En İyi SEO Title Nasıl Olmalı Diyenler İçin 3 Kritik Yöntem

» » En İyi SEO Title Nasıl Olmalı Diyenler İçin 3 Kritik Yöntem

4 dakikada okuyabilirsiniz

title-tag-seo

Bugünkü makalemde SEO’nun temel taşlarında özellikle yeni başlayanlar için önemli bir konu: Title Tag Optimizasyonu

Arama sonuçlarında veya sosyal medyada kullanıcılar için bir sayfaya girmeden önce onların en çok dikkatini çeken detay title etiketleridir. Çok iyi yazılmış başlıklar kullanıcıları siteye çeker ve hedef kitlenizi kaçırmamış olursunuz.

Yıllar önce SEO temel taşlardan oluşmaktaydı bunlardan birisi de title (başlık) etiketiydi. Yıllar geçtikçe arama motorlarının da gelişmesiye title’ların önemi ve etkisi değişti. Hatta artık sizin yazdığınız title yerine kendi istediği başlıkları SERP’te çıkartabiliyor 🙂

Rakiplerinizle aranızdaki SEO rekabetinde bir adım öne geçmek isterseniz kaliteli içeriğin yanı sıra akılda kalıcı ve ilgili çekici başlıklar kullanabilirsiniz.

Ahrefs’e göre sayfalardaki başlıkların optimize edilmesi trafikte %37 artışa yol açmıştır.

Title Nedir?

Title tag, arama motoru sonuç sayfalarında sayfanızın başlığının nasıl göründüğünü ve içeriğin ana konusunu belirten <title> ve </title> arasında olan HTML öğesidir.

title-tag
Title’ın Google’da görünümü.

Title aynı zamanda kullanılan web tarayıcılarının (Chrome, Mozilla Firefox vb.) en üst kısmında da yer alır.

tarayici-title
Title tarayıcınızda da gösterilir.

Öneri: Başlıklarınızda hedeflediğiniz anahtar kelimeyi doğal kullanıma uygun şekilde geçirebilirsiniz.

Title Tag Test Etmek

Başlık veya descripiton kısımlarının SERP’te nasıl göründüğünü SERPsim aracı ile test edebilirsiniz.

title-tag-test
Araç size mobil ve masaüstü için ayrı sonuç veriyor. Title’ın ne kadar karakteri olduğuna da göz atabiliyorsunuz.

Title Tag Nasıl Optimize Edilir?

Başlıklarınız sadece SERP’teki oranlarınızı etkilemez aynı zamanda kullanıcı deneyimine de etki eder. Kullanıcılar yazıya girdiğinde başlıkta belirtilen; ama yazı içinde bulunmayan bir içerikle karşılaşırsa bu sıkıntı yaratacaktır.

title-ornek
Yazımda belirttiğim gibi title bölümümü özenle seçmeye çalışıyorum.
  • 1. Uzunluk

Arama motorları sayfa başlıklarının ilk 50 ila 60 karakterini alır. Bu yüzden yazdığınız kelimeler çok önemlidir, ayrıca bu karakterin SERP’te kırpılması da cihazlara göre değişebilir.

Not: Title uzunluğunun net bir karakter sayısı bulunmuyor.

Çok uzun başlıklar kullanmanız ve bunların kapladığı pikseller başlıkların kısaltılmasına ve üç nokta ile kesilmesiyle sonuçlanabilir.

3-nokta-title
Title çok uzunsa Google kesecektir.

Kimi durumlarda 60 karakterden daha fazla uzunluğa sahip başlıklar sonuçlarda görünebilir, bunun nedeni belirttiğim gibi daha az pixel kaplamalarıdır. Örneğin “W” harfi “ı” harfine göre daha fazla yer kaplar. Çok uzun başlık kullandınız diye Google size ceza vermez; ama görünürlüğe dikkat etmekte fayda var.

  • 2. Özgünlük

Sitede yer alan başlıklarınızın hepsi olabildiğince birbirinden farklı ve özgün olsun. Aynı başlığa sahip sayfalar oluşturmaktan kaçının.

En iyi başlıkları oluşturabilmek için içeriğinizi hazırlarken kendinizi ziyaretçilerinizin yerine koyun ve ona göre ayarlayın. Bu konuda Onedio başlıkları gerçekten tıklamaya değer 🙂

etkili-title-yazma
Özgün ve etkili bir title.
  • 3. Anahtar Kelime Seçimi

Title’da anahtar kelimenin geçmesi oldukça önemli. Sıralanmak istediğiniz ve rakiplerinizin sıralandığı içerikleri üretirken anahtar kelimelerinizi başlıkta geçirin. Burada sakın spam yapmayın ve başlığı ard arda gelen kelime tekrarları ile doldurmayın!

title-anahtar-kelime-secimi
Anahtar kelime seçimi için SERP’te arama yapın ve rakiplerinize göz atın.

SEO’yu düşünerek çok fazla anahtar kelime kullanmak ya da eş anlamlı kelimeleri tekrar etmek optimizasyon girişimlerinize zarar verecektir. Başlığın anahatar kelimeyle başlaması TO’ya etki edebilir.

WordPress SEO eklentilerinin yardımıyla title kısımlarını kolayca belirleyebilirsiniz. Üstelik size kaç karaktere kadar başlığınızın uzadığını da eklentiler göstermektedir.

all-in-seo-title-tag
All In SEO eklentisine ait title görüntüsü.

Title’da Neyi Belirtebileceğinize Dair Öneriler

  1. İpuçları/taktikler,
  2. Parantez kullanımı,
  3. Sayı belirtmek,
  4. Araştırmaysa bunu vurgulamak,
  5. Merağı gidermek,
  6. Kısaca rakiplerden farklı olmak.

Tatil üzerine bir siteye sahipseniz ve içeriğe başlık bulmakta zorluk çekiyorsanız Google aramadaki öneriler işinizi kolaylaştırır. Örneğin; Tatile Gidenlerin Mutlaka Yanına Alması Gereken X Şey

googledan-anahtar-kelime
Google aramadan yararlanın.

Ürün Sayfalarında;

Ürünlerde önce sattığınız ürünün markasını belirtebilir ve peşinede anlamlı kelimelerle başlığı tamamlayabilirsiniz.

Ürün Adı + Marka + CTA

urun-title
iPhone title örneği.

Kategorilerde;

Kategorinin ana konu etrafında toplandığı bir kelime grubu olabilir.

Kategori + CTA

kategori-title
Kategori title kullanım örneği.

Yerel Sayfalarda;

CTA + Şehir

yerel-title
Yerel sayfalara özel title kullanın.

Bu liste uzayıp gider, ana amacınız kullanıcılara sunduğunuz hizmeti hem title’da hem de içerikte sunabilmek olmalıdır.

Belirttiğim Title Google’da Gözükmüyor?

Gerek WordPress gerekse Blogger gibi birçok sitede gözlemlenen sorunlardan birisi. Bazen Google’ın sizin belirlediğiniz sayfanın dışında kendisinin title kısmını değiştirdiğini görebilirsiniz.

Bunun nedenlerine bakacak olursak;

  • Anahtar Kelime Spamı: Başlığınızda çok fazla anahtar kelimeyi geçiriyorsunuz ve spama neden oluyor. Bu durumlarda başlıklarınızı kullanıcılara gerçekten yararlı olacak şekilde düzenleyin.
  • Birden Fazla Title: Çok nadir görülsede sayfada birden fazla başlık etiketi varsa Google’ın kafası karışabilir.
  • Uyumsuz Başlık: Başlığınız kullanıcıların aradığı sorguyla uyuşmuyor. Elbette hiçbir başlık sorgularla tam eşleşmez; ama alakalı başlıklar her zaman gösterilecektir.

Yukarıda yer alan sorunlardan birini Google anlarsa başlığınızı değiştirecektir. Bu değişimi önlemek için title tag kısmını düzgün bir şekilde optimize etmelisiniz.

Bazı durumlarda sitenize gelen backlinklerin anchor textlerine de Google güvenebilir ve buna göre de başlıkları değiştirebilir.

H1 etiketi ile Titlte’ı aynı sanmayın ikisi tamamen farklı HTML kodlarıdır. Genellikle başlıkların H1 olarak gösterilmesinde bir sakınca yoktur. E-ticaret siteleri de binlere ürün için manuel title yazamayacağı için buralarda oto title oluşturabilir.

Title, bir sıralama faktörü ama kritik bir faktör değil.

Title tag sadece sıralama iyileştirmek için kullanılmaz aynı zamanda SERP’te ziyaretçilerin sitenize tıklamasıyla ilgilidir. Yıllar önce eklediğiniz başlık şu anda geçerliliğini yitirebilir, bu durumda sürekli planlar dahilinde (içerik takvimi vb) başlıklarınızı geliştirmeyi düşünebilirsiniz.

SEO’da başarıyı yakalamak için title diğer etkenlere göre optimize edilmesi çok daha kolay ve az zaman alan bir işlemdir.

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir