sonuçları arama motorlarına gözükmemeye başlar. Bir süre sonra organik trafiğiniz ve tıklanma oranınızda gözle görülür düşüşler meydana gelebilir. Bu spama neden olan hataları düzeltmediğiniz sürece manuel işlem Search Console’da gözükmeye devam eder.

Yapılandırılmış Verilerde Yapılan En Sık Hatalar;

  • Yapısal verilerin içerikle uyuşmaması

Sayfanızda bir ürünün fiyatı 15.00 TL; ama Google’a sunduğunuz “product” schemada ürünün fiyatı 20.00 TL olarak gözüküyorsa bu soruna neden olabilir. En sık göze çarpan durum ise yıldız

yani “AggregateRating” schemasının yanlış kullanılmasıdır.

  • Google Genel Yapısal Veri Yönergeleri’ne uymamak

Google’ın Genel Yapılandırılmış Veri Yönergeleri‘ni ihlal etmeyin.

  • Özel yapısal veri türleri yönergelerini ihlal etmek

Bazı yapısal verilerin kendinie özel yönergeleri bulunuyor bunların okunmaması manuel işlem sebebi olacaktır.

  • Alakalı olmayan yapılandırılmış verileri kullanmak

“Organization” veya “article” scheması olması gereken yerde “ürün” sheması kullanmak. Her ne kadar önemsiz gibi gözüksede Google’dan ceza almanıza sebep olabilir.

  • Diğer illegal yöntemler

“Job Posting” veya “etkinlik” schemalarına uygun içerik olmayan; ancak sırf sıralama elde etmek için örneğin kupon kodları gibi sayfalarında bu işaretlemeleri kullanmak.

Uyarı: Yapısal veri test aracından uyarı alınmaması sayfanın yönergeleri doğru karşıladığı anlamı taşımamalıdır.

Yapısal Veri Spamından Nasıl Kurtulurum?

1. Yapısal veriye neden olan örnek URL’lerdeki sorunu düzeltin. Bu kodların kaldırılması olabileceği gibi schemaların tamamen değişmesi de olabilir.

2. Yeni eklediğiniz işaretlemelerin bu sefer gerçekten şartları sağladığını yönergelere bakarak doğrulayın.

3. Sitenizdeki yapısal veriye neden olan hataları düzelttikten sonra tüm kontrollerinizi yapıp yeniden inceleme isteğini gönderin. Burada ayrıntıları belirtin.

inceleme-isteginde-bulunmak
Yeniden Değerlendirme İsteği formunu doldurun.

4. Birkaç hafta içerisinde eğer sorunsuz düzenleme yaptıysanız manuel işlem kalkacak ve zengin sonuçlarda siteniz yavaş yavaş gözükmeye başlayacaktır.

yeniden-degerlendirme-istegi-onay
Tüm hataları giderdiyseniz sonuç olumlu olacaktır 🙂

Burada uygulanacak yöntem diğer manuel işlemlerle yapılacaklarla aynıdır. Sizi teknik olarak biraz zorlayabilir ilgili kodların kaldırılması veya düzenlenmesi.

Spamı kaldıramıyorsanız ve uzman bir görüş isterseniz bana ulaşabilirsiniz.

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir