Google “Bunu mu demek istediniz” Sorunu İçin 11 Öneri

» » Google “Bunu mu demek istediniz” Sorunu İçin 11 Öneri

1 dakikada okuyabilirsiniz

google-arama

Google yazım hatalarını önlemek ve kullanıcılara daha doğru sonuçlar sunabilmek için yanlış yazımları bunu mu demek istediniz sorgusuyla değiştirebiliyor. Üstelik bunu birçok dilde anında yapabiliyor. Tabi bu birçok capse de konu olduğundan pek detaya inmeyeceğim 🙂

Google, doğal dil işleme (NLP) ile arama sonuçlarında yazım denetimi daha ileri düzeylere taşımış durumda. İşin developer kısmında olan kişiler algoritmaya nasıl dahil edildiği ve çalışmaları incelemek için altta verdiğim bağlantıları kullanabilirsiniz.

bunu-mu-demek-istediniz
Bunu mu demek istediniz sorgusuna bir örnek.

Kimi durumlarda da Google, aranılan kelimenin aranma hacminin yeterli olmadığını ve bunun bir yazım hatası olduğu düşünebilir. Sitenize trafik çekmeye başlayarak bu sorundan kurtulabilirsiniz.

Site sahiplerinin yaşadığı durum ise yazım yanlışından daha çok isimlerinin bilinmemesinden veya mevcut markalarla algoritmanın onu ilişkilendirmesinden kaynaklanabiliyor.

google-yazim-duzeltme
İsminizin “adisas” olduğunu varsayalım bu durumda Google sizi görseldeki gibi eşleştirecektir.

Bunu mu Demek İstediniz Sorununu Nasıl Çözebilirsiniz?

Yeni sitelerin birçoğu en başlarda bu problemi yaşıyor. Çözüm için net bir cevap yok ama ana husus: otoriterlik ve zaman

Ben yine de not almanız ve kullanmanız açısından bazı önerilerimi listeleyeceğim.

  1. Meta etiketlerinizi ve resimlerini alt tagına kadar optimize edin.
  2. Sitenizin biraz daha ziyaretçileriniz tarafından bilinmesi için zaman tanıyın.
  3. Marka bilinirliğini arttıracak PR çalışmalarını yapın.
  4. Doğal olacak şekilde link edinmeyi düşünün.
  5. Anchor textlerinizde marka ismini kullanabilirsiniz.
  6. Google Ads gibi reklamlarla marka adınıza yatırım yapın.
  7. Blogumda belirttiğim tüm optimizasyon yöntemleriyle SEO’nuzu güçlendirin.
  8. İç bağlantıları aktif olarak kullanın.
  9. Twitter, LinkedIn ve Facebook gibi sosyal medya kanallarını aktif kullanın ve site adresi bölümlerini doldurun.
  10. YouTube videolarıyla kanalınızı güçlendirin.
  11. Yerel bir işletmeyseniz Google My Business’tan işletme hesabı oluşturun.

Rekabet ettiğiniz kelimeler büyük banka gibi kurumlarsa bu durumdan kurtulmak daha zordur :/ Müzik parçaları da kimi zaman bu duruma neden olabiliyor. Durumun can sıkıcı olduğunun farkındayım; ama yılmadan sitenizi geliştirin devamı gelecektir.

Faydalı Link;

http://googlesystem.blogspot.com/2007/04/simplified-version-of-googles-spell.html

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Manager olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, strateji oyunlarına bayılır. Ayrıca Tayland'ı çok sevmektedir :)

One Reply to “Google “Bunu mu demek istediniz” Sorunu İçin 11 Öneri”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir