Yerel SEO Sıralamanızı Yükseltecek 20+ Gelişmiş İpucu

» » Yerel SEO Sıralamanızı Yükseltecek 20+ Gelişmiş İpucu

3 dakikada okuyabilirsiniz

local-seo-taktikleri

Google’da SEO stratejilerini uygularken Local SEO’yu önemsemiyorsanız size bir istatistik vermek isterim.

Google’daki aramaların %46’sı yerel arama terimlerinden oluşmaktadır.

Yerel SEO çalışmaları  süreci hızlandırarak SERP’te daha fazla görünür olma yollarını içerir.

1. İşletmenin Doğrulanması

Arama motorlarında listelenen bölümlerdeki yerel panellerinizi doğrulamak için çalışın. Yandex, Bing veya Yelp gibi sitelerde bu işlemi dikkatlice yapın.

isletme-dogrulama
İşletmeyi doğrulayın. Telefon, mail veya adres gibi bilgilerle.

2. Doğru Bilgiler

Google My Business panelinizde işletmenizin telefon numarasını, adres tarifini ve çalışma saatleri gibi detayları doğru girin. Bilgilerinizde kasten yanlışlık varsa bu yerel sıralamanıza olumsuz yansıyabilir.

3. Tutarlılık

Google My Business girişinizle Yelp’te yer alan çalışma saatleri vb. bilgileriniz tutarlı olsun. Adresler veya telefonlar farklı bilgiler içermesin.

4. Sadece Google’ı Düşünmek

Google My Business evet Türkiye’de ciddi bir paya sahip. GMB yanında Yandex Haritalar gibi servisleri de kullanın. Sonuçta bir müşteri bir müşteridir :=) Ayrıca TripAdvisor gibi servisleri de deneyin.

yandex-maps-dogrulama
Yandex’te işletmenizi doğrulamayı düşünün.

5. Facebook & Instagram

Sosyal medyalarda yer alan işletme sayfalarınıza adresinizi ve diğer bilgileri girerek yerel SEO için bir adım daha atmayı deneyin.

facebook-harita
Sosyal medyayı aktif kullanın.

6. Swarm

Yer bildirimlerini kullanarak daha çok popüler bir mekan olmayı düşünebilirsiniz. Müşterilerinize özel teklifler sunup, Instagram hikayelerinde de konumunzla beraber fotoğrafların paylaşılmasını isteyebilirsiniz.

7. Mobil Uyumlu Site

Yerel arama yapanların birçoğu mobil cihaz kullanıyor. Bu yüzden sitenizin mutlaka mobil uyumlu olmasını sağlayın. Ayrıca site hızını da kabul edilebilir seviyelere çekmeyi düşünün.

mobil-uyumluluk
Mobil uyumluluk testini geçtiğinizden emin olun.

8. Siteye Harita Konumunuzu Ekleyin

İster footer kısmına isterseniz iletişim sayfasına işletmenizin haritadaki konumunu belli eden iframe’i ekleyebilirsiniz.

harita-siteye-ekleme
Siteye harita ekleme.

9. Lokasyona Özel Açılış Sayfaları

Landing Page’te bulunduğunuz il/ilçeye özel anahtar kelimeleri spam yaratmayacak şekilde ekleyin.

10. İşletmenize Yorum Alın

Çeşitli yerlerden işletmenizle alakalı yorumlar almaya bakın ve onlara cevap verin. Kullanıcılar onları takip ettiğinizi ve değer verdiğinizi görmeyi severler. Hatta çeşitli latformlardan gelen yorumları da sitenizde gösterek E.A.T‘a destek olabilirsiniz.

my-business-yorumlar
GMB yorumlarını yanıtlamaya çalışın.

11. Fotoğraf & Video Ekleyin

İşletmenizin her yönüyle fotoğraflarını ve videolarını paylaşın. Gece-gündüz çekimleriyle de nasıl bir görüntüye sahip olduğunuzu belli edin. Sadece işletme sahibi olarak sizin değil, müşterilerinizin de işletmenizle ilgili fotoğraflar eklemesini sağlayın.

local-fotograflar
Fotoğrafları mutlaka işletmenize ekleyin.

12. Doğru Kategori Seçmek

Google My Business’ta işletmenizi en son kırılıma kadar alakalı olabilecek kategoriyi seçin. İkincil kategorilerde de yine bunu uygulayarak daha doğru veriyi Google’a sunun. Yani “yemek salonu” gibi genel bir tabir yerine “börekçi” seçimi yapabilirsiniz.

gmb-kategori
Birincil kategori seçimi önemli.

13. Yapısal Veri Kullanımı

Sitenizdeki açılış sayfalarınızda Local Business gibi yapısal verileri (schema.org) kullanarak yapay zekaya yardımcı olun. Restoranlar vs. birçok işletmeye özel yapılandırılmış veriler olduğunu unutmayın.

yerel-schema
Yerel schema işaretlemesi.

14. Özel Çalışma Saatleri

İşletmenizin resmi tatillerde veya özel günlerde açık-kapalı olduğunu belirtin. Böylece kullanıcıları kötü bir sürpriz bekleyecektir.

ozel-calisma-saatleri
Özel çalışma saatleri varsa belirtin.

15. Hizmet Bölgeleri

Google Haritalarda sadece 10-15 km yarıçapına kadar hizmet veriyorsanız bunu belirleyin. Bölgesel SEO stratejisini uygulayarak daha fazla kişiye ulaşabilir ve hizmet vermediğiniz bölgelerden gelen talepleri minimuma indirebilirsiniz.

16. GMB Yayınları

Google Benim İşletmem’de yayınlar oluşturarak ziyaretçilerinize özel teklifler ve kampanyalarınızı sunabilirsiniz.

gmb-yayin
GMB yayın ekleyin.

17. Local Backlinkler

Yerel işletmelere gelen alakalı backlinkler en önemli sıralama sinyallerinden birisidir. Örneğin bir ilde faaliyet gösteren bir otelseniz varsa belediye/devlet kurumlarının sitelerinden backlink edinmeyi düşünün. Yerel haber sitelerini de tanıtım amaçlı kullanabilirsiniz.

18. Yerel Etkinlikler

Büyük şehirlerde yaşıyorsanız bu konuda şanlısınız. Alanınızla ilgili etkinlikler yapılıyorsa onlara sponsor olabilir ve marka adınızı büyütebilirsiniz.

19. Sanal Tur Eklemek

Zor bir madde biliyorum 🙂 İşletmenize özel GMB üzerinden bir fotoğrafçı bularak sanal tur ekleyebilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar daha işletmenize gelmeden gezebilir ve işletmenizi detaylı görebilirler.

sanal-tur-google
Sanal tur ekleyin.

20. Yerel İçerik Pazarlaması

İçeriklerinizi hizmet verdiğiniz bölgeye özel oluşturarak kullanıcıları en derinden etkileyin. KPI’ları iyi seçin ve yalın bir dil kullanarak müşterileri kendinize bağlayın. Yine meta açıklamaları ve başlıkları da local anahtar kelimeler özelinde düşünerek yazın.

21. Google My Business Canlı Chat

Google My Business’ta canlı destek (mesajlaşma) ile mobil uygulama üzerinden işletmenizi arayan kullanıcılara canlı chatten ulaşarak destek verin. Bu sayede sorusu olan kullanıcıları hızlıca sorunu cevaplayın kendinize bağlayabilirsiniz.

gmb-mesajlasma
Mesajları açabilirsiniz. (Mobil Uygulamada)

22. İzleme & Takip

Yerel SEO stratejilerinizi uygulayarak sonuçların nasıl etki ettiğini ölçün. Hedef kitlenizi analiz edip olası sorunları tespit edin.

Google Ads veya sosyal medya reklamları da organik faaliyetlerle beraber yürütüldüğünde dijital pazarda sektöre hakim olabilirsiniz.

Sizinde eğer bunlar haricinde kullandığınız farklı yöntem/ipucu varsa benimle paylaşmayı düşünür müsünüz? 🙂

Faydalı Kaynak;

https://support.google.com/business/answer/7091?hl=tr

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, SEO Uzmanı olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir