Anahtar kelime araştırması SEO’nun en kilit aşamalarından bir tanesi. Bu araştırmayı yaparken elimizdeki araçların veritabanı ve veri görselleştirmesi ne kadar geniş olursa elimiz o kadar kuvvetli olur.
Bugün sizlere Neil Patel tarafından üretilen Ubersuggest aracından bahsetmek istiyorum. Bu araç Ahrefs gibi premium SEO aracı alamayanlar veya farklı görüş edinmek isteyenler için kolaylık sağlamaktadır.
Ubersuggest sadece anahtar kelime önerileri sunmakla kalmıyor özelliklerini geliştirerek siteleri sorgulayabilme ve o siteye özel organik anahtar kelimeler ve organik trafik gibi datalar ile backlink sayıları gibi verebiliyor.
Ubersuggest Nedir?
Ubersuggest, sadece saniyeler içerisinde belirttiğiniz anahtar kelimeyi seçtiğiniz dil özelinde arayarak size 1000’lerce sonuç üreten anahtar kelime analiz aracıdır.
Ubersuggest Başlıca Özellikleri Nelerdir?
- Anahtar kelimenin aylık ne kadar aranma hacmine sahip olduğu,
- Zorluk derecesi,
- Ücretli aramalar için veriler,
- TBM (tıklama başı maliyet),
- Anahtar kelimeler için fikir önerileri (LSI),
- Son 12 ay içerisindeki trendi,
- Google SERP’te sitelerin durumları,
- SERP’teki sitelerin backlink bilgileri ve sosyal medya paylaşımları,
- Site denetimi,
- Sitelerin en iyi açılış sayfaları,
- Domaine özel denetimler,
- Siteye özel backlink denetimleri,
- Ülkeye göre anahtar kelimeleri ayırt edebilme,
Gibi birçok özelliği barındırmaktadır.
Ubersuggest kullanarak anahtar kelime trafiğini sitenize çekmeyi başarabilir, içerik pazarlamasında kullanarak rekabet ve diğer SEO faktörlerini analiz edebilirsiniz. Niche alanda içerik üretiyorsanız içeriği yazmaya başlamadan önce bu araçla ana hatlarınızı çizebilirsiniz.
Ubersuggest Nasıl Kullanılır?
Ubersuggest adresine gittikten sonra istediğiniz anahtar kelimeyi yazın ve hedef pazarınızı belirtin.
Gelen dashboard’da ücretli reklamcılık faaliyetleriniz için bilgi alabilir, search volume ve kelime zorluğunu analiz edebilirsiniz. Bu aranma hacimlerini yine grafik olarak aylık bazda görebilirsiniz.
İçerik fikirlerine göz atarak içeriklerinizi bu bağlamda oluşturabilirsiniz.
Traffic Analyzer bölümü ise anahtar kelime araştırmasının daha da ötesine geçerek siteleri analiz edebilmenizi sağlıyor. Birçok backlink aracının verdiği puanlara yakın ve işe yarar bilgileri ücretsiz (sınır olmadan) görebiliyorsunuz.
Raporları ve anahtar kelime fikirlerini dışarıya aktarabiliyorsunuz.
SEO Analyzer bölümü ise “site audit” ve “backlinks” kısımlarından oluşuyor. Site audit ile sitenizin ufak bir denetimini ücretsiz şekilde yapabiliyorsunuz. En sevdiğim yanı burada sitenizin hızını mobil ve desktop olarak ayırması ve raporlaması. Taranan sayfalardan kritik hataları ve uyarılara bakarsanız sitenizi daha iyi duruma getirebilirsiniz.
On-Page SEO skor puanınızı yüksek seviyelerde tutmaya çalışmanızı öneririm.
Backlinks kısmında ise örneğin rakip analizinde rekabet ettiğiniz sitelerin backlink durumlarını görebilirsiniz.
Uyarı: Bu yazıyı yazdıktan sonra araca yeni özellikler gelmiş olabilir veya bazı kısımlar kullanımdan kaldırılmış olabilir, bana bilgi verirseniz düzeltmeye sağlayabilirim.
Bu araçla ilgili sizin düşünceleriniz nelerdir?