White-Hat SEO’da Link Oluşturma Kavramının Önemi

» » White-Hat SEO’da Link Oluşturma Kavramının Önemi

3 dakikada okuyabilirsiniz

white-hat-seo

White-Hat yani “beyaz şapka” kavramı ele alırken bu sefer kapsamlı değil daha dar bir alanla ilgili bilgi vermek istedim: Backlink.

SEO’yu uygulamak bundan 10 yıl öncesine nazaran daha zor ve zaman alan bir süreç haline geldi. Bu işlemleri başarıyla ve uygun stratejiyle tamamlayanlar ise günün sonunda başarıyı hissediyor.

Backlinkler her zaman Google’da bir sıralama faktörü olmuştur, bu yadsınamaz bir gerçektir. Hal böyle olunca birçok kişi backlink elde etmek için çeşitli yöntemler kullanıyor hatta burada çok yanlış SEO uygulamalarıyla sitelerini kötü bir duruma sokmaktadırlar. Rakip sitelerin agresif davranışları onlara örnek olmakla beraber rakiplerin yaptıkları hataları yaparak onları geçebileceğini sanan maalesef çok sayıda webmaster bulunuyor.

Backlink edinme noktasında ince bir çizgi bulunuyor. Bunun Google yönergelerine uygun olması ve satın alınmaması gerekiyor.

Bilgi: White-Hat ile backlink edinmekten daha çok backlink öğrenimi konusunda kafa yormalıyız.

White-Hat SEO Nedir?

White-Hat yöntemi, SEO uygulamalarında kabul edilebilir düzeyde olan, Google yönergelerine aykırı olmayan  ve kullanılan yöntemlere verilen isimdir.

Yani White-Hat’te durum oyunu kuralına göre oynamaktan geçiyor. Amaç tamamen kullanıcı olmalı ve içerikler bu bağlamda üretilmeli.

Neden White-Hat Kullanmalısınız?

Black-Hat (siyah şapka) yöntemleri daha hızlı veya daha kolay görünebilir lakin en sonunda Google algoritmalarına karşı koyamacaklardır. Siz de bu black-hat yöntemleri uyguladığınız için manuel işlem bile görebilirsiniz ve bu çok ciddi bir durum!

Google algoritmasını sürekli değiştiriyor ve çeşitli UX testleriyle en iyi deneyimi sunmayı hedef haline getiriyor. Sitenize gelen alakasız veya spam derecesindeki kötü bağlantılar yüzünden sıralamanız düşebilir.

SEO amacıyla kuralların dışına çıkarak aşırı link satın alma veya paravan blog (PBN) yöntemleri gibi uygulamaları kullanmamalısınız. Yalnızca doğal olarak elde edilen bağlantılar elde etmeye çalışın. Bu white-hat yöntemlerini kullanırsanız algoritma ne kadar değişirse değişsin korkmanız gereken bir durum olmayacaktır.

baglanti-duzenleri
Bağlantı düzenleri konusunda Google uyarıyor.

White-Hat SEO Teknikleri

Bu teknikler sadece bağlantılar ile ilgilidir;

  • Konuk Yazarlık,
  • Kapsamlı Araştırma İçeren Makaleler,
  • Yerel Sayfalar,
  • Kırık Linkleri Yenileme,
  • Backlink İçermeyen Marka Terimleri.

Konuk Yazarlık

Bu yöntem çok yavaş işler ve çok az sitede yapabilirsiniz bunun farkındayım :/ Ancak çok az sayıda olsa bile buradan elde edilecek backlinkler çok kaliteli olacaklardır. Hedef kitlenize uygun sitelerde uygun konularda içerik üretmeniz ve yine içerikle alakalı linklemeler yapmanız sitenize katma değer katacaktır.

Konuk yazarlık yaparken ana odak noktanız kaliteli ve alakalı içerik oluşturmak olmalıdır. Medya kuruluşlarına veya bloglara bir e-posta göndererek onlara yazı yazabileceğiniz söyleyin ve iletişime geçin. Ülkemizde iletişime geçseniz bile dönmeyenler oluyor tabi orası ayrı bir konuda neyse 🙂 Bu tekniği bağlantı şemalarına dönüştürmeyin.

natro-konuk
Mesela ben örnekteki firmaya bir yazı yollamıştım. Yukarıda bahsettiğim gibi geri dönüş bile yapmayabiliyorlar. (Bende kendi blogumda yayınladım 🙂 )

Düzenli içeriklerle ve kullanıcıları sitenize çekerek otorite kazanabilirsiniz. Yine belirteyim backlink satın alma gibi işlemleri burada da uygulamayın.

Araştırma Yazıları

Hizmet verdiğiniz alanla ilgili kapsamlı şekilde;

  • Rehberler,
  • Nasıl Yapılır Makaleleri,
  • İstatistikler,
  • İnfografiler,
  • Videolar,
  • Araştırmalar gibi konularda geniş yelpazeli içerikler üretebilirsiniz.

Bu içerikleriniz ekstra çabaya gerek kalmaksızın size backlink olarak geri dönebilir. Tabiki bunları haber sitelerine, ilgili forumlara/bloglara ulaştırın ve e-posta pazarlamasını burada devreye sokun.

kaynak-haber
İçeriklerde atıfta bulunulan bir örnek. Farklı örneklerde var elbette.

Kapsamlı yazılar sektörde paylaşıldığında uzmanlığınız daha iyi durumlara gelecek ve markanızın otoritesi artacaktır.

Yerel Sayfalar

Örneğin bir otel veya hastanenin dijital pazarlama işlerini yürütüyorsunuz (farklı bir sektörde olabilir). Birçok ilde/ilçede o ilçenin önemli yerlerini listeyen kurumsal sayfalar bulunur. Burada bölgenin eczaneleri, hastaneleri ya da kalınabilecek otelleri gibi önemli bilgiler yer alır.

Belediyelerin, kaymakamlıkların veya valiliklerin sitelerinde bu kaynak sayfalarda yer almak için onlara ulaşmayı deneyebilirsiniz. Dönüş almanız çok zor olacaktır; ama sadece 1 tane doğal bir link gelse tadından yenmez 🙂

kaynak-linkler
Kaynak olarak Basında Biz gibi sayfalarında sitenize link gelebilir.

Kırık Linkler

Sitenizi işaret eden backlinklerinizi kontrol edin ve kırılmış linkler varsa bunları yenileyin veya değiştirin. Bunu yapmak için site yöneticilerine sayfanızın artık var olmadığını ve linkinizi yeni adresiyle değiştirip değiştiremeyeceklerini e-posta ile sorabilirsiniz.

lost-backlinks
Kaybedilen linkler. Görüntü: Ahrefs.

Farklı sayfalardaki kırık linkleri bulmak için çok yararlı bir SEO eklentisi Check My Links’i kullanabilirsiniz.

Backlinksiz Marka Terimleri

Gerek Google Alerts gerekse Ahrefs gibi araçları kullanarak markanızın adının geçtiği sayfaları kolayca bulabilirsiniz. Markanızın adının geçtiği sayfaları bularak onlara öncelikle size yer verdikleri için teşekkür edin ve ardından acaba link verebilir misiniz diye ricada bulunun. Burada no-follow veya do-follow ayrımına bakmayın. Eklemeseler bile şansınızı denemiş oldunuz.

markasiz-linkler
Link içermeyen marka terimini gösterir örnek.

Google şu anda belirttiğim yöntemlerin aksini yapanlara bir ceza vermiyor olabilir; lakin bu gelecekte sıralamalarını kaybetmeyecekleri anlamını taşımaz. Bir gece ansızın her şey değişebilir.

İnadına White-Hat :=)

Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.
Samet Özsüleyman Samet Özsüleyman, ZEO'da SEO Analyst olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda İstatistikçi olan Samet; sıcak çikolatayı, yapısal verileri ve tarihi çok sevip, boş zamanlarında Netflix'ten bişeyler izlemektedir. Çeşitli alanlarda SEO çalışmalarını sürdürmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir