Google’da SEO stratejilerini uygularken Local SEO’yu önemsemiyorsanız size bir istatistik vermek isterim.
Google’daki aramaların %46’sı yerel arama terimlerinden oluşmaktadır.
Yerel SEO çalışmaları süreci hızlandırarak SERP’te daha fazla görünür olma yollarını içerir.
1. İşletmenin Doğrulanması
Arama motorlarında listelenen bölümlerdeki yerel panellerinizi doğrulamak için çalışın. Yandex, Bing veya Yelp gibi sitelerde bu işlemi dikkatlice yapın.
2. Doğru Bilgiler
Google My Business panelinizde işletmenizin telefon numarasını, adres tarifini ve çalışma saatleri gibi detayları doğru girin. Bilgilerinizde kasten yanlışlık varsa bu yerel sıralamanıza olumsuz yansıyabilir.
3. Tutarlılık
Google My Business girişinizle Yelp’te yer alan çalışma saatleri vb. bilgileriniz tutarlı olsun. Adresler veya telefonlar farklı bilgiler içermesin.
4. Sadece Google’ı Düşünmek
Google My Business evet Türkiye’de ciddi bir paya sahip. GMB yanında Yandex Haritalar gibi servisleri de kullanın. Sonuçta bir müşteri bir müşteridir :=) Ayrıca TripAdvisor gibi servisleri de deneyin.
5. Facebook & Instagram
Sosyal medyalarda yer alan işletme sayfalarınıza adresinizi ve diğer bilgileri girerek yerel SEO için bir adım daha atmayı deneyin.
6. Swarm
Yer bildirimlerini kullanarak daha çok popüler bir mekan olmayı düşünebilirsiniz. Müşterilerinize özel teklifler sunup, Instagram hikayelerinde de konumunzla beraber fotoğrafların paylaşılmasını isteyebilirsiniz.
7. Mobil Uyumlu Site
Yerel arama yapanların birçoğu mobil cihaz kullanıyor. Bu yüzden sitenizin mutlaka mobil uyumlu olmasını sağlayın. Ayrıca site hızını da kabul edilebilir seviyelere çekmeyi düşünün.
8. Siteye Harita Konumunuzu Ekleyin
İster footer kısmına isterseniz iletişim sayfasına işletmenizin haritadaki konumunu belli eden iframe’i ekleyebilirsiniz.
9. Lokasyona Özel Açılış Sayfaları
Landing Page’te bulunduğunuz il/ilçeye özel anahtar kelimeleri spam yaratmayacak şekilde ekleyin.
10. İşletmenize Yorum Alın
Çeşitli yerlerden işletmenizle alakalı yorumlar almaya bakın ve onlara cevap verin. Kullanıcılar onları takip ettiğinizi ve değer verdiğinizi görmeyi severler. Hatta çeşitli latformlardan gelen yorumları da sitenizde gösterek E.A.T‘a destek olabilirsiniz.
11. Fotoğraf & Video Ekleyin
İşletmenizin her yönüyle fotoğraflarını ve videolarını paylaşın. Gece-gündüz çekimleriyle de nasıl bir görüntüye sahip olduğunuzu belli edin. Sadece işletme sahibi olarak sizin değil, müşterilerinizin de işletmenizle ilgili fotoğraflar eklemesini sağlayın.
12. Doğru Kategori Seçmek
Google My Business’ta işletmenizi en son kırılıma kadar alakalı olabilecek kategoriyi seçin. İkincil kategorilerde de yine bunu uygulayarak daha doğru veriyi Google’a sunun. Yani “yemek salonu” gibi genel bir tabir yerine “börekçi” seçimi yapabilirsiniz.
13. Yapısal Veri Kullanımı
Sitenizdeki açılış sayfalarınızda Local Business gibi yapısal verileri (schema.org) kullanarak yapay zekaya yardımcı olun. Restoranlar vs. birçok işletmeye özel yapılandırılmış veriler olduğunu unutmayın.
14. Özel Çalışma Saatleri
İşletmenizin resmi tatillerde veya özel günlerde açık-kapalı olduğunu belirtin. Böylece kullanıcıları kötü bir sürpriz bekleyecektir.
15. Hizmet Bölgeleri
Google Haritalarda sadece 10-15 km yarıçapına kadar hizmet veriyorsanız bunu belirleyin. Bölgesel SEO stratejisini uygulayarak daha fazla kişiye ulaşabilir ve hizmet vermediğiniz bölgelerden gelen talepleri minimuma indirebilirsiniz.
16. GMB Yayınları
Google Benim İşletmem’de yayınlar oluşturarak ziyaretçilerinize özel teklifler ve kampanyalarınızı sunabilirsiniz.
17. Local Backlinkler
Yerel işletmelere gelen alakalı backlinkler en önemli sıralama sinyallerinden birisidir. Örneğin bir ilde faaliyet gösteren bir otelseniz varsa belediye/devlet kurumlarının sitelerinden backlink edinmeyi düşünün. Yerel haber sitelerini de tanıtım amaçlı kullanabilirsiniz.
18. Yerel Etkinlikler
Büyük şehirlerde yaşıyorsanız bu konuda şanlısınız. Alanınızla ilgili etkinlikler yapılıyorsa onlara sponsor olabilir ve marka adınızı büyütebilirsiniz.
Google My Business, otellerin mülk ve oda bilgilerine ait detayları girebilecekleri yeni bir özellik ekledi. pic.twitter.com/Hu2iTljeHE
— Samet Özsüleyman (@sametozsuleyman) August 17, 2019
19. Sanal Tur Eklemek
Zor bir madde biliyorum 🙂 İşletmenize özel GMB üzerinden bir fotoğrafçı bularak sanal tur ekleyebilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar daha işletmenize gelmeden gezebilir ve işletmenizi detaylı görebilirler.
20. Yerel İçerik Pazarlaması
İçeriklerinizi hizmet verdiğiniz bölgeye özel oluşturarak kullanıcıları en derinden etkileyin. KPI’ları iyi seçin ve yalın bir dil kullanarak müşterileri kendinize bağlayın. Yine meta açıklamaları ve başlıkları da local anahtar kelimeler özelinde düşünerek yazın.
21. Google My Business Canlı Chat
Google My Business’ta canlı destek (mesajlaşma) ile mobil uygulama üzerinden işletmenizi arayan kullanıcılara canlı chatten ulaşarak destek verin. Bu sayede sorusu olan kullanıcıları hızlıca sorunu cevaplayın kendinize bağlayabilirsiniz.
22. İzleme & Takip
Yerel SEO stratejilerinizi uygulayarak sonuçların nasıl etki ettiğini ölçün. Hedef kitlenizi analiz edip olası sorunları tespit edin.
Google Ads veya sosyal medya reklamları da organik faaliyetlerle beraber yürütüldüğünde dijital pazarda sektöre hakim olabilirsiniz.
Sizinde eğer bunlar haricinde kullandığınız farklı yöntem/ipucu varsa benimle paylaşmayı düşünür müsünüz? 🙂
Faydalı Kaynak;